Ga naar inhoud

VFR 750 / slippende koppeling in 2e bij 6800 rpm


AngelJanpwr
 Delen

Aanbevolen berichten

Het ringetje had ik al toegevoegd bij het vervangen van de kortste veertjes; dat hielp toen niet en ik merkte dat ook niet aan de kopplelingshandle..

Deze heb iker nu tussen laten zitten ter compensatie van de ontbrekende dikte/slijtage; de blanke platen zijn waarschijnlijk de eerste en daarom heb ik slijtage gecompenseerd met de dikte van het ringetje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Ik twijfelde aan de plaatdikte (van de blanke platen) en heb nieuwe besteld. De nieuwe veren met twee ringetjes gaf een hele strakke koppeling. Echter, toen ik de nieuwe van Japparts had gemonteerd wist ik dat de platen net zo dik waren als de nieuwe. De nieuwe veren (ook EBC) met 2 opvulringetjes deden het beter dan deze nieuwe set; na het Hemelsvaartweekend gaat het wat beter, want de nogal wat langere veren van japparts (EBC) geven toch wel een helle strakke afstelling!! Ik houd ze erin, maar de les is: vervang eerst de veren en zet er een ringetje bij! Let ff op de lengte van de nieuwe veren om te bepalen of dat ringetje wel nodig is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

heb de complete set van ebc ,dus platen veren en de blanke platen , er in gezet. En ik moet zeggen dat de afstelling mij mee valt . aangrijpingspunt lijkt een stukje eerder. maar niet veel zwaarder als het originele spul.

 

de veren van de nieuwe set waren idd wat langer dan de oude.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...