Ga naar inhoud

Derde versnelling verdwenen


BlackVfr
 Delen

Aanbevolen berichten

Klopt Morango,

 

Het gaat mij er inderdaad om dat ik niet het probleem krijg dat wanneer ik 'perongeluk' een nieuwer blok scoor ik hem niet kan gebruiken.

 

Thermostaat huis is inderdaad een slimme indicatie met wat voor blok ik dus te maken heb, zie nu goed het verschil op de tekening.

 

Het ombouwen naar een Hiss systeem zie ik verder niet echt het nut van dus ben ik ook niet van plan.

Ben ik nog steeds wel benieuwd of er dan echt verschil in de aansluitingen op 't blok zitten. Ik heb natuurlijk een donorblok waar thermostaat huis, gasklephuis, en bekabeling allemaal bij zit. Dus als 't blok en de stekkers allemaal wel 't zelfde zijn zou een Hiss blok dan wel gewoon aan te sluiten zijn?

 

Gr Rolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom zou je dat doen ?

Als ik jou was zou ik gewoon een '98 of '99 blok zoeken, minste kans op teleurstellingen achteraf. Ombouw is dan een fluitje van een cent.

Km stand kan een indicatie zijn maar men kan zeggen wat men wil hé, is nooit te controleren (tenzij met historiek).

Bepaal voor jezelf de max. prijs die je ervoor wilt betalen dan heb je achteraf nooit spijt van je aankoop.

En zo blijft er nog wat in het spaarvarken over voor een SP1/SP2 ...

Succes met de zoektocht !

 

Greetz

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er weet zeker niet iemand of de versnellingsbak van een vtech blok hetzelfde is of dat er delen uitwisselbaar zijn? Anders zou mogelijk reparatie misschien een optie zijn met het oude blok van Ray??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op deze site vindt je bijvoorbeeld de part-numbers.

Ik meen me te herinneren dat je een fi van 1999 hebt?

post-4742-0-04794300-1493246028_thumb.jpg

 

Als je die vergelijkt met de onderdelen van een Vtec (zonder h! ^_^ ) uit 2002 bijvoorbeeld, dan is mijn eerste indruk dat heul veul onderdelen NIET hetzelfde zijn.

post-4742-0-18916400-1493246061_thumb.jpg

 

 

Maar ik weet niet uit welk jaar het blok van Ray is.

De juiste onderdelenlijsten mag je zelf vergelijken.

 

 

 

aangepast door Eric
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus dat heeft niet veel zin om een rit voor te maken (sorry Ray).

 

Komende week even de garage op orde maken zodat er een schone opgeruimde werkplek is. Even een Whiteboard kopen zodat ik wat notities kan maken indien nodig.

 

Verder ga ik zoals ik er nu tegenover sta, eerst het oude blok eruit halen en deze openmaken.

Ik wil toch eerst zien kijken of ik de schade kan zien, dat is de nieuwsgierige aard van het beestje zegmaar.

Misschien als het dan echt iets simpels is dat ik het blok toch kan laten maken, of als het heel erg meevalt dit zelf kan doen.

Zo niet zal ik op zoek moeten naar een ander blok, maar zoals ik eerder al zei vind ik 't ook zonde er een ander in te hangen als 't niet echt nodig is.

Als er wel een andere in gaat dan investeer ik liever iets meer in een blok met een veel lagere km stand zodat ik de komende jaren weer vooruit kan, als de bak weer goed is en er weer een nieuwe set banden etc op zit zal hij toch wel weer een x aantal jaren mee moeten.

Anders is het in mijn ogen de investering niet meer waard omdat hij verkoop nooit meer dan 1800 a 2000 euro meer op gaat brengen.

aangepast door BlackVfr
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vergeet dat whiteboard maar en maak foto's, heeeeeel veel foto's van hoe dingen zaten voor je ze los maakte.

Kost niks en werkt perfect.

VFRikus

Link naar reactie
Delen op andere sites

En kijk bij gelegenheid eens wat je gaat uitgeven aan een volledige,nieuwe pakkingset ... en aan eventuele "special tools" ... en aan vervangdelen ...

Een blok reviseren is nog een ander paar mouwen dan een blok wisselen hoor. Dat laatste valt zoals al gezegd wel mee als je wat zaakjes in het oog houdt maar een revisie ... daar zou ik me niet direct aan wagen.

Voor die prijs heb je (haast) een ruilblok.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

De kosten zitten inderdaad vaak in het speciaal gereedschap en het "klein materiaal" zoals pakkingen en keerringen.

Maar het is wel heel leerzaam; en niet geschoten is altijd mis.

Als je de tijd en de ruimte hebt - en het leuk vind - zou ik het ook proberen. Zeker met de hulp op de achtergrond van de forumleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms kunnen kosten achteraf tegenvallen maar bij openmaken om te kijken wat het nou precies is ga je niet meteen kosten maken en met special gereedschap valt het ook wel mee, we hebben ook al diverse topics hier op het forum die je precies vertellen hoe je die gereedschappen zelf kan maken.

Hoe het bij de 800Fi zit weet ik niet maar ik heb geen speciaal gereedschap nodig gehad bij het overhaulen van mijn VTEC, heb alleen 2 grote maten inbussleutels erbij moeten kopen maar die waren hier bij de legerdump niet zo duur.

Het is duurder (en zuurder) als je per ongeluk een blok van een later jaar aanschaft omdat bijna overal "98 - '01 bij staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

precies mijn idee Ray,

 

Kijk het oude blok zal er toch eerst uit moeten voor er een ander in kan, en stuk is hij toch al dus het minste wat je kan doen is even de boel open draaien en kijken wat de schade is, als de hele bak het niet meer deed zou ik vermoedelijk die moeite niet doen maar aangezien het alleen de derde is die niet werkt kan het in mijn ogen ook iets kleins zijn.

Behalve tijd om het blok open te maken heb ik dan nog geen euro kosten gemaakt.

Vergeet niet dat bij een blok wissel ook nog van alles om de hoek komt kijken, bijvoorbeeld kan het handig zijn gelijk de kleppen te stellen aangezien hij er toch uit ligt, olie, pakkingen, koelvloeistof komen er bij een blok wissel ook bij, dat kan je redelijk tegenover elkaar wegstrepen.

 

gereedschap is niet zo'n probleem, heb een zeer uitgebreide koffer waar echt heel veel in zit, en een extra sleutel hier en daar kan evengoed handig zijn.

De vraag is meer waar mijn eigen sleutelkennis op houd en ik het uit zal moeten besteden, maar dat zal ik moeten ervaren.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Alvast een kleine update, schuur is opgeruimd en de VFR staat klaar op zijn sleutel plaats.

Gereedschap staat klaar dus zodra ik eraan ga werken zal ik hier mijn vorderingen wel een beetje bijhouden.

En natuurlijk ook altijd handig als ik tegen dingen aanloop waar ik wat hulp/tips bij kan gebruiken

 

Gr Rolf

post-5718-0-62694800-1494229933_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...