Ga naar inhoud

Led achterlicht, aansluitprobleem


 Delen

Aanbevolen berichten

Dit led achterlicht besteld en binnen van Motorcorner:

 

post-5111-0-75950900-1494863060_thumb.jpg

 

Met drie wedgestekkers:

 

post-5111-0-11647800-1494863309_thumb.jpg

 

Zou plug en play moeten zijn.

Zojuist even getest en aangesloten op de originele sockets/fittingen van mn Vfr vtec 2005.

Wat wil t geval:

 

Linker knipper werkt niet. Rem/achterlicht wel. Rechter knipper werkt wel

 

Als ik de linker led wedge stekker in de rechter fitting van mn vfr steek, werkt het. De linker led is dus niet defect.

Als ik de gehele led unit omgedraaid aansluit. Dus linker led op rechter fitting, rechter led op linker fitting en rem/achterlicht gewoon aansluit. Dan werken beiden knippers maar mn rem/achterlicht niet!

Ik heb eea nog getest met andere fittingen en gewisseld e d maar baat niet.

Ik meet op beide led wedge aansluitingen van de unit 8,1 ohm als ik het goed zie.

De middelste wedgestekker van het rem/achterlicht geeft geen weerstand.

 

Wie heeft n idee waar dit aan kan liggen?

Ik ben geen groot elektratechneut dus jip en janneketaal zou fijn zijn :)

Mijn dank is bij voorbaat groot!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even die stekker die niet werkt 180gr draaien, LED heeft een vaste plus en min en een gloeilamp niet.

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier te koop:

 

"Smoked"

 

https://www.2a4.fr/431-honda-vfr-800-1998-2001-feu-fume-led-clignotants-integres-3663468003753.html

 

"White"

 

https://www.2a4.fr/430-honda-vfr-800-1998-2001-feu-led-clignotants-integres-3663468003746.html

 

Hun eigen zoekrobot is echter verschrikkelijk. Je vindt nooit wat je zoekt, tenzij je door duizenden artikelen gaat scrollen. Gewoon googelen dus.

 

Ik heb mijn LED achterlicht bij 2a4 gekocht. Ook hier problemen met de aansluiting gehad (verkeerde bajonet aansluiting). Voor de rest werkt dit perfect (reeds 4 jaar)

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een slechte ervaring met 2@4, de weerstandjes van de leds van de richtingaanwijzers gaan los zitten door de hitte van de weerstanden en dan gaan de ledjes snel knipperen.

Ik heb het glas al 2 keer van de behuizing af moeten halen om de weerstanden opnieuw te solderen

 

Met deze ledverlichting

https://www.goparts.nl/onderdelen.asp?G0=220000001&G1=200D00001&G2=20ZDHO103&T0=Street%20Acc&T1=%20LED%20Achterlichten%20/%20Knipperlichten&T2=%20Honda&D=LED-AL-RAW

heb ik goede ervaringen, de weerstanden in de knippers zijn zwaarder en beter uitgevoerd (steentjes weerstand)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zijn deze niet voor het ouder model 98-01?

Afgaand op het profiel van Roel heeft hij een V-tec

Idd. Mijn link verwijst naar het model voor de VFR800FI. Niet goed gekeken ...

 

Greetz

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een slechte ervaring met 2@4, de weerstandjes van de leds van de richtingaanwijzers gaan los zitten door de hitte van de weerstanden en dan gaan de ledjes snel knipperen.

Ik heb het glas al 2 keer van de behuizing af moeten halen om de weerstanden opnieuw te solderen

 

Ik dacht altijd al dat ze allemaal van dezelfde (Chinese?) producent kwamen. Visueel is er totaal geen onderscheid te maken. Design, layout van de LED's, allemaal hetzelfde. Ander binnenwerk? Later (verbeterd) model?

Gelet op de kennis en ervaring Johan best eventjes aandacht aan besteden bij de aanschaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die ik bij 2@4 gekocht heb had een witte achtergrond waar de ledjes op gesoldeerd zijn als je dan achter de motor staat kun je de witte achtergrond duidelijk zien.

Omdat ik ivm de defecte weerstand het glas eraf had heb ik de achtergrond zwart gemaakt dat is qua zicht van achteren veel mooier.

 

Het achterlicht van Goparts ziet er beter uit en heeft een zwarte achtergrond ook de weerstand van de ledjes voor de knipper is een in een steentje gegoten weerstand met een hoger wattage waardoor hij minder warm wordt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...