Ga naar inhoud

Vraag over Dane motorkleding


crossrunner
 Delen

Aanbevolen berichten

Goedendag allemaal,

 

Ik was vandaag even bij Motoport ivm de btw actie.

Daar heb ik een Dane Motorjas gepast.

Deze zit goed maar ik twijfelde over de magneetjes in de Kraagsluiting.

Bij het passen kreeg ik het gevoel dat dit op den duur gaat irriteren omdat dit tegen mijn keel drukt.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

Wordt dit na verloop van tijd soepeler?

Ik hoor graag wat ervaringen.

 

Groeten Arthur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee geen last van de magneetjes gehad maar dat is natuurlijk afhankelijk van ieder zn lichamelijke bouw.

Maar wel ondertussen Dane afgezworen, de kwaliteit van ritsen en klittenband etc liet te wensen over.

Jas en broek meerdere keren retour geweest, wel keurig iedere keer gerepareerd.

Afgelopen najaar zelfs wat lekkage gehad, ondanks dat het uit de GoreTex Pro serie was, en besluit genomen toch wel weer een Rukka pak te kopen.
Buiten dat was het wel een fijn pak qua zitcomfort en functionaliteit. Makkelijk aan/uit te trekken, goede zakken op de goede plek, goede protectoren (ook ooit zelf getest.. :oops: )

Ik destijds (iets van 4 jaar terug) juist van Rukka naar Dane overgestapt omdat ik de prijzen van Rukka echt te hoog vond worden maar het blijkt toch echt zo te zijn dat je voor de beste kwaliteit ook het meeste geld moet betalen. Als je niet dagelijks je pak aan hebt kun je best Dane kopen maar zomer/winter woon-werk rijden kan ik afraden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van Held een jas met magneetsluiting. Dit vind ik helemaal niks. Ik ben te krom of mijn nek is te dik (of allebei). Daarom is er een sluiting met een haakje erbij gemaakt. Dan blijft de boel dicht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb al bijna 10 jaar hetzelfde Dane pak. Nog steeds waterdicht en geen last van de magneetsluiting in de nek. Wel beginnen de lipjes van de ritsen nu af te breken. Gebruik het pak dagelijks in alle jaargetijde.

 

Ik kan dan ook rustig zeggen, na ruim 200.000km met dit pak dat ik het niet eens ben met Joost ;)

 

Verstuurd vanaf mijn SGP611 met Tapatalk

aangepast door Jacco76
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van Dane een doorwaaijas met magneetsluiting in de nek en bij de heup en dat werkt prima.

In zijn algemeenheid kan ik me bij Jacco zijn bevinden aansluiten want de kleding van Dane is prima (ook bij dagelijks gebruik). Alleen is bij net als bij Jacco een lipje van de ritssluiting afgebroken.

 

(Ben het dus ook niet eens met Joost)

 

Gr.Leurb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien is de kwaliteit van het Dane pak van Jacko van 10 jaar terug niet meer dezelfde in geval van het Dane pak van Joost 4 jaar terug.

Als je momenteel een VW koopt is dat ook niet de kwaliteit van 10 jaar geleden.Lijkt tegenwoordig nog het meest op een Lada.

VFRikus

aangepast door VFRikus
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rijd al jaren met een Dane pak en ben nog steeds tevreden met de kwaliteit. Waterdicht en comfortabel in zomer en winter met zo'n 12000km tot 15000km per jaar. Geen last van de magneet sluiting, m.i. fijner dan klittenband.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook al jaren Dane....prima...magneetsluiting geen probleem. Was toevallig ook bij Motoport vandaag...kijken naar een nieuwe Dane....maar mijn oude is nog veel te goed

 

 

 

Verstuurd vanaf mijn SM-T800 met Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iedereen bedankt voor de reacties.
Ik ben inmiddels eigenaar van een Dane grindsted jas en een Dane nyborg broek.

 

post-6874-0-72641600-1495380356_thumb.jpg

 

Ik was niet enige bij de Motoport gisteren, dit was nog de rustige kant.

 

 

aangepast door crossrunner
  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Ik ben bij mijn Dane nyborg broek nu voor de tweede keer de haaksluiting verloren.

Ik denk dat de schroefdraad waarmee deze vast zit te kort is.

Hij wordt nu opgestuurd naar Dane door Motoport.

Zijn er meer mensen die hier ervaring mee hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...