Ga naar inhoud

Derde versnelling verdwenen


BlackVfr
 Delen

Aanbevolen berichten

De koudestart versteller kan je hier bij helpen. Bij het model 98/99 is dat met een kabeltje naar een handel links op het stuur en bij het model 00/01 is dat met een wax element waar koelwater door stroomt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ BlackVFR : mijn VFR is een model 1999 met motornummer RC46E-2213120

Met "handchoke".

Naar wat ik er van weet waren er motorisch geen verschillen tussen een 1998 en een 1999.

Als je wat referentiegegevens van forumleden kan krijgen kan je gerichter naar een vervangblok zoeken.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij Boonstra staat wel netjes bouwjaar en maand er bij. Fast idle wax element zit op het gasklephuis , dus die gaat geen uitsluitsel geven. Als er nog een thermostaathuis aan zit, zou dat nog een aanwijzing tav het bouwjaar kunnen geven. Modeljaren 2000/2001 hebben één aansluitpunt extra ivm de wax unit. Maar dan moet je wel weten waar je moet kijken. Anders kwestie van serienummers, zoals hier boven lijkt me.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bouwjaar en maand zal de datum eerste toelating zijn en daar heb nog niets aan.

Fiets kan een jaar in een showroom gestaan hebben.
Wax element zit onder het gasklephuis, maar zal bij een kaal blok vanaf rechts te zien moeten zijn.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

@VFRikus ik begrijp niet helemaal wat je bedoelt met 'onder het gasklephuis', maar mijn wax element (bouwjaar 2001) zit er boven op (zie foto). Of hebben we het over twee verschillende dingen?1553bad0141702d3630357015d5e7dc7.jpg

aangepast door Cyberob
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, je hebt gelijk. De thermostaat zit er onder.

Ik had het plaatje zo niet voor de ogen.

Maar goed: op deze wijze zijn de twee uitvoeringen wel heel eenvoudig uit elkaar te houden.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar dat wax element zit dat aan het gasklephuis of aan het blok zelf? Het is aan de ene kant wel apart dat het hele blok anders is, zou je het niet over kunnen zetten vanaf het oude blok 'mocht' je een verkeerde hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat klopt. Maar als je naar een nieuwe versie wil ombouwen houd er dan rekening mee dat je ook moet overbouwen: de gehele kabelboom, contactslot met HISS ontvanger, de ECU en alles wat zo heel stiekemweg toch net even anders is gemaakt.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

Denk niet dat dat de bedoeling is van TS, hij wil enkel weten of een blok van 1999, 2000 of 2001 identiek zijn zodat ie de "handchoke" van zijn eigen 1998 kan overbouwen.

Zo begrijp ik het althans.

En zoals Cyberob zegt is het thermostaathuis op het blok een goede indicator.

Hier zie je de verschillen : dit komt uit mijn "papieren" versie, in de pdf's die je online vindt staat dikwijls enkel de versie "After '99"

 

 

 

Greetz

aangepast door Morango
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...