Ga naar inhoud

Routes Eifel


Simon1975
 Delen

Aanbevolen berichten

In Juli gaan we (ja de hele familie) 12 dagen naar de Eifel.

We zullen in het plaatsje Nideggen de nachten doorbrengen.

 

Aangezien velen van jullie al wel in de Eifel zijn geweest en voor sommigen het zelfs hun achtertuin is (bofkont).

Ik zou graag wat Routes willen ontvangen die mooi zijn om daar een dagje te rijden, het liefst routes waarvan jullie zeggen deze moet je hebben gereden.

 

Heb al diverse van het WWW afgehaald dus algemene routes heb ik al.

Zal gebruik gaan maken van de nieuwste TOMTOM 450. maar de GPX routes van Garmin mogen ook gewoon die zet ik anders wel om of misschien dat TT dat wel kan.

 

Alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf Nideggen begint het naar het zuiden toe alleen maar mooier te worden. Dus zoek het vooral zuidwaarts.

Eiffelpark is prachtig maar veel wegen zijn in de weekenden gesloten voor motoren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En let op als je vanaf Nideggen naar Heimbach rijdt, daar staat ergens (ik dacht op ongeveer 2/3) een flitspaal die ook je kenteken pakt.

Daar komen er steeds meer van in Duitsland heb ik gemerkt tijdens het verkennen van het buitenlandweekend.

aangepast door Ray
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@smuiger we gaan als ik thuis ben even kijken op het Facebook account.

@Eric Ik was me bewust van dat we de zuid in moesten en zag onlangs al iets langs komen over afgesloten delen (zag daar maar 2 wegen staan) waaronder de weg die Ray noemt.

@Ray We zullen de wegen en de berm voorzichtig onderzoeken en als we foto's wensen van de Honda's dan zullen we ze zover mogelijk zelf nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk er dan ook aan dat ze in de EIfel veel met onopvallende motoren rondrijden en stopborden zijn in Duitsland ook echt een aanduiding dat je moet stoppen en niet zoals hier meer een waarschuwing dat je extra op moet letten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoek het eens aan de zuidkant van de moezel, daar is het een stuk rustiger en heel erg mooi. Bij Piesport naar Horath, vandaar naar Morbach, dan naar Hochscheid, vandaar naar Kleinig, daar richting Longkamp, dan naar Traben-Trarbach, vandaar toer je lekker langs de Moezel naar Bernkastel-Kues. Vandaar kan je weer naar het Noorden. Pas op als je de weg naar Cochem neemt, 50 voor motoren, 70 voor auto's er wordt streng gecontroleerd i.v.m. de vele ongelukken in het verleden. Ik ken de weg met zijn 30 bochten nog uit de tijd dat je 100 mocht, dankzij veel excessen is dat verleden tijd.

 

 

Als je die kant op rijd, denk dan ook aan het luchtvaart museum in Hermeskeil.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vroembert bedankt voor de route maar ben bang dat deze afstand teveel wordt voor de vrouw en kids.

Maar wellicht in de toekomst wat zuidelijker bivakeren of nu een gedeelte van deze route rijden we gaan het meenemen

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...