Ga naar inhoud

CPU VFR DCT


Ed56VFRDCT
 Delen

Aanbevolen berichten

Dank voor je reactie en je advies, ik ga eerst volgende week op vakantie en als de VFR nog steeds niet is gerepareerd is als ik terug ben ga ik het gewoon proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nu in september nog steeds mijn VFR niet gerepareerd.

Inmiddels heeft Honda opgeschaald naar experts,mechanisch is de VFR topconditie.

De uitgelezen waarden geven aan dat er wordt waargenomen dat de motor zowel in de vrij stand al in de 6e versnelling staat.

Veiligheid systemen grijpen dan in.

Volgens de laatste berichten is het een kwestie van nieuwe software en dan zou het probleem verholpen moeten zijn.

Maar ja vorige week was de software weer niet te downloaden.

ik wacht nog tot 20 september , dan is de VFR 4 maanden stuk. Een claim is in voorbereiding,dan mag de rechter er over oordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat een ellende.

 

ff een zijweg. Mij zwager kocht een nieuwe Astra, Vanaf begin steeds in noodloop. ff resetten en weer prima, paar dagen en weer in noodloop. etc. andere computer in, geen verbetering. Software idem. Opel expert uit Duitsland geen idee 2 dagen mee druk geweest

 

2 jaar verder zwager helemaal ziek van ondertussen, de oplossing een sensor van 50ct die de vertraging doorgeeft reageerde te traag daar de boel in noodloop. en de tip kwam van een hobbyist ;)

 

Zo iets simpels kan het zijn, Maar vind het maar er is ondertussen bijna niemand meer die helemaal snapt hoe alles werkt en aan elkaar hangt

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meeste van mijn klanten die klagen over afhandeling van garantie van motorfietsfabrikanten hebben het over BMW.

En daar heb ik inderdaad schrikbarende voorbeelden van gehoord..... Honda is daarbij vergeleken bijna heilig.

Dan even een positief bericht. Ik ben - tot nu toe - zeer tevreden over de afhandeling van garantie bij BMW. Misschien dat dit ook dealerafhankelijk is.

Een heel klein bubbeltje op het kleppendeksel (ik ben echt een zeur!), direct een nieuwe. Spiegel met een heel klein zwart plekje, van minder dan een vierkant millimeter: direct een nieuwe. Beetje vocht in display: zonder problemen vervangen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb ook een crf1000 en mijn spaken begonnen onmiddelijk na aankoop zwart te worden. Direct de dealer ingeschakeld maar na 18 maanden nog geen enkele reactie. Mijn handvatverwarming werkt niet op stand 5 max 25°C nog steeds geen regeling. Verschillende mails naar honda Benelux dienst na verkoop, muisstil blijft het hier. Als het niet wordt opgelost is ook dit mijn laatste honda.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stel je dealer aansprakelijk, dat is wettelijk jouw aanspreekpunt. Jouw dealer moet als verkoper namelijk de problemen oplossen. Officieel heeft Honda niets met je te maken. Dat Honda zelfs niet op jouw mails reageert vind ik overigens slecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor alle adviezen en reacties, een claim is in voorbereiding is iets anders dan aansprakelijk stellen.

Deze storing gaat verder dan het handboek en beschikbare meetapparatuur.Eerst moet de storing zijn verholpen, zodra het juridisch gaat worden mag er niets meer gedaan worden zonder tussenkomst van derden.

Dit werkt het reparatie proces dusdanig tegen dat het wel eens kerst kan worden zo niet langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn toch een paar dingen die ik niet begrijp aan het verhaal van jou dealer.

 

- Mechanisch is er blijkbaar niks aan de hand. Het zou verholpen kunnen worden met een software update. Ik vraag me dan wel af hoe ze dit gaan doen. Alle VFR's 1200 DCT van hetzelfde jaar zijn aan mekaar gelijk en de anderen functioneren blijkbaar "normaal". Die van jou zou dus pas normaal kunnen werken na een software update. Een "bug" in de software waardoor alleen jou DCT niet naar behoren werkt? Rare kronkel hebben die Honda boys...

 

- Blijkbaar "leest" de PGM FI dat de DCT gelijktijdig in neutraal én in zesde versnelling staat en gaat daarom in "safety mode". Dan zou ik zeggen dat er iets mis is met de uitlezen (sensor?) van de versnellingsindicator. Hebben ze er al eens aan gedacht om dit eens te controleren. Zie Smuiger zijn posting - soms is het probleem een klein onderdeel dat niet functioneert zoals het moet...

 

Ik vraag me af of er nog meerdere VFR's DCT met dit probleem geconfronteerd worden. Het heeft ook een hele tijd geduurd voor men alle cardanassen van de 1200 zijn gaan vervangen. Het is ook pas nadat er een paar letterlijk zijn ontploft dat Honda heeft gereageerd.

 

Ik hoop voor jou dat er (vlug) eendegelijke oplossing uit de bus komt. Je klinkt me nog heel geduldig na al deze miserie...

aangepast door VFRFlanders
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het met andere VFR s DCT is weet ik niet.Er zijn er niet zoveel in de 1200F uitvoering. De dealer is ook not amused. De support van Honda begint nu pas op gang te komen.Eerst 2 maande wachten op een ECU.

Het is inderdaad een klein onderdeel wat de ellende kan veroorzaken. Ik ben in ieder geval blij met de support van het forum,kom ik wat meer te weten over de techniek.

Door geduldig te blijven maak ik juridisch geen fouten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het ziet er naar uit dat Honda de zaak rigoureus gaat aanpakken, Volgende week komen er 2 specialisten uit Duitsland en 1 uit Japan om op locatie bij de dealer de VFR weer leven in te blazen.

Er zijn 2 weken geleden allerlei metingen verricht en deze zijn nu geanalyseerd.Hopelijk komt er een einde aan deze soap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...