Ga naar inhoud

VFR800X '15 Power Commander


 Delen

Aanbevolen berichten

Ik kijk net op de site van dynojet en vind geen crossrunner vanaf 2015 terug. Enkel tussen 2011 en 2013.

 

Kan de PCV van de gewone VFR800 ('14-'16, RC79 dus) gebruikt worden?

 

En als ik naar de installatiehandleiding kijk zie ik daar staan dat de O2 sensor moet worden losgekoppeld, is dat niet raar dat de PCV dan zelf zogezegd het ideale mengsel kan maken, zonder een O2 sensor?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De PC (de V staat voor versie 5) Doet niets uit zichzelf, je moet een mapping (of meerdere) laten maken door een expert op een testbank of je moet 'm uitbreiden met de autotune.

De "gewone" VFR 800 vanaf 2014 heet de VFR 800F en voor zover ik weet heeft deze een andere nokkenas met daarop aangepaste programmering van de ECU maar de beste plek om die vraag te stellen is denk ik bij een Powercommander dealer.

Als die zegt dat het kan en het blijkt niet te passen dan moet hij 'm terugnemen. Voor die modellen zal het op de 2e hands markt nog wel erg karig zijn dus zit je toch vast aan een nieuwe en dan heb je wel zekerheid of garantie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, ik ken het principe een beetje van een PC(V), het ding doet niets totdat je hem zegt wat hij in welke toerentalregio moet doen. Ik dacht dat het verschil hem alleen zat in de bekabeling per motorfiets, en dat de mapping sowieso diende te gebeuren door iemand met vakkennis. En autotune is ook niet gewoon aan koppelen en wegwezen, dat biedt je iets meer condities waaraan je je mapping(s) kan optimaliseren denk ik.

 

Ik lees net over open en closed loop systemen (ivm mijn vraag over O2 sensor loskoppelen). Blijkbaar is die O2 sensor in de uitlaat puur om de verbranding ten voordele van de katalysator (en de natuur ;)) te optimaliseren. De kat zou er bij mij uit vliegen, dus die O2 sensor mag er van mijn part ook uit.

 

best even dynojet zelf contacteren lijkt me..

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...