Ga naar inhoud

Derde versnelling verdwenen


BlackVfr
 Delen

Aanbevolen berichten

Weekendje weg geweest dus niet veel kunnen doen, maar de schoonmaak spullen zijn binnen.

Hiermee moet 't blok wel schoon te krijgen zijn zie txt op de verpakking

post-5718-0-18345700-1495986417_thumb.jpg

post-5718-0-66184800-1495986433_thumb.jpg

post-5718-0-89592800-1495986449_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoppa oude blok is eruit

Heb je een PB gestuurd, ik heb wel belang bij je oude tellerset :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Al even een tijdje geen posts, er zijn helaas wat dingen gekomen die even voorrang krijgen boven de Vfr weer klaarmaken. zodra ik weer vorderingen maak zal ik weer verslag doen.

 

vorig weekend even op pad geweest bij HBM, ook even naar een een brug voor de motor gekeken.

Neig er toch wel erg naar om er eentje aan te schaffen, zeker gezien de sleutelervaring die ik inmiddels heb opgedaan zal deze in de toekomst vermoedelijk ook wel van pas komen.

Wel heb ik gelijk een Straalkast gekocht zodat ik wat dingen kan stralen en opnieuw kan spuiten voor de Vfr.

 

hopelijk kan ik er snel weer aan beginnen, wilde jullie toch even op de hoogte houden hoe het er mee staat.

 

Gr Rolf

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Weer even tijd voor een update van de werkzaamheden.

Nu alles van de VFR af is kan ik het niet laten om gelijk wat onderdelen op te knappen, enkele beugels zoals bijv van de olie koeler, en de middenbok, voorvork poten krijgen allemaal een uitgebreide opknapbeurt. De kleine onderdelen straal ik eerst in de zandstraalkast, daarna behandel ik ze per onderdeel verder. Middenbok eerst in een epoxy roestwerende laag, vervolgens primer en mat zwarte afwerking.

 

Inmiddels heb ik van AFS ook de laatste onderdelen binnen thx Frank , olie filters, draadeinden en moeren, pakkingen voor bevestiging van de uitlaat etc liggen nu allemaal klaar.

 

Na wat twijfelen toch besloten het nieuwe blok een persoonlijk tintje te geven. Het achterste klepdeksel was een beetje bruin verkleurd, dat vond ik toch zonde, dus daarom besloten beide klepdeksels zwart te spuiten.

Gister avond hieraan begonnen en ben erg blij met het resultaat.

Ik heb er Motip motorblok verf voor genomen in spuitbus en ben erg verrasd door het strakke resultaat van deze 150gr/c hitte bestendige verf.

Tot nu toe had ik alleen de hittebestendige tot 800gr/c gebruikt voor andere projecten, nadeel hiervan is dat je die moet afbakken op 160gr.

Bovendien vloeit deze motorblok lak veel mooier, dekt beter, en heeft van zichzelf een mooie glans.

 

Ik zit nog een beetje te twijfelen maar denk erover om ook mijn koppelingsdeksel ermee te doen.

 

Ik wil nog even het laatste beetje schoonmaak werk aan het blok doen en daarna is mijn bedoeling het blok eerst in het frame te hangen en aan te sluiten, nieuwe bougies gaan er vast in maar verder ga ik hem eerst starten met de huidige olie er nog in.

 

Zoals ik eerder al zei was 't blok niet duur maar natuurlijk heb je garantie tot de deur, ik verwacht geen gekke dingen maar je weet nooit.

Dus eerst maar eens starten en kijken of alle versnellingen het doen.

Ik neem aan dat 't geen kwaad kan de motor te laten draaien zonder dat de ketting erop zit?

 

Ga er vanuit dat hij gewoon doet wat hij moet doen, dan eerst verse olie en filter erop en alles weer in elkaar bouwen voor een eerste testrit.

 

Gr Rolf

post-5718-0-23191200-1498128436_thumb.jpg

post-5718-0-54534700-1498128462_thumb.jpg

post-5718-0-36810400-1498128480_thumb.jpg

post-5718-0-64047300-1498128498_thumb.jpg

post-5718-0-01129400-1498128515_thumb.jpg

post-5718-0-25036100-1498128527_thumb.jpg

post-5718-0-88373500-1498128540_thumb.jpg

aangepast door BlackVfr
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...