BlackVfr Posted September 6, 2017 Share Posted September 6, 2017 Hoe ziet zo'n dag er nu een beetje uit? Wat voor oefeningen krijg je te doen bijvoorbeeld? Is de cursus algemeen voor iedereen of wordt er ook naar individueel niveau gekeken? Ik ben best wel benieuwd wat nu het verschil is tussen een Motor circuit training en een vro training? Het prijsverschil is best wel groot. Gr Rolf Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk VFR Posted September 7, 2017 Author Share Posted September 7, 2017 Hoi Rolf, tussen half negen en negen uur aanmelden, koffie en kennis maken met de instructeur.(Groep van 8 motoren) Negen uur op de motor en het PA circuit op. Remmen in de bocht hoe doe je dat, diverse malen om beurten en krijgt meteen uitleg wat je goed doet en fout. Bermvlucht, de weg af het gras in met verschillende snelheden, maakt je minder gespannen om te doen. Uitwijken tussen pionnen door, hoe doe je dat etc. Voor de lunch (is inbegrepen in de prijs), echt bochten rijden achter de instructeur, bij toerbeurt achter hem aan. 'S middags een paar oefeningen en weer bochten rijden. We hebben die dag 108 km op het circuit gereden. Half vijf einde instructie en evaluatie met een kopje koffie. Bijzonder leerzame dag maar ook een mentale training zodat je niet zo gauw ergens van schrikt. Circuit training heb ik nooit gedaan, geen ervaring mee. ben een keer naar 2TheExpeience geweest op het Midland circuit, ook leuk om een keertje te doen. Kan een halve of een hele dag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRouge Posted September 7, 2017 Share Posted September 7, 2017 Achter de instructeur aan. 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
tsien_bier Posted September 7, 2017 Share Posted September 7, 2017 Ik ook: 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
JooST Posted September 7, 2017 Share Posted September 7, 2017 Een gedeelte van de dag doe je serieuze oefeningen zoals Henk beschreef (ook noodstops en uitwijkoefeningen bijvoorbeeld) daarnaast ook lekker wat snelle rondes rijden, op een circuit training gaat het meer om snelle rondjes te rijden met alle tips en trucs daarbij. PA circuit is vrij smal vergelijkbaar met echte wegen waardoor je realistische oefenen kunt doen, trainingen op racecircuits zijn wat dat betreft wat minder geschikt omdat je daar een rijbaan van minimaal 15 meter breed hebt, minder toepasbaar voor openbare weg. Niveau van rijder maakt echt niet uit en je ziet iedereen groeien, of met sommige onderdelen moeite hebben en andere weer helemaal niet. Ja goedkoop is het zeker niet maar als ik de groepen hier op Zandvoort zie (erg groot) is daar ook wel een stuk prijsverschil verklaard. Vond ik de dag het geld waard? hmmm tsja, ik rij erg veel km per jaar maar 99% snelweg rechtdoor dus eens wat bochten oefenen kon geen kwaad en dingen oefenen die ik dagelijks tegen kan komen geeft echt wel meer vertrouwen! 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackVfr Posted September 9, 2017 Share Posted September 9, 2017 Thx voor de uitleg van allebei. Reden dat ik 't vraag is eigenlijk als volgt. Ik heb al een aantal keer een circuit training op 't politie circuit gedaan. Nu ben ik de laatste die zal zeggen dat ik Valentino Rossi bij houd, maar ik kan inmiddels wel zeggen dat ik best wel kan sturen met m'n vfr 't knietje aan de grond dat lukt prima. Aan de ene kant wil ik graag nog bij leren, maar ik ben ook door mijn vlotte rijstijl op de weg snel verveeld. Wanneer je zelf op de weg nooit boven de 150km/h komt is bijna iedere training interessant kan ik me zo voorstellen. Alleen als je zoals ik al wat circuit dagen hebt gereden en ook de top van je vfr al regelmatig hebt getest dan gaat 't me al gauw wat te langzaam is wordt 't saai. En natuurlijk iedereen moet je lekker in z'n waarde laten, ik voel mezelf absoluut niet beter dan een ander, maar vind 't gewoon zonde als ik zoveel geld betaal en dan aan 't eind van de dag niet echt serieus wat geleerd heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFRouge Posted September 9, 2017 Share Posted September 9, 2017 De openbare weg is geen circuit, en dat maakt het verschil. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
BlackVfr Posted September 10, 2017 Share Posted September 10, 2017 Dat klopt ja, maar wanneer je dus met mct een dagje op Lelystad rijd, doe je 4 sessies van ca20 min dat kost je ca 80 euro. Natuurlijk krijg je dan geen speciale oefeningen en rijd je alleen je rondjes. Maar je krijgt wel degelijk goede tips over 't bochten rijden, als je een enthousiaste voorrijder hebt tenminste. Kosten voor zo'n dag zijn ca 80 euro. Ik vroeg mij dus af als je dit al regelmatig doet of een vro bochten training dan niet een beetje meer van 't zelfde is, en aangezien de prijs best wel pittig is zou ik dat dan zonde vinden. Uit mezelf oefen ik ook wel regelmatig bijzondere dingen, gewoon omdat ik 't zelf prettig vind om aan mijn motor beheersing te blijven werken, dus een keertje over 't gras, korte bochten draaien, noodstop maken doe ik wel regelmatig. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts