Ga naar inhoud

Welke vervangingsruit vfr750f rc36


Gast
 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft iemand een goede tip met welke ruit ik wat uit de wind kan komen te zitten? Liefst met een winkel en merk/type aanduiding.

Ik rij een nog volledig originele RC36.

Ik ben ong. 1,84 lang en zit met die originele ruit vol in de wind. Ik ben geen racer, maar wil wel graag bij zo'n 100 tot 150 km/u proberen een beetje rust aan mijn hoofd te krijgen.

Alvast bedankt!

 

Verstuurd vanaf mijn SGP321 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is voor iedereen persoonlijk. je zou eens een opzetruitje kunnen proberen. maar als je daardoor meer in de turbulentie zit ben je nog verder van huis

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met je hoofd vol in de rijwind is vaak rustiger dan met je hoofd in turbulentie. De VFR rc36 is niet ontworpen om lekker uit de rijwind te zitten. Plat op de tank liggend met je kop boven de tellers achter het ruitje lukt het nog aardig om uit de rijwind te blijven, maar dat is natuurlijk geen ontspannen houding om het langere tijd vol te houden. Eigenlijk moet je een andere motorfiets kopen als je uit de rijwind wil zitten. Verhoogde ruitjes verplaatsen de luchtstroom meestal wat naar boven, waardoor je lichaam wat meer uit de wind zit, maar zorgen daardoor dan weer voor meer turbulentie rond je hoofd. Ik heb liever een constante druk van de rijwind en hou het met mijn 195 cm lichaamslengte lekker bij het originele ruitje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest veilige optie is een vario touring van MRA, deze heeft de vorm van de originele ruit maar dan meestal met een iets grotere opening aan de onderkant voor een hogere onderdruk en een verstelbaar opzetruitje.

Mijn ervaring op de VTEC en nu op de Crosstourer is dat je wel iets meer uit de wind zit maar door het verstelbare opzetruitje i.c.m. de hogere onderdruk de turbulentie best wel meevalt.

Maar zoals al genoemd blijft een ruitje te persoonlijk omdat lengte namelijk niets zegt door de vele variaties van dimensies van het menselijk lichaam en dan hebben we het nog niet eens over de kleding en helm die ook een flinke duit in het zakje doen.

MRA heeft ook de opzetruitjes los maar die zijn meestal net iets minder effectief omdat het originele ruitje een iets lagere onderdruk hebben maat het kan wel genoeg zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb inderdaad over rijwind. Geen last van turbulentie. De reden om wat te zoeken is vooral voor het woon-werkverkeer waarbij het toch wel lekker is wat minder in de wind te zitten. En ja een andere motor? Wil mijn vfr eigenlijk niet kwijt... Bedankt voor de waardevolle tips!

 

Verstuurd vanaf mijn G8231 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aha rijwind. Dat vermoeden had ik al, want ik heb met mijn 1,82 geen enkele last van turbulentie maar zit inderdaad wel in de wind, wat ik zelf wel lekker vind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met opzetruitjes van MRA heb je wellicht wat meer turbulentie, maar dat heb ik er graag voor over met 's ochtends vaak lage temperaturen. Ik rij niet graag met gesloten vizier en dan maakt het een wereld van verschil..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb juist een MRA op de CT gezet om van de turbulentie af te komen en dat is aardig gelukt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het is een MDI ruit geworden. Net wat hoger als het origineel. Op de eerste blik erg fijne ruit. 65a5f8e63d3048acfd7230294868e881.jpg

 

Verstuurd vanaf mijn SGP321 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de eerste blik erg fijne ruit.

En hoe bevalt de ruit op de weg? Zit je nu geheel uit de wind?

 

Ik heb het MRA spoilerscreen erop. Is lager en, vind ik, veel fraaier dan origineel. Is voor mij met 1.90m ook stiller door minder turbulentie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ben er nog niet helemaal uit. Echt uit de wind kom je niet. Maar dat kan je denk ik op dit type motor ook niet verwachten. De meerwaarde t.o.v de originele ruit is beperkt. In ieder geval geen turbulentie.

 

Verstuurd vanaf mijn SGP321 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je volledig uit de wind wilt zitten zal je een auto moeten kopen, toerbuffels als een Pan European, BMW R1200 of 1600RT e.d. zullen ook een beetje in de buurt komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als kersverse Pan ST1100- en ex-BMW K1100LT rijder kan ik melden dat je ook op die motoren niet helemaal uit de wind zit. Sterker nog, op mijn VFR, met m'n bovenlichaam vanaf de schouders omhoog in de wind, is het eigenlijk zelfs wat stiller.

De beste windbescherming die ik ooit heb gehad was indertijd op mijn GS1000 met een joekel van een Vetter Windjammer kuip - beter nog dan op de Goldwing 1200 die ik ook ooit nog heb gehad.

 

8dce8728b6578e46985fed4b812ead8c.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Ray, dat zoek ik ook niet hoor. Daar heb ik inderdaad mijn auto nog voor.

 

Verstuurd vanaf mijn G8231 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...