Ga naar inhoud

voor- en achterrem gebruiken


berndw
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik gebruik beide remmen. Dat is me ook ingepeperd 2 jr terug bij rijlesse en bij de  750  werkt dit volgens mij zonder abs het beste. De voetrem gebruik ik wel alleen als ik bv u turn maak of aan het file filteren ben bij stilstaand verkeer. Voorrem gebruik ik wel alleen als ik langzaam rijdt en de laatste snelheid er uit moet halen.

 

Ik denk dat ieder zijn eigen technieken heeft.  En wat voor diegene het beste werkt Ik heb toen ik de vfr net had wat geoefend met noodstop op parkeerterrein en door beide effectief te gebruiken kom je stabiel tot stilstand. Ik rem t liefst niet in bochten en anders alleen met achter rem. En bij langzaam remmen rem ik ook wel op de motor. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uren geleden, Wilco1979 zei:

..Ik rem t liefst niet in bochten en anders alleen met achter rem.

Potentieel voor een highsider. Als je dan toch onderuit wilt gaan, dan maar met de minste schade aan je lichaam en alleen schade aan je motor. Ik denk dat iedereen die een VRO-bochten heeft gedaan dat zal beamen.

Vergeet die achterrem en gebruik deze alleen bij langzaam manoeuvreren en bij haarspeldbochten. Zodra je vol je voorrem gebruikt, doet je achterrem helemaal niet meer mee. Behalve natuurlijk als je DCBS hebt, maar ik vermoed dat dat hier niet van toepassing is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook in bochten voorrem gebruiken (gedoseerd....) achterrem idd voor haarspelden en manoeuvreren. 

Met noodstop (dcbs, dus achterrem gaat mee) gebruik ik altijd de achterrem ook vol. De achterrem stuurt namelijk ook 1 zuiger van de voorrem aan. Als je de motor achter niet los remt (en dat lukt me zelfs met mijn abs.....) dan heb je aan die achterrem nog een stukje stabiliteit en verder dus echt de maximale remkracht voor....

De dcbs heeft trouwens een vervelend effect dat bij te hard trappen op de achterrem je voorrem mee gaat en de motor overeind komt......  

 

Mijn hardste noodstop was bij 160 en toen zagen degenen die achter mij reden de achterkant heen en weer gaan......  dus achterkant wel losgeremd....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Herkenbaar, mijn 750 en eerste 800's kwispelden regelmatig met hun staart. Maar sinds ik ABS heb, is het niet meer gebeurd. Intimi weten dat ik niet veel rem...

  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik rem vaak alleen met de voorrem met de 800fi,soms alleen met achter als ik rustig afrem voor 't stoplicht. 

 

Als ik hard rem, of met hoge snelheid moet remmen pak ik de voet erbij. 

 

Met circuit training kan je zolang het niet te hard gaat prima met voor af, alleen met groep 3(snelste groep) heb ik met laat remmen eind rechte stuk of hele hoge snelheden de voetrem er wel bij, dat scheelt wel aanzienlijk in remvemogen, zeker als je hard in de anders gaat met 230 km/h eind rechte stuk, kwispelend achterwiel heb ik dan geen last van, maar dat kan ook heel goed aan de gesteldheid of afstelling van je veerring liggen, en temperatuur van banden etc 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...