Ga naar inhoud

wordt je ZUMO ineens niet meer door je computer herkend?


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik zie de afgelopen dagen vele berichten van mensen die hun Zumo resp. computer tegen de muur willen gooien:
Wil je met dit mooie weer net even een mooie tocht gaan rijden: ziet dat F****** Basecamp het toestel ineens niet meer! Sterker: ook in verkenner is het toestel niet meer zichtbaar. De computer bliept wel dat er een apparaat aangesloten wordt, maar daar blijft het dan ook bij. Errug frustrerend.
Oorzaak zit ditmaal niet bij Garmin, maar bij Windows: bij een recente update is er een bugje ingeslopen. Is eenvoudig op te lossen door handmatig te zoeken naar nieuwe updates en de meest recente te installeren.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kennis had gister het probleem dat de verkenner de gps wel zag maar BaseCamp niet. Garmin Express zag de zumo dan weer wel. Mapinstall om kaarten op de 550 te zetten liep ook vast bij het zoeken naar toestellen.

 

Zowel op Windows 7 als 10.

 

Op een andere computer zag basecamp de zumo550 wel maar mapinstall niet.

 

Op mijn pc werkte mapinstall dan weer wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier ook geen herkenning van de Zumo590. Ga straks even updates zoeken. Met de hand.

Bedankt voor deze info.

Zeer gewaardeerd [emoji106]

aangepast door Viffer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is dat dus de reden dat ik deze melding krijg...

post-3441-0-79205800-1490811998_thumb.jpg

 

Komt eerst nog een andere melding maar als ik beide wegklik kan ik wel de routes naar het apparaat zenden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij ook geen herkenning van de zumo 220.

Na de update werkt alles weer normaal.

Net op tijd want ik ga morgen een route door de achterhoek rijden.

Bedankt voor de info deze wordt zeer gewaardeerd. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

De melding ik krijg is dat het usb apparaat een fout in Windows heeft veroorzaakt.

 

Komt waarschijnlijk door het volgende:

 

- terwijl de update nog niet is uitgevoerd gaat het toestel in usb-modus, na loskoppeling blijft hij daar in.

- als je vervolgens de windows update doet en in die staat het toestel koppelt krijg je die melding.

 

advies:

- Toestel opnieuw laten opstarten door powerknop ca 8 sec ingedrukt te houden

- computer opnieuw opstarten

 

daarna opnieuw proberen.

 

Als dat het probleem oplost mag je mij een fles wijn opsturen ;)

Als dat het probleem niet oplost het toestel naar garmin sturen.

 

Ik pak vast een kurkentrekker...

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Hans, je kan die kurketrekker weer opbergen.

 

Hmm... dat spijt me om meerdere redenen ;) dan enorm... Ik liep zelf tegen exact hetzelfde aan en kon het op deze manier wél oplossen.

 

Probeer toch even wat er gebeurt als je 'm op een andere computer aansluit. Als je daar dezelfde melding krijgt vrees ik dat er een sluiting zit in je usb-connector (en da's slecht nieuws). Zo niet: dan is er iets loos met je pc. Wellicht even bij 'apparaatbeheer' kijken.

 

Daarbij kan het helpen om zowel in masss sorage als MTP mode te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisterenavond eerst manueel de laatste update voor W10 geïnstalleerd en nadien de kaartupdate op de Zumo 390 gezet: NTU 2018.10. Geen enkel probleem ondervonden. Bedankt voor het verwittigen, Hans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 3 computers. Windows 7 8 en 10. Niks noppes nada.

 

 

Gesteld dat het toestel voldoende geladen was en dat je ook hebt gecontroleerd of je de juiste usb kabel hebt gebruikt vrees ik dat je te maken hebt met een fysiek defect (usb connector). Advies: even contact opnemen met je leverancier cq met garmin.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...