poke-yoke 8 Posted March 22, 2017 hallo, even polsen of iemand hier iets van weet, sinds begin deze week een paar keer onderweg van mijn werk naar huis, de dct in soort noodloop, koppeling werkt nog maar schakelen niet meer, op de gear indicator staat een streepje....... motor stoppen uitzetten, terug aan schakelt naar neutraal en ik kan terug starten en vertrekken..... uitlezen van de motor bezorgt mij volgende fout nr 61, dit zou een olie druk probleem zijn op de eerste koppeling..... Share this post Link to post Share on other sites
Athome 327 Posted March 25, 2017 Honda's met DCT hebben een tweede oliefilter. Deze is specifiek voor het DCT systeem. Wellicht dat deze de boosdoener is. Share this post Link to post Share on other sites
Athome 327 Posted March 26, 2017 Anders een DCT reset. In een zeldzaam geval komt het voor dat de DCT niet goed werkt. Hoe de reset uit te voeren Share this post Link to post Share on other sites
poke-yoke 8 Posted March 26, 2017 Honda's met DCT hebben een tweede oliefilter. Deze is specifiek voor het DCT systeem. Wellicht dat deze de boosdoener is. de fout melding is steeds op koppeling 1, als het filter zou zijn lijkt het mijn onlogisch dat het steeds dezelfde koppeling is. Volgende week donderdag gaat de motor naar mijn Honda dealer voor nazicht, de motor is nog in garantie.... Share this post Link to post Share on other sites
poke-yoke 8 Posted April 2, 2017 probleem opgelost, blijkbaar was er een o-ring stuk in olie circuit koppeling 1, bij warme motor en afschakelen (lees lager toerental) was er te weinig olie druk. opgelost onder garantie. motor schakelt nu beter dan voordien, Greetz Mario 2 Share this post Link to post Share on other sites
Ray 3,913 Posted April 2, 2017 Mooi dat het gevonden en goed opgelost is. En nu lekker rijden en de schade inhalen Share this post Link to post Share on other sites
poke-yoke 8 Posted March 6, 2019 update..... na 2 jaar en 32000km, 2 weken geleden terug hetzelfde probleem....terug fout uitgelezen, terug fout 61 (sub weet ik nie), afspraak bij dealer, en goeie discussie gehad, afspraak gemaakt als dit terug hetzelfde probleem is als vorige keer dat ze dit terug herstellen onder garantie...(onderdelen op kosten van Honda, werkuren elke de helft betalen), vandaag update gehad, Terug dezelfde O-ring stuk, en nog een stuk kapot, op tekening is er een stuk afgebroken aan stuk 19.... is er iemand die weet wat de oliedruk sensors meten? analoog digitaal signaal?? enkel bij voldoende oliedruk een ok signaal?? wat gebeurt er bij een te hoge oliedruk? op de oliepomp van de DCT zit een overdruk ventiel, indien dit niet zou werken kan het volgens mij gebeuren dat er teveel oliedruk op het systeem komt. Share this post Link to post Share on other sites