Ga naar inhoud

Probleem met koplampen


 Delen

Aanbevolen berichten

Goedemiddag!

 

Gisteren toen ik de motor wilde startte kwam dit geluid uit de voorkuip (Youtube video): https://youtu.be/_uM-hGiN9bI

 

Het betreft een VTEC uit 2002.

 

De benzinepomp sloeg ook niet aan, wel wilde de startmotor normaal draaien.

Toen ik de lichtschakelaar van dimlicht naar stadslicht schakelde of uitschakelde, sloeg de pomp ook meteen aan, en kon ik starten.

 

Ik heb de stekkers van beide dimlichten even losgemaakt, en toen de lichtschakelaar op dimlicht gezet, wilde toen wel starten.

Als ik dan het grootlicht aanzet, of het signaleerhendeltje even aantik, krijg ik hetzelfde gezoem zoals in de video en valt de boel uit. Dus zodra er stroom naar de koplampgroep gaat, gaat het fout...

 

Ik heb verder nog geen bekabeling nagelopen. Iemand ideeën of tips waar ik naar kan kijken?

 

Edit: De dag ervoor heb ik de accu even los gehad, en de tank even omhoog gehad. Voor zover ik weet startte het toen nog wel erna.

aangepast door Motortap
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het beroemde massapunt van de VTEC achter de kuip?

VFRikus

edit: dat is niet een aardepunt van de koplamp alleen, maar van een hele hoop dingen die daar in een knooppunt bij elkaar komen.

aangepast door VFRikus
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@VFRikus Oh weer wat geleerd :D

Ja als je de aarde of massa (ik haal ze altijd door elkaar) van de koplamp volgt dan kom je waarschijnlijk op zo een punt waar alles bij elkaar komt in die groene blauwe stekker dacht ik

Soms kan het zo zijn dat daar een foutje ligt. Maar het kan net zo goed ergens ander liggen.

aangepast door A-Viffertje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed een massa verbinding probleem, heb er al eens over gelezen op een buitenlands VFR forum. Zelfde symptomen, oorzaak was massaverbinding niet in orde

Link naar reactie
Delen op andere sites

Massa probleem, vermoedelijk de blauwe stekker achter de linker zijkuip. Even uit elkaar halen en die "zie" je waarschijnlijk het probleem al. Goed schoonmaken is het devies of een draadje buitenom de stekker vast solderen aan de massa kabels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze zit niet in tape verstopt er zit er nog een achter het dashboardje. Dit is het beroemde massa knooppunt en deze zit behoorlijk ingetaped.

 

De blauwe stekker is in ieder geval drie maal bij mij het probleem geweest op 2 verschillende VTEC's met precies dezelfde symptomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het geluid zou ik me nu niet concentreren dit is denk ik een vervolg symptoom. Eerst de blauwe stekker controleren en/of het massa knooppunt wat getaped zit.

 

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...