Ga naar inhoud

Derde versnelling verdwenen


BlackVfr
 Delen

Aanbevolen berichten

Gisteren wel even wat kunnen doen, kuipwerk gedeeltelijk eraf gehaald en de uitlaat demper vast gedemonteerd.

Kwam er ook achter dat de rechter radiateur toch best wel beschadigd is zowel aan de voor als achterkant. Aan de achterkant is hij ook al eens gelast /gesoldeerd.

Gelijk maar een andere besteld zonder de schade zodat ik die kan vervangen.

post-5718-0-77046700-1494328779_thumb.jpg

post-5718-0-50106600-1494329015_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is volgens mij inderdaad 98 of 99 fi want er zit geen HISS contactslot op. Dus zou de goeie zijn.........iets voor op de reserveplank voor het geval dat de operatie niet lukt. Voor het geld hoef je het niet te laten denk ik.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo weer tijd voor een update,

 

Heb die man even gemaild , Amstelveen is vlakbij dus ook makkelijk qua vervoer.

Thx voor de headsupp.

 

Ik heb de radiateur inmiddels binnen, had er eentje bij motorparts online gekocht, was 65,- euro kwijt, netjes en schadevrij thuisbezorgd.

 

Gisteren en vandaag wat kunnen sleutelen, uitlaat er vanmiddag af gehaald dus kon de carterpan eraf.....

Wie o wie?? 3 stukjes identiek afgebroken metaal aangetroffen, al snel een blik van onder gedaan maar kan er nog niet goed in kijken omdat de lekbak er nog even onder moet.

Zie de foto's waar komt 't vanaf?

post-5718-0-97897700-1494771321_thumb.jpg

post-5718-0-56568700-1494771373_thumb.jpg

post-5718-0-74291200-1494771430_thumb.jpg

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja lijkt op nokjes van een versnellingsbak tandwiel. Hetzelfde euvel denk ik als de 800 van sniper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmiddag uit werk het blok opgehaald van mp.

Blok kwam van een schadefiets en kon hem voor 150,- euro meenemen, de verkoper had alleen de achterbrug gebruikt voor een project.

 

Vond het zelf wel een goede koop, alles zit er nog op en aan, kabelboom, bobines, complete inlaat etcetera.

Kreeg ook de Ecu en spanningsregelaar erbij dus genoeg aan spare parts op voorraad.

Hij had alleen de motor zo gekocht, accu was er toen al uit dus kon 't dashboard niet bekijken qua km stand.

Dus dat blijft een vraagteken.

 

Denk dat ik mijn huidige blok ga repareren en deze alleen als donor ga gebruiken, aangezien mijn eigen blok veel schoner is, en die kwa km stand klopt met wat er op de dash staat.

post-5718-0-00077600-1494875880_thumb.jpg

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Frame zit er inderdaad bij, alleen zijn er twee boutgaten waarmee het zadelframe bevestigd wordt gebroken. Zat geen kenteken bewijs bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk, zou ik het donorblok dichtlaten, deze schoonmaken en in je eigen motor hangen, ze gaan zelden stuk en kunnen zeer hoge kilometerstanden halen. Vergeet niet, dat je bij overzetten van de versnellingsbak, ingesleten materiaal in een ander blok zet en er de kans aanwezig is, dat er nog brokstukjes metaal door je eigen blok zwerven. Je moet dan namelijk niet 1 set tandwielen vervangen, maar de gehele versnellingsbak. Je zal pakkingen moeten vervangen en waarschijnlijk een aantal lagers. Daarnaast nog het risico op het maken van fouten, of het afbreken van bouten e.d. Dat was mij in dit geval het werk en het ricico niet waard.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...