Ga naar inhoud

Honda vfr 800fi koel probleem


Bertus
 Delen

Aanbevolen berichten

Toch heb ik eigenlijk nog wel een vraag aan de TS, hoe komt het dat de slangetjes verwisselt zijn?

Bij @BlackVfr kan ik het me voorstellen want die heeft het hele blok uit het frame gehad, als er dan een slangetje verkeerd gaat dan snap ik dat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja top dat 't opgelost is, en nu een mooie trip voor de boeg.

Ben wel ook een beetje benieuwd hoe het zo is gekomen dat bij jou viffer die slangen omgekeerd zaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe het gekomen was kwam als volgt met de termostaat vervangen hebben we de slangen verwisselt . Verder vandaag heerlijk 260kmtjes gereden op de snelweg rond de 83 graden continu binnen de bebouwde kom 95 uit schieten naar de 103 graden maar dan komt de fan er bij en koelt hem keurig terug. Aanstaande woensdag richting de eifel 3 dagen sturen lekker genieten.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Hallo,

 

Nieuw hier en weet even niet of ik verder moet in dit topic of een nieuwe moet maken, excuses alvast.

Ik zou graag wat hulp hebben.

 

Sinds kort slaat de koelfan aan bij een temperatuur van 77 graden, veel te vroeg, en gaat ook niet weer uit omdat de motortemperatuur toch wel naar de hogere bedrijfs temperatuur wil. (Normaal rond de 105, bij file rijden in een hete zomer)

Eerste gedachte, temperatuur sensor, dus deze vervangen, helaas slaat wederom bij precies 77 graden aan. Echter nou snap ik de logica niet meer. Is de thermostaat kapot dan gaat deze volgens mij open staan en komt de motor niet op temperatuur. Dit is niet het geval, ik heb er even een schakelaar tussen gezet zodat ik de koelfan handmatig kan bedienen en de Temp loopt mooi op tot de gemiddelde 85 graden.

Dus, rara........ ideeen zijn welkom.

(Er zit geen lucht in het koelsysteem, hij kookt niet, radiateurdop is goed etc.)

 

Alvast super bedankt.

 

groet Henkie. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ai, dom van mij. 

Deze sensor zit lekker verstopt. Ik neem aan dat het hele inlaat gedeelte er af moet onder het luchtfilter huis? Of is er een ander trukje ergens binnen door🤔

 

Alvast weer super bedankt voor de hulp👍🏼

Link naar reactie
Delen op andere sites

Henkie zegt dat hij bij de switch een schakelaar heeft gemaakt en hiermee de koelventilator heeft uitgezet, de motor temp loopt dan op naar gem 85 graden.

Dus de temp sensor geeft goed de motor temp aan.

De switch schakelt dus te vroeg (77 gr) en zul je toch in dat circuit moeten zoeken

De switch zit hoog in de radiator en daar kan zich lucht verzamelen waardoor deze op een andere temp schakelt.

 

@Henkie, probeer eens in de bovenste slang tussen de radiatoren te knijpen daar bevind zich vaak lucht door de vorm van de slang, wel even de radiator dop loshalen

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Johan,

 

Ik heb de sensor een heel klein beetje los gedraaid en er stroomt gelijk koelvloeistof uit,  er zit dan naar mij idee geen lucht in toch?

Of het moet echt in die verhoging in die tussen slang zitten. Maar de sensor (switch) zit in de koelvloeistof dus. 

Maar meet deze sensor in de radiateur nou wel of niet de temperatuur? Of wordt de temperatuur op twee plekken gemeten?

 

Groet Henkie. 

17A88A43-5BFF-407E-8CA2-B9759BD29D03.jpeg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een warme motor kan er toch iets te veel lucht in zitten. Ontluchten ontluchten en oja....ontluchten. 

Dat doe je door oa de slangen te masseren zoals Johan adviseerde. 

 

Dat losdraaien heeft mi geen zin gehad. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...