Ga naar inhoud

Kortsluiting / SR wisselen


 Delen

Aanbevolen berichten

Vandaag 350 km afgetikt met een 'Schnitzelrit' naar Bad Bentheim en terug.

De SR blijft heerlijk koel, niet meer dan handwarm.

Morgen de aansluiting van de HH maar eens omleggen en via een relais rechtstreeks op de accupolen aansluiten.

En nog eens puzzelen op een aansluiting voor de claxon ;-)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo. Vandaag de kuip maar eens gedemonteerd en de HH plus de voeding van mijn Zumo via een relais en een zekering met een dikke draad rechtstreeks op de accu aangesloten. Het relais wordt overigens gestuurd door het geschakelde +12V draadje bij het klokje waar ik de HH eerst op had aangesloten.

 

Nu gaat het HH ledje niet meer branden behalve een korte flits bij in- en uitschakelen.

Dat lijkt dus in orde zo !

 

Verder heb ik ook nog een mooi plekje voor de claxon gevonden.

Hij zit nu linksvoor in de kuip op de plek waar rechts het kvs reservoir zit.

Misschien wordt het daar wat warm maar of dat nadelig is voor de claxon merk ik dan wel weer, voorlopig doet 'ie het daar prima.

 

Ik ben wel weer tevreden zo.df2de5a59eee66004b75f8c29b1d28ed.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klinkt goed en ziet er goed uit. Bij mij zit op die plek het oliereservoir en pompje van mijn kettingsmeersysteem. Toch eens kijken of er nog een toeter bij gefrommeld kan. Het wordt daar volgens mij niet te heet; mijn oliereservoir is van kunststof en vervormd/verkleurd/smelt niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja en rechts zit zoals ik zelf al schreef het kvs reservoir en die kan er ook tegen.

Pompje kettingsmeersysteem naar achteren in één van de zijkanten verhuizen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik moet wel tijdens het rijden het pompje kunnen blijven bedienen (is handmatig bediend). Ik kan nu, al rijdend, met mijn linkerduim met een druk op het pompje mijn ketting smeren voor de volgende plusminus 100 km. Misschien is de toeter op de plek waar de sr volgens Honda thuis hoort een idee. Je topic en oplossingen leveren iig inspiratie op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn toeter is de lage-tonen hoorn van een BMW K. Die past niet op de orginele plek van de SR. Ik denk dat de originele claxon daar wel zou passen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ik had zaterdag problemen. Na de rit naar Utrecht vielen de toeren weg en liep hij alleen stationair, bij gasgeven alleen geklapper en geen toetren. Na een par minuten deed alles het weer normaal en de terugweg geen problemen gehad. Ray zei meteen, spanningsregelaar! Die wordt te heet en ik lees hier veel daarover.

Ik heb even gekeken, ik heb ook zo'n exemplaar met koelribben. Vlak achter de regelaar zit een reservoir voor remvloeistof en ik zag daarnaast  2 stekkertjes die niet verbonden zijn. Wat doen die draden? (wit en rood) Ik weet niet of de vorige eigenaar daar iets mee gesleuteld heeft.

Zie foto.

 

SR klein.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ze niet in elkaar steken want ik denk dat het vrouwtje een plus is en het mannetje de min en in elkaar steken gaat dan niet echt goed.

Reden voor deze keuze is dat het vrouwtje als plus geen contact kan maken op het frame. Ik ga er even van uit dat er van die ronde stekkertjes op geknepen zitten, zo deed ik het ook altijd.

Tegenwoordig maak ik gebruik van Deutz connectoren omdat ik die van het werk mee kan nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik denk dat ik toch een nieuwe SR nodig heb. Gisteren gebeurde het voor de 2e keer (1e keer voordat ik naar de motorbeurs ging) Ik kwam thuis na een kort ritje , wilde opnieuw starten en er gebeurde niks, geen lampjes, niks. Acculader aangesloten en meteen weer contactlampjes en direct starten, ook zonder lader. Het lijkt alsof de SR een tikkie nodig heeft om het dan weer te doen. Na de motorbeurs heeft de motor geen slag verkeerd gemaakt dus ik dacht dat alles ok was. Heet kan ie niet geworden zijn op dat korte stukje, althans niet door te weinig koeling.

Toch vervangen lijkt me? Ik hoor ook een tikje bij contact aan en uitzetten.

Zijn er adviezen waar ik die het beste kan kopen? Is er 1 type (RC36-1 1992) ?

De meesten kosten zo'n 95 euro maar ik zie ook een enkele voor 40 euro nieuw. Kan dat?

 

aangepast door CasparGTL
Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt er meer op dat je een accu klem niet goed vast hebt zitten, of een andere verbinding die los zit.

Een  SR geeft niet van dit soort problemen.

VFRikus

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je gelijk hebt. De plus van de accu zat niet goed vast. Ik hoop dat het daar bij blijft. Dank voor het advies. Ik leer het ooit wel, ook nadenken. :) Hij ging weer lekker van werk naar huis, rijdt bij 120-130 ZO kaarsrecht en stabiel, gewoon ontspannend zelfs met die wind om je oren. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Veel mensen draaien de accupolen vast met een schroevendraaier. Dat is absoluut onvoldoende!
Er zit niet voor niets een zeskantbout op de accupolen. De kruiskop is alleen voor het even snel indraaien van de bout, en dan vastdraaien met een dopsleutel of ringsleutel.

aangepast door Arno71
Overbodige quote van voorgaande reactie verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat idee had ik ook. Ik zet er een klemringetje achter en dan goed aandraaien. Dank voor de tip!

aangepast door Arno71
Overbodige quote van voorgaande reactie verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...