Ga naar inhoud

CPU VFR DCT


Ed56VFRDCT
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 1 maand later...

Na bijna 6 maanden is mijn VFR gerepareerd onderweg naar mijn woonplaats. De kappen monteren bij de dealer en ik kan weer rijden zo luidt het bericht.

Eigenlijk moet dit topic verplaatst worden naar een andere , na uitputtend alle elektronische analyses te hebben gedaan en bijna alle sensors te hebben vervangen bleek het een mechanisch probleem.

De schakel slede was gebroken.Om dit te ontdekken heeft Honda er een VFR DCT naast gezet en onderdeel voor onderdeel vergeleken totdat het probleem was gevonden.

Ondanks dat het een zeer frustrerend proces was hebben ze niet opgegeven en mijn VFR weer gerepareerd.

Voor de kosten van de eerste diagnose is de reparatie verricht.Partijen hebben elkaar gevonden en zoals ik al eerder schreef zo een proces kent in kosten alleen verliezers.

Wat blijft is een prachtige VFR waaraan ik nog veel plezier hoop te beleven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat was een lange tijd maar mooi dat ze niet hebben opgegeven en het kan niet anders dan plezier opleveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

291izgi.jpg

 

Ter afsluiting een foto van de teruggekeerde VFR.

Het gehele blok is gedemonteerd geweest en vergeleken met een andere VFR.

Er was geen breuk , een as was niet gebroken maar licht vervormd. Door onderdeel voor onderdeel te vergelijken is het ontdekt.

Vanmorgen een paar uur gereden ,onder andere dwars door Amsterdam om het schakelen te testen.

Het plezier is terug.

  • Like 7
Link naar reactie
Delen op andere sites

Eigenlijk moet dit topic verplaatst worden naar een andere , na uitputtend alle elektronische analyses te hebben gedaan en bijna alle sensors te hebben vervangen bleek het een mechanisch probleem.

De schakel slede was gebroken.Om dit te ontdekken heeft Honda er een VFR DCT naast gezet en onderdeel voor onderdeel vergeleken totdat het probleem was gevonden.

 

Bij deze. Je kunt eventueel je openings post aanvullen met de uiteindelijke bevindingen of een link plaatsen naar de reactie waar de oplossing is vermeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ondanks dat het allemaal nogal wat tijd heeft gevergd; vind ik het bewonderenswaardig wat Honda heeft gedaan. Is er nog commentaar gegeven met betrekking tot een mogelijke oorzaak van dit probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een mogelijke oorzaak is niet genoemd. Honda heeft breed ingezet op de DCT techniek en heeft alles in het werk gesteld om tot een oplossing te komen.

Er is overwogen om de VFR naar Engeland voor onderzoek te sturen, maar de specs zijn daar anders kreeg ik te horen.

Het stuur zit toch gewoon in het midden ??????????

In de zoektocht naar de elektronische oorzaak zijn alle sensors vervangen.

Na de ontdekking van het mechanische probleem was er geen relatie meer te leggen tussen oorzaak en gevolg is de lezing.Is het een sensorfout geweest van een kapotte sensor of andersom.

Ik heb inmiddels 400 km gereden na de reparatie en het voelt weer goed.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

goed om te horen dat je viffer weer terug is, ook hal heeft het lang geduurd! :yahoo:

 

toch ook mooi dat Honda het zoeken niet niet heeft opgegeven ... :thumpup:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Inmiddels zijn er bijna 5 maanden verstreken en is de VFR DCT 8000 km verder. De motor doet waarvoor hij gemaakt is : rijden

Jammer dat deze niet meer te koop is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat fijn dat de Viffer het goed blijft doen. :thumpup:

 

Voor mij was het ook een late liefde. De ervaringen van anderen herken ik me niet altijd in.

Daarbij het gevoel van; ja maar wat als deze nu vervangen moet worden? Ze worden niet meer gemaakt?

We gaan het zien :unsure:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...