Ga naar inhoud

Honda vfr 800fi koel probleem


Bertus
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo wie o wie weet raad Honda VFR 800fi bj 2000 koel problemen ? ? ? Mijn ideeën bus is leeg ! We hebben thermostaat vervangen . Koelvan vervangen. De sensor boven op de linker radiateur . Op de snelweg is de temperatuur +/- 83 graden . Maar als ik ronde de 30kmph rijd stijgt deze als een gek richting de 112 graden op dit moment slaat de fan pas aan . Kan ik deze niet eerder in werking laten gaan zo ja what to do ??? . Want nu gooit ie de koelvloeistof uit het resovoire via de over loop . En hij borreld als een water koker wie o wie komt met de oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welkom Bertus,

 

Dit topic is bedoeld om je even voor te stellen waarbij je iets over jezelf verteld, evt je motor verleden en je relatie met de Honda VFR.

Via de keuze "bewerken" in je openingspost kun je bovenstaande tekst aanpassen.

 

post-3578-0-33235500-1502653705_thumb.jpg

 

Voor technische vragen kun je na het voorstellen terecht in een van de technische subrubrieken.

Hopelijk kun je met de aangeboden adviezen en kennis weer snel kunt genieten van je VFR.

 

Succes met het oplossen van je koel probleem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Radiator dop lek

 

In de dop zit een veer die ervoor zorgt dat het systeem op druk blijf, wordt de druk te hoog dan gaat hij open en duwt het teveel aan vloeistof in het expansie vaatje.

 

Een retour klepje zorgt ervoor dat bij het zakken van de druk in het systeem de vloeistof weer terugstroomt in de radiator.

 

Dit klepje wil nog wel eens lekken waardoor het systeem niet op druk komt en alle vloeistof bij een klein beetje druk verhoging in het expansie vaatje duwt met hoog nivo in het expansie vaatje tot gevolg.

 

Door de lagere druk in het systeem spreekt ook de thermo-schakelaar later aan en gaat de koelventilator later "aan"

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik herken de symptomen, zit op dezelfde lijn als Johan, heb het zelf ook aan de hand gehad, was toen ook een defecte radiatordop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag mannen . Nieuwe orginele honda vfr radiateurdop erop gedaan koelvloeistof afgevuld maar blijf het probleem houden koelfan slaat bij 112 graden aan en kookt ie over vanuit het resovoire. Ik ben ten einde raad war nu . Ik rij nu 500 km met de honda vfr heb hem 2 maanden in mijn bezit en loop al 6 weken achter de feiten aan . Wat nu?

aangepast door Arno71
Dubbelpost verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit er vast lucht in het systeem. De VFR is best lastig te ontluchten en het steekt vrij nauwkeurig.

Rechter kap er af en dan met de dop er af laten lopen en vloeistof steeds bijvullen terwijl je af en toe in de slangen knijpt om de lucht er uit te krijgen.

VFRikus

aangepast door VFRikus
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zit er vast lucht in het systeem. De VFR is best lastig te ontluchten en het steekt vrij nauwkeurig.

Rechter kap er af en dan met de dop er af laten lopen en vloeistof steeds bijvullen terwijl je af en toe in de slangen knijpt om de lucht er uit te krijgen.

VFRikus

:withstupid: en als je denkt "nu is de lucht er wel uit" ..........dan is de kans vrij groot dat de lucht er toch niet helemaal uit is......

Ik ben er wel eens een uur mee bezig geweest.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Soms helpt het ook even een stuk te gaan rijden en dan nog eens overal in te knijpen want dan is alles goed door elkaar geschud.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goedemiddag mannen . Nieuwe orginele honda vfr radiateurdop erop gedaan koelvloeistof afgevuld maar blijf het probleem houden koelfan slaat bij 112 graden aan en kookt ie over vanuit het resovoire. Ik ben ten einde raad war nu . Ik rij nu 500 km met de honda vfr heb hem 2 maanden in mijn bezit en loop al 6 weken achter de feiten aan . Wat nu?

Is 112 graden niet wat laat?

Bij de Blackbird slaat hij al aan op 104 graden. Toen mijn thermoschakelaar kapot was sloeg hij ook pas aan op 110 graden, en had ik ook steeds een overkokende radiator.

Ik heb toen een paar proefritjes gereden met een handmatige schakelaar om te controleren of het probleem daar lag, en dat leek zo te zijn.

Thermoschakelaar vervangen, en het probleem was opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...