Mr Tinus 106 Posted May 17, 2017 (edited) Je kent het wel, het buitenland weekend komt er aan, en dan bedenk je... wellicht toch verstandig om nog even wat werk te doen voor het weekend. Dus na het lezen van het naslag topic.... koppelingsplaten vervangen, vol goede moed met de moment sleutel in de hand begonnen met een klusje wat niet al te ingewikkeld is. De koppelingsplaten vervangen. - Loshalen van het koppeling deksel... no problemo... - Platen er uit halen en vervangen door nieuwe, appeltje eitje (ze waren aardig zwart geblakerd niet heel gek dat ze begonnen te slippen) . - Dan het klusje van het verwijderen van de oude pakking van het deksel, jeemig wat een k-werkje. maar goed ... noodzakelijk dus even door de zure appel heen bijten. - Vervolgens de hele mikmak weer in elkaar zetten. geen probleem. Starten...... klik... verder niks. Mhzz zou het het de accu zijn ? even meten, 12,5 volt... zou goed moeten zijn. Nog een keer starten, het niveau zakt naar 6 volt. Gr het is al laat. laten we het maar op de accu houden. Nieuwe er in , morgen dan maar. Nieuw accu aangesloten... nog steeds geen reactie.... weer klik en klaar. Deksel weer los gehaald. Even een inspectie, alles leek goed. Zag even door de bomen het bos niet meer, op de bank geploft, Johan een whatsapp gestuurd. Help !!! M'n trouwe 2 wieler moet naar de dokter. ik zie het niet meer. En in de tussentijd de exploded view van de onderdelen nog maar een bekeken... ik snap niet dat ik wat gemist kan hebben. Dan de zooi maar een beetje opruimen in de garage. Zie ik een ringetje liggen net in de plooi van het doek waarop ik aan het klussen was... Damn het zou toch niet.... Zie de afbeelding bij dit topic.... het asje van dit tandwiel kan makkelijk verschuiven, en was iets naar voren geschoven, waardoor een ringetje achter het tandwiel aan de wandel was gegaan. Het tandwiel blokkeerde gewoon bij het starten doordat er speling in zat door het missende ringetje. Gelukkig geen schade opgelopen, en een wijze les geleerd. En owja... dit doe ik nooooooit meer fout. Op het moment dat Johan met potentiële fouten kwam, kon ik gelukkig melden dat ik de motor net weer aan de praat had. Zo dat moest ik even kwijt... nu ben ik echt klaar voor volgende week Edited May 17, 2017 by Mr Tinus 6 Share this post Link to post Share on other sites
Smuiger 750 Posted May 18, 2017 lekker bezig. klein dingetje grote gevolgen. die pakking haal je er zo af met een breekmesje. snijden en schrapen. nwe pakking dd in olie weken dan gaat het de volgende keer makkelijker 1 Share this post Link to post Share on other sites
Mr Tinus 106 Posted May 18, 2017 Idd dat is ook wat ik heb gedaan... het leek idd of de pakking gewoon was vast gelijmd. OVer de hele rand een dun laagje papier....nieuwe pakking in de olie gelegd en daarna pas gemonteerd had ik idd hier al eens gelezen. Verrekte handig zo'n forum. Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk Share this post Link to post Share on other sites
748cc 2,495 Posted May 18, 2017 (edited) Top tip...... Bestudeer de part fiche VOOR je aan iets gaat sleutelen Of vraag hier "heeft iemand ooit xyz gedaan?" Gelukkig is ie klaar voor het weekend! Edited May 18, 2017 by 748cc 1 Share this post Link to post Share on other sites
Kribbe 20 Posted June 2, 2020 Mr Tinus, ik wil je graag bedanken voor dit topic dat ik gelezen heb voordat ik begon aan het verwisselen van de koppelingsplaten. Terwijl ik bezig was, pleurde dat ringetje uit mijn blok en dacht ik: "euuuhhhh, wacht eens even!". Door jouw topic wist ik precies waar ik aan toe was, heel fijn! Thanks!! 4 Share this post Link to post Share on other sites
Inkedcaptain 10 Posted December 30, 2020 (edited) @Kribbe @Mr TinusTop, mag ik vragen welke type platen jij gehaald heb? Edited December 30, 2020 by crossrunner tag toegevoegd Share this post Link to post Share on other sites
vroembert 1,031 Posted December 30, 2020 Het is anderhalf jaar geleden, dat Mr tinus het forum heeft bezocht, dus zal het wel lang duren, voor er een antwoord is. 1 Share this post Link to post Share on other sites