Ga naar inhoud

Derde versnelling verdwenen


BlackVfr
 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag weer even enkele uurtjes over, heb de kabelboom eraf gehaald omdat ik die van mijn huidige blok blijf gebruiken. En wat andere kleine onderdelen er even afgehaald zoals de bobines.

 

Toen het blok maar eens naar buiten gereden en met wat ik in de garage had eens gaan proberen het blok schoon te maken.

En dat ging eigenlijk wel prima, verschillende middelen geprobeerd en vond nog een handige gardena spuit om het af te kunnen spoelen.

Inmiddels ben ik er ook achter dat de fles ontvetter van de supermarkt met veel spuiten en borstelen best redelijk werkt maar niet echt het vast vuil van 't blok krijgt, remmenreiniger heeft weinig zin, voordat 't gaat werken is het eigenlijk al verdampt.

Eindconclusie, s100 kettingreiniger gel werkt zeer goed als voorbehandeling voor het ergste vuil, daarna kan je het goed afmaken met motip motorblok reiniger.

Enige puntje... Met twee halve spuitbussen kom je niet zo ver dus daar gaan we even wat van inslaan en dan nog even goed aan de schoonmaak.

Zie de foto's voor het resultaat tot nu toe, ik heb hem na het afspoelen even lekker ingespoten met wd40, het leuke is dat wd40 de eigenschap heeft dat het vuil goed losmaakt, en zo ontstaat er ook geen corrosie.

 

Ik kwam nog wel een vraagje in mijn hoofd op. Wat voor vet kan ik het beste gebruiken voor bijvoorbeeld de achterbrug, vooras etcetera?

De vooras is nu gesmeerd met een soort transparant vet zag ik.

 

Gr Rolf

post-5718-0-74360300-1495394912_thumb.jpg

post-5718-0-19555600-1495394929_thumb.jpg

post-5718-0-17101700-1495394941_thumb.jpg

post-5718-0-87699000-1495394955_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Euhh, dit zijn toch foto's van vóór de reiniging niet ? :scratchchin:

 

 

Greetz

Nee....? dat zijn deze, de oude eigenaar hield niet van de wasserette, hoewel de technische staat wel goed zit, luchtfilter zag er nog prima uit, olie vrij schoon, bougies ook niet gaar/oud.

 

Maar je hebt een goed punt Morango, hij is nog lang niet hoe hij naar mijn zin is.

post-5718-0-03070200-1495397975_thumb.jpg

post-5718-0-10399000-1495397985_thumb.jpg

post-5718-0-79395900-1495397994_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil mijn methode helemaal niet opdringen hoor maar mag ik even illustreren hoe het met mijn (voorbeeld)blok ging ?

 

Voor

 

 

 

Na

 

 

 

 

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inspuiten met WD40 heeft geen nut.
ten eerste kruipt het niet of nauwelijks, ten tweede heeft het weinig anti/roesteigenschappen. En al helemaal niet op plekken waar het warm wordt.
Neem daarvoor bijvoorbeeld ACF50.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah Morango dat is een vtr1000 blok als ik 't Goed heb, die is erg netjes geworden zeg.

Die was wel in de basis al een stuk netter als het blok van mij haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

En klopt frank, je hebt er vast veel beter spul voor, maargoed wd40 stond op de plank dus heb hem maar even ingespoten met name om het vuil wat los te weken totdat ik verder ga met de schoonmaakbeurt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah Morango dat is een vtr1000 blok als ik 't Goed heb, die is erg netjes geworden zeg.

Die was wel in de basis al een stuk netter als het blok van mij haha

Nope, TL1000S (zie mijn handtekening) maar was enkel ter illustratie vd reinigingsmethode hoor.

Een RC51 SP2 zoals die van Leon staat op mijn lijstje samen met een RSV1000. :rolleyes:

Het wordt al knap lastig om nog nette, betaalbare exemplaren te vinden.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

De vtr1000sp staat ook erg hoog op mijn lijst, wil die er eigenlijk bij hebben.

Maar de vraagprijzen rijzen wel de pan uit inmiddels voor een knappe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo weer tijd voor een update, vandaag weer lekker bezig geweest.

Blok staat nog op een blok tussen het frame maar is helemaal los.

Was even vergeten dat de gas en shoke kabels ook los moeten.

Maar denk dat ik het hele gasklephuis even omwissel.

Nog even wachten tot ik alle vloeistoffen, onderdelen, en schoonmaak spullen binnen heb dat is allemaal grotendeels onderweg. Dus als 't blok schoon is kan alles weer in elkaar.

post-5718-0-35976400-1495724911_thumb.jpg

post-5718-0-90244800-1495724923_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...