Ga naar inhoud

perfect roads


MVG
 Delen

Aanbevolen berichten

Vaak zijn de mooiste motorwegen niet bepaald de leukste om te rijden. Te druk, te slechte wegen, te kort, te smal, te breed,...

Het doel is om wegen te posten die aan bepaalde aspecten voldoen, om uiteindelijk tot een verzameling van wegen te komen welke tot de perfecte motorvakantie kunnen lijden.

 

voorwaarden zijn:

 

*bochten, bochten, bochten

*minimum 10km lang

*nauwelijks verkeer

*vlottere wegen

*wegdek (momenteel) in goede staat

*in Europa

*zelf gereden

 

Wanneer er aan AL deze voorwaarden voldaan wordt mag je deze posten!

In het andere geval gelieve zelf een topic te starten :154:

 

Mijn persoonlijk toppers:

 

SS612 Italie.gpx

L304 - B413 Westerwald-Rijn.gpx

L21 Namlos Oostenrijk.gpx

aangepast door MVG
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 7 maanden later...

Ik ga in 2020 de Transfagarasan rijden

Transfagarasan-Hochstrasse.jpg

 

En de Transalpina

61913914.jpg

 

De de Bicaz kloof

dyn008_original_480_360_pjpeg_2657_457ec

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan je er wel 100 opsommen van Schotland tot Corsica en alles daartussen. In juni voor het eerst naar Noord-Spanje en de Pyreneeën en dan komen er ongetwijfeld nog een pak bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die voorwaarden zijn vaak tijdsafhankelijk. Zo is de D290 van Vallon Pont d'Arc naar Saint-Martin d'Ardeche (of andersom natuurlijk) in alle opzichten een droom van een weg. Alleen is het er in het toeristische seizoen vreselijk druk wat het rijplezier behoorlijk schaadt. Een paar jaar geleden hadden we hem op een zomerse avond half mei helemaal voor ons alleen en was het puur genieten. Ook de Mont-Ventoux voldoet aan al je eisen, maar dan moet je wel een hete namiddag uitkiezen zodat je geen last hebt van fietsers. Dan volstaan 17 minuten...

 

Sommige wegen zijn minder populair en evenzeer de moeite. Zo vind ik de D901 tussen Les Vans en Villefort (23km) elke keer weer een feest.

Maar het is echt onbegonnen werk om ze allemaal op te lijsten. Dit zijn nog maar de laatste 3 jaren, de rest zit nog in Mapsource...

 

 

post-302-0-51147900-1525284701_thumb.png

 

 

In grote lijnen denk ik dat je de meeste hits hebt in Schotland, Wales, Ardeche, het binnenland van Corsica (deels slechte,deels echt goede wegen) en in de Dolomieten. In Duitsland heb je ook veel mooie stuurwegen, maar vaak net wat minder lang of ononderbroken.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vorig jaar mei op Camping Le Moto Crest gezeten. Mooie uitvalbasis was dat! Mont Ventoux, Ardèche en Alpe d'Huez was allemaal makkelijk bereikbaar in één dag. Ardèche twee keer gegaan. De weg die Knalselder bedoeld bij Vallon pont de Ark is 32 km bochtenplezier. En nog ff terug 64 km. Dan ben je wel toe aan een drankje oid ;) Idd niet in het hoogseizoen gaan!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk topic,

 

Maar ik denk dat iedereen er meer aan heeft als er routes (GPX, ITN etc.) in komen te staan zoals MVG zelf heeft gedaan.

Anders is het leuk opnoemen en op een kaart te laten zien maar of je dan diezelfde fantastische route rijd wat is gemeld is nog maar de vraag.

Er leiden immers meerdere wegen naar Rome.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegnummer zoveel van A naar B is volgens mij niet zo moeilijk te vinden.

Mijn route is nog maar een ruwe opzet en met ruim 5400km denk ik iets te riant met een groot daal wellicht leuke wegen maar zeker niet allemaal spectaculair :coolmsiley:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Persoonlijk vind ik een wegnummer het duidelijkst en het gemakkelijkste terug te vinden. Wat ik eigenlijk wilde zeggen is dat de lijst van dit soort wegen eindeloos is. Ik kom er op elke (motor)vakantie een aantal tegen. Alleen zijn ze in ons veels te druk bevolkte klotelandje haast niet te vinden. Eens je de ruimte van een glooiend/bergachtig landschap opzoekt en de agglomeraties en snelwegen links laat liggen, kan je bijna niet missen. Te smal kom ik maar zelden tegen, ik houd wel van een route die je ook bij lagere snelheden uitdaagt als motorrijder. Op perfecte en relatief brede asfaltlinten zit je al snel ver in de illegaliteit wil je echt lekker bochten pikken. Goede én slecht onderhouden wegen vind je overal, maar als je de kans op die laatste wil beperken dan blijf je best weg uit de Belgische Ardennen en Italië.

 

Om nog een paar toppers mee te geven, zonder volledig te willen zijn :-)

D368 en D420 op Corsica

SS301 van Bormio naar Livigno (veel leuker want 99% rustiger dan de Stelvio); Vanuit Livigno neem je dan de toltunnel naar de 28 in Zwitserland richting Davos. Perfect asfalt!

A40 door Beacon Brecons en A4086 door Snowdonia (GB)

Via de A890 en de A832 van Dornie naar Gorstan en dan de A835 naar Ullapool (Schotland)

aangepast door knalselder
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wegnummer zoveel van A naar B is volgens mij niet zo moeilijk te vinden.

Mijn route is nog maar een ruwe opzet en met ruim 5400km denk ik iets te riant met een groot daal wellicht leuke wegen maar zeker niet allemaal spectaculair :coolmsiley:

Nee klopt wegnummers zijn makkelijk te vinden en ook handig.

Het was ook maar een suggestie om de route in een navigatie bestand te plaatsen ook omdat het onder GPS routes staat maar dat is een wijd begrip.

en jouw hele route van 5400km hoeft er ook niet op, bovendien haalt menig mens het niet eens om dat in een zomer te rijden.

 

Ik blijf het volgen komen mooie stukjes route voorbij

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doel is om op dit topic te kunnen terugvallen wanneer ja naar een bepaald land op vakantie gaat. Met een geplaatste route, in de buurt van je vakantieplaats, ben je dan al verzekerd van een stukje perfecte motorweg (die aan eerder gekozen voorwaarden moeten voldoen).

Het zou best kunnen dat voor persoon A de perfecte route eentje is met 3 kerken en 7 meren en voor persoon B enkel strak asfalt met lange doordraaiers.

Vandaar dat er bepaalde voorwaarden worden gesteld om een route te mogen plaatsen in dit topic.

Liefst worden de routes ook geplaatst in gpx of gdb bestand, eventueel met een beetje uitleg waarom de route in dit topic thuishoort.

Wil niet de politieagent spelen maar om het wat overzichtelijk te houden nog eens een opsomming van de voorwaarden:

*bochten, bochten, bochten

*minimum 10km lang

*nauwelijks verkeer

*vlottere wegen

*wegdek momenteel in goede staat

*in Europa

*zelf gereden

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...