Ga naar inhoud

Honda VFR800X Crossrunner 2017 verlagen?


MichelMyRouteApp
 Delen

Aanbevolen berichten

Beste mensen,

 

Voor het mooie zou ik mijn Crossrunner uit 2017 zo'n 3 cm kwalitatief willen verlagen.

 

Bij Hyperpro bieden ze deze set aan: Honda VFR800X Crossrunner vanaf 2015 Hyperpro verlagingskit

 

Weet iemand of deze ook past op de Honda VFR800X Crossrunner 2017?

Natuurlijk een mailtje gestuurd en ik wacht op antwoord, check, check, dubbelcheck :sleep: .

Als er nog een betere oplossing is zou ik het natuurlijk ook graag willen weten.

Dank!

post-8429-0-69329000-1504082767_thumb.png

aangepast door Arno71
Link selecteerbaar gemaakt
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees even mee. Als eventuele proefritjes gaan bevallen, wil ik volgend jaar waarschijnlijk ook de overstap maken naar dit type crossrunner.

Aangezien mijn huidige VTEC verlaagd is, twijfel ik er niet aan dat de opvolger ook verlaagd zal moeten worden ;-)

Met betrekking tot het artikel in jouw link, begrijp ik daar overigens wel uit dat deze ook voor het 2017 model is. Maar ik kan er natuurlijk ook naast zitten....

 

post-3875-0-18851500-1504091886_thumb.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

 

Antwoord van Hyperpro:

 

Deze kit past ook op jouw motor.

Kosten van de kit zijn €425,- incl montage

Montage kan gebeuren bij ons service centrum in alphen a/d Rijn.

Voor een afspraak is het het handigste om even te bellen met onze monteurs aldaar: 0172-417171

 

With kind regards,
Met vriendelijke groeten,

 

Dus als niemand een beter alternatief weet. ik bedoel niet een betere prijs, maar een betere oplossing voor het verlagen, dan ga ik een afspraak maken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.mdi-online.nl/merken/mizu.html?q=%25&id=1877&dir=desc&mode=list&order=price&p=2&category=%3F&merk=43&model=1392&bouwjaar=622

 

Edit: even aanvullend, een linkset zou ook voldoende moeten zijn, voorpoten een stukje doorsteken heeft hetzelfde effect als kortere veren erin.

aangepast door JooST
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ook ik heb het korte pootjes syndroom, ik kan niet bij de grond als alles standaard is, één voet, met de tenen aan de grond

Stap 1 : verlaag het zadel, de voorste zitting kan 2 cm naar beneden, vergeet niet de voorste opvulbussen te verwijderen , achterzijde wijst zichzelf, zie instructieboekje

Stap 2 : steek de voorvork door de kroonplaat heen, die van mij is 2 cm doorgestoken

Stap 3 : verander de driekoekige plaatjes achter , en win daar ook centimeters mee. (zoiets als http://www.lustracing.co.uk/suspension/honda-vfr800x-crossrunner-lowering-kits.html )

Mijn dealer (aankoop) maakt ze zelf , zitten er zo op, zegt hij. (Motorcentrum Emmeloord)

Stap 4 : verlaag de veervoorspanning achter, ja het is wat slapper geveerd, maar het werkt.

 

Ik kan nu met 2 voeten, vrijwel beiden plat, op de grond

aangepast door Lampie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Met je voorspanning moet je dit soort zaken niet regelen want dat gaat ten koste van het rijgedrag.

Zelf heb ik pas die van mij iets strakker gezet omdat hij nerveus was in de bochten en dat wil je niet omdat je stilstaand iets opgelost wilt hebben.

aangepast door Ray
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...