Ga naar inhoud

CPU VFR DCT


Ed56VFRDCT
 Delen

Aanbevolen berichten

Honda gaat geen effort steken in een model welke niet verkoopt. Heeft niets met euro4 te maken maar is een kale rekensom.

aangepast door Dutchgixxer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kijk eens naar vermogen en koppel kromme van het 1200 blok van de F en de X.

Misschien is dat bij de X allemaal wel veel eenvoudiger binnen de Euro 4 banen te leiden.

VFRikus

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo te horen is er geen kans dat ik een nieuwe VFR 1200 DCT kan kopen.

Binnenkort proefrijden op een K1600 GT.en een FJR Honda heeft niets meer in het programma.

Nog een paar weekjes wachten dan kan ik weer op de VFR rijden, nu mag ik soms op de BMW R1200R van mijn vrouw rijden.

aangepast door Ed56VFRDCT
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de nieuwe ECU weer is gemonteerd dan is de VFR weer goed.

Na 4 jaar is de afschrijving fiscaal voltooid.Ik kan er ook op doorrijden en een jaar wachten totdat Honda een nieuwe VFR of iets soortgelijks in het programma opneemt.

Ondertussen heb ik een paar dagen een Yamaha 1300 FJR ter beschikking.De detaillering en de zichtbare bevestigingen staan mijlenver van de VFR.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

De horror story wordt vervolgd. Afgelopen maandag de ECU gemonteerd door de monteur.

De nieuwe ECU geeft dezelfde waarden als de oude , dus niet kapot.

Na veel gezoek, het zal wel iets mechanisch zijn ,wij weten het niet ,het is nu heel druk, kom geen steek verder.

Zelf gezocht op wat Engelse en Amerikaanse Forums , een regelmatig voorkomend probleem is een asje in de DCT wat gebroken is.

De dealer herkende het en gaf aan dat bij een 750 dit door hem was gerepareerd.

Hoezo komt nooit voor .De DCT gereset ,de snelheidssensor naar de DCT kan ook een probleem geven.

Het probleem is dat de ECU denkt dat de motor in de 6e versnelling staat en valt dan in beveiligingen.

Er is nog weinig kennis bij Honda om ondersteuning te geven.

Volgende week proefrijden op een K1600 GT en hopen dat de VFR gerepareerd kan worden ,inruilen en snel vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja elke motor kan stuk gaan , de manier hoe Honda dit afhandelt is bijzonder teleurstellend.

Eerst de diagnose, dan 2 maanden wachten op de ECU , de ECU is niet het probleem ,de weg bezuinigde expertise.bij Honda.

De moeizame ondersteuning van Honda in het vinden van een oplossing.Wij zijn inmiddels bijna 3 maanden verder en ze weten het gewoon niet.

Ook het beruchte asje wat wel vaker kapot gaat in de DCT is klokgaaf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waardeloos, dan maar op naar de BMW. Mooie motor en een bak koppel waar je U tegen zegt. Qua nieuwere motoren zie ik steeds meer Europeanen. Honda is of aan het broeden op iets nieuws of ze richten zich op anderen segmenten. Kawasaki en Yamaha timmeren ook flink aan de weg. Ik hoop wel dat Honda eens aan de slag gaat met het totale gewicht van een motor. Daar is nog een hoop te verbeteren. Denk wel dat veel merken meer component gericht werken. Arbeid is te duur en voor de fabrikanten niet interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vrees dat je geconfronteerd bent met iemand met heel weinig kennis van Honda motoren. Het verbaasde me al dat je sprak van een kapotte ECU (zie mijn posting 24 juni).

 

Honda's PGM FI voor de VFR 1200F is namelijk een "n-alpha mapped" injectiesysteem met OBD1. Het is wel niet het meest moderne injectiesysteem, maar het is wel gekend als een eenvoudig en héél robuust systeem. In (principe) ook gemakkelijk te tunen. Het OBD systeem genereert MIL codes op het dashboard bij een eventueel defect. Op het dashboard geeft het wel geen subcodes weer. Dan ben je aangewezen op een meer gesofistikeerd (Honda) diagnose apparaat.

 

Een ervaren mecanicien moet normaal gezien in staat zijn om een onderscheid te maken tussen mechanische en/of elektronische storing....

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn geval is het buiten de garantie, kan ik mee leven, risico s van mechanische dingen.

Honda maakt een prachtige geavanceerde motor en reorganiseert alle expertise en ondersteuning weg.

Hier zit het probleem.Ik Natuurlijk er zijn niet zoveel DCT s nu worden ze niet meer gemaakt.

Dit topic gaat over elektronische zaken ,en er zit nogal wat in de VFR..

Inmiddels zij de mechanische zaken in orde en wordt het weer zoeken naar een elektronisch probleem.

De ECU is in orde, de DCT mechanisch ook. De snelheidssensor naar de DCT is ook goed ,het alarm is losgekoppeld

Wie wat weet mag het zeggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga eens langs bij een diagnose specialist voor auto's, die hebben inmiddels veel ervaring met de vele elektronica die in auto's zit. Zoek maar eens op GMTO diagnose specialist. Wellicht kan die met zijn apparatuur meer vinden dan de Honda monteur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...