Ga naar inhoud

Olie vraagje...


sluus
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi allen,

 

 

Is Castrol Power RS 10w-40, API SJ geschikt voor mijn RC36II?

 

Groeten,

 

sluus

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de specs wel, ik gebruik de rs en zijn voorgangers al bijna 20 jaar, maar sommigen rapporteren slippende koppeling na gebruik van Castrol olie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de Castrol man die bij Ten Kate was op de pitstopdag was ,is Castrol prima geschikt voor onze VFR's ,hij hoorde mijn verhaal voor het eerst .

Ik wil ook niet geloven dat het slippen de oorzaak is van Castrol

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens de Castrol man die bij Ten Kate was op de pitstopdag was ,is Castrol prima geschikt voor onze VFR's ,hij hoorde mijn verhaal voor het eerst .

Ik wil ook niet geloven dat het slippen de oorzaak is van Castrol

Het lijkt mij logisch dat de Castrol man zegt dat het prima olie is voor de VIFFER.

 

Maar ik had vermoedelijk ook castrol erin en slipte, ben over gestapt op kroon en na een tijdje nergens meer last van.

Diegene die castrol gebruiken en niet willen geloven dat het aan die olie ligt lekker castrol blijven gebruiken.

 

edit dubbel quote verwijderd

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gebruik de zoekfunctie eens met "Castrol", om koppeling-problemen te voorkomen zou ik geen Castrol gebruiken

Ik ben ca. 8 jaar geleden al gestopt met de verkoop van Castrol om deze reden, te veel klachten.

Slippende koppeling, maar ook forse knallen bij het inschakelen van de eerste versnelling.

Sinds die tijd BelRay en vooral Motorex, en in al die tijd slechts 1 klacht. Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn.....

aangepast door AFS Motorparts
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik snap niet helemaal waarom je de gok zou nemen met Gastrol,.

Buiten dat ik er zelf ervaring mee heb, er zijn genoeg merken olie waarbij soortgelijke geruchten niet voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Simon1975 ,De Castrol man vond de Kroon olie ook van goede kwaliteit ,en dat geloofde ik ook terwijl Castrol mijn voorkeur heeft omdat ik dat altijd in mijn CBR's gebruikt heb.

 

Zit ook tussen mijn oren dat Castrol de beste is :rolleyes:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ca. 8 jaar geleden al gestopt met de verkoop van Castrol om deze reden, te veel klachten.

Slippende koppeling, maar ook forse knallen bij het inschakelen van de eerste versnelling.

Sinds die tijd BelRay en vooral Motorex, en in al die tijd slechts 1 klacht. Maar dat kan natuurlijk ook toeval zijn.....

Bel michiel maar eens haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor alle reacties.

 

De Castrol olie zit er al in :( .....maar was toch benieuwd naar jullie reacties.

Ik wist niet dat er zoveel negatieve bevindingen met deze olie waren :scratchchin: .

Heb er nu 500km ermee gereden, tot nu geen slippende koppeling of knallend (in)schakelen van de versnellingbak.

Over 2 weken een tripje naar de Vogezen/Eiffel.

Ben benieuwd hoe de koppeling zich dan houdt.

Ik houdt jullie op de hoogte.

 

sluus

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Belangrijk is erg rustig warm rijden en in de gaten houden, als ie 1x slipt asap andere olie d'r in, gewoon zomer doorrijden en volgend seizoen kroon of motorex erin. Of als je het niet vertrouwd natuurlijk gelijk wisselen die handel haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Slippen en harde (klak) bij inschakelen 1e versnelling dus niet gebruiken , slippen bij hoge toeren hard rijden tussen 2,3 en4 versnelling is mijn ervaring op de rc24 en rc36

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door VFRobert. S
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...