Ga naar inhoud

Raad de plek (waar ben ik) - rijden maar!


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Emssperwerk bij Ditzum / Gandersheim, bij de rivier Eems in Duitsland net over de grens. Denk ik...

Is geen stuwdam trouwens, maar iets zoals een afsluitbare waterkering.

aangepast door Case
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is inderdaad de Emssperrwerk.

Deze dam wordt ook gebruikt om het waterpeil in de eems omhoog te krijgen als er een cruiseschip vanuit Papenburg naar de zee moet.

Dus zowel een stuwdam als een stormvloedkering.:)

https://nl.wikipedia.org/wiki/Eemskering

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik zal hem goedrekenen.

Het is de voormalige magneet test zweefbaan, transrapid bij lathen.

Ik zag er wel werkzaamheden op de baan maar hij is al een aantal jaren niet meer in gebruik.

Misschien gaat hij weer open?

 

20200618_151405_copy_1224x918.thumb.jpg.abc52ca07925c9a8b58741354844e576.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja 23 doden en 10 zwaargewonden.

Door een menselijke fout ging de trein de baan op terwijl men met onderhoud bezig was.

 

wikipedia.

Op 22 september 2006 vielen tijdens een proefrit in het Duitse Lathen 23 doden en 10 zwaargewonden,[1] toen de zweeftrein TR 08 (met 31 inzittenden) met een snelheid van ruim 200 km/h tegen een stilstaande dienstwagen botste. Het ongeluk gebeurde door menselijk falen; de controlekamer had zich niet vergewist of de dienstwagen zich nog op het traject bevond. De twee arbeiders in de dienstwagen wisten zich in veiligheid te brengen door eruit te springen. Ze kwamen ruim vier meter lager op de grond terecht.

Naderhand bleek dat er geen veiligheidsinstallatie was om een dergelijke ramp te voorkomen. Dat werd niet nodig gevonden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...