Ga naar inhoud

wordt je ZUMO ineens niet meer door je computer herkend?


 Delen

Aanbevolen berichten

  • 2 jaren later...

Beetje laat maar toch,

 

Mijn zumo 590 wordt ook van de ene op de andere dag niet meer herkend.

Alle tips en trucs die op internet te vinden zijn geprobeerd, maar geen resultaat.

Ik ben bang dat ik ook eindig in Notter met de mededeling dat ik veel geld kwijt ben.

Binnenkort maar eens een bezoekje plannen. :depressed:  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je Zümo werkt verder nog wel?

Dan kan je misschien eens kijken of hij in massaopslag modus wel gevonden wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had het laatst ook, toen deed ik hem in een andere usb poort en toen deed die het gewoon weer. Hoe het kan? Ik heb ook nog zitten spelen met het massaopslag gedeelte maar dat maakte niks uit. 

 

Ik zou zeggen probeer het op een ander computer want misschien gaat het dan beter en weet je of het aan je apparaat ligt of je computer.

aangepast door RoelNL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sommige computers hebben een oude en nieuwe USB versie dus dat zou best kunnen.

Lijkt me dat een 590 met een 3.0 of hoger werkt en dan zit het kunnen dat een oudere versie 2 niet werkt.

Als je niet de originele kabel gebruikt zou het ook daar aan kunnen liggen want er is een verschil tussen data en laden maar dat zie je er niet aan af. Data heeft meestal wel de laadfunctie maar laden geen data.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tussen USB-kabel en USB-kabel zit ook verschil. De ene kan alleen laden en de ander kan tevens data overbrengen. Tenminste, ik krijg mijn TT alleen met de originele kabel aan de pc gezet.

 

 

Goedemorgen. Dat schreef Ray al:depressed:

aangepast door MichelDB
Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uren geleden, RoelNL zei:

Ik had het laatst ook, toen deed ik hem in een andere usb poort en toen deed die het gewoon weer. Hoe het kan? Ik heb ook nog zitten spelen met het massaopslag gedeelte maar dat maakte niks uit. 

 

Ik zou zeggen probeer het op een ander computer want misschien gaat het dan beter en weet je of het aan je apparaat ligt of je computer.

 

Mocht het dat zijn dan kun je corrupte connecties met je USB aansluitingen resetten met USBDeview. Zelf al vaker gebruikt met USB poorten die een USB camera niet meer detecteerden.

 

Kijk eens op https://www.nirsoft.net/utils/usb_devices_view.html

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het geprobeerd op 3 verschillende pc's, met 6 verschillende kabeltjes, in verschillende opslag varianten.

Mijn e reader, tom tom, en alle andere apparaten werken gewoon op alle poorten.

 

23 uren geleden, bjauto zei:

 Dit dan nog maar eens proberen.

 

Dat werkt dus alleen als je de pc wilt herstellen, en niet je navi, voor zover ik het zie.

 

 

aangepast door Hans 4506
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij de 660 heb ik al verschillende keren gehoord dat de usb aansluiting op het apparaat zelf gammel is geworden, maar dat ding zit sowieso vreemd in elkaar. Zelf bij de 350 en 396 nog nooit last van gehad.

 

Wat ik wel een keer heb gehad is dat bij heel veel tracklog bestanden het soms wel heel lang kan duren voordat er überhaupt iets gebeurt. Dus misschien een keer een flinke tijd laten zitten in de pc.

Afgelopen weekend in de Eifel ook ter plekke nog een route ingeladen en dat duurde ook een eeuwigheid voordat mijn zumo werd gevonden. Blijkbaar moest de trage pc eerst nog allerlei drivers voor mijn zumo installeren. Zeker 10+ minuten moeten wachten voordat de 396 zichtbaar werd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

#Update

 

10 Mei naar Notter gebracht.

Gisteren een 595 opgehaald met bijbetaling van 167 euro.

 

Blijkbaar was de usb connector stuk.

Nu maar weer wennen aan het nieuwe model.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een aardig bedrag maar stukken goedkoper dan een nieuwe.

Hopen dat deze het langer volhoudt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Repareren was niet mogelijk? Verwacht dat ze dit zelf ook doen en het apparaat weer als 2e-hands (refurbished) verkopen.

 

Het verschil tussen de 590 en 595 is toch niet zo groot?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...