Ga naar inhoud

VFR800FI voorvering vraag.


nijske
 Delen

Aanbevolen berichten

dag,

 

 

Ik heb een motor die fikse schade heeft gehad aan de voorzijde. hierbij moesten beide poten vervangen worden en ik heb dit ondertussen gedaan.

De vorige eigenaar claimde dat er een set hyperpro veren in de voorpoten zaten echter betwijfelde ik dit (vorige eigenaar was nou niet bepaald helder type om het netjes te verwoorden).

Nu heb ik een foto van de veren vergeleken met een foto van het service manual van de VFR800fi.

 

de veren die ik nu uit de oude poten heb gehaald (zie foto) zijn in mijn optiek progressief. Nu is de million dollar question of iemand mij kan vertellen of de orginele vering die

in de voorvork van een vfr800fi 1998-2001 ook progressief is of statisch.

 

Ik zoek iemand met kennis over dit onderwerp en die eventueel een foto heeft van de orginele vering die uit een voorvork komt of die meer over deze vering kan vertellen :)

 

 

alvast hartelijk dank en ik hoor het graag!

 

 

post-8401-0-24068800-1501534256_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer jammer maar kei bedankt voor het antwoord! Dan ga ik een setje Hyperpro's bestellen icm de olie ☺️.

 

 

Iedereen hartelijk dank voor de snelle reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik drop hem ook nog maar even, check even goed of je kroonplaten onder en boven nog recht zijn.

Die kunnen bij een crash torderen waardoor je stuur scheef kan komen te staan. Met name de bovenste die van aluminium is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan het heel makkelijk controleren, als je hem eraf hebt en op z'n kop op een vlakke ondergrond neerlegt (aanrecht/tafel) moet hij niet te bewegen zijn, wiebelt hij is ie krom/getordeerd, heb het zelf gehad door een oude schade van vóór mijn tijd.

Ben alleen wel heel lang bezig geweest met 't vinden van de oorzaak, ook aan diverse monteurs gevraagd, nadat Johan bij groot onderhoud de onderste al vervangen had stond hij alleen nog steeds niet recht dus toen zelf de bovenste nogmaals gecontroleerd en die bleek dus krom te zijn, iets wat ze dus zelfs bij de verenboer niet gezien hadden met het de en hermonteren van de voorvork.

 

Dus als ik die ellende iemand kan besparen doe ik dat graag.

 

Benieuwd naar de rest van je project fiets!

 

Gr Rolf

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...