Ga naar inhoud

Remus vs Delkevic


Tweeq
 Delen

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal,

 

Ik ben heel benieuwd naar jullie mening van twee verschillende uitlaatsystemen/dempers.

 

De laatste tijd lees ik veel over de Delkevic Einddempers en het brute geluid hiervan.

Zelf zat er bij aankoop van mijn viffer een Remus onder, helaas geen idee welk type. Zie foto, misschien weten jullie het.

 

Mijn vraag, zouden jullie de Remus vervangen door de Delkevic 225MM highlevel of is Remus gewoon beter?

 

Tnx alvast voor alle input.

 

Kh7IWqv.jpg

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn mening:

 

Ik vind de 225MM dempers niet echt mooi, niet op een jaren 90 VFR. Het geluid is echt heel erg luid, waarvan je vaak in je spiegels gaat kijken of er niet ergens een zwaailicht staat.

Is die Remus van carbon of alleen de opdruk? Want de carbon dempertjes geven als het goed is een mooie zware roffel wat perfect bij de V4 past.

 

Gp dempertjes passen naar mijn idee beter bij een 4 in line motor.

aangepast door Mhiam
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mhiam, geen idee of het Carbon of opdruk is, kan ik dat ergens zien?

 

Gezien het feit ik Carbon wel kan vastpakken na een lange rit ga ik ervan uit dat het geen staal oid is. Maar dat is een aanname

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja carbon word inderdaad niet warm. En als je er op klopt merk je wel het verschil tussen metaal of carbon. Dan zal het wel een carbon demper zijn.

Mooi laten zitten. :D

 

Ik heb zelf een BSM Vampire carbon demper (zonder DB en zonder keurmerk) en dat geeft een ongelofelijke heerlijke sound en roffel. Hiernaast ook een BSM Future ( met keurmerk) voor de langere ritten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ech never nooit nie die Remus eraf en Delkevic erop. Dat zou eeuwig zonde zijn. (Mijn bescheiden maar in dit geval uitgesproken mening.)

Maar smaken verschillen gelukkig. :-)

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij komt vooral de vraag op waarom je hem wilt vervangen.

Vind je hem niet mooi of klinkt hij niet lekker?

Proportioneel is die Remus prima in orde, persoonlijk vind ik een die grijze carbon niet zo geslaagd maar dan zou ik eerder kiezen om die kleur hier en daar als accent terug te laten komen.

Een korte pijp haalt de hele lijn overhoop en het geluid laat ook vaak te wensen over.

Veel herrie is op momenten wel leuk maar wekt veel ergernis op en is op lange ritten ook niet erg prettig.

Loud pipes saves lives is ook maar een excuus van de herrieschoppers want het enige wat levens spaart is defensief rijden en af en toe een flinke dosis geluk. Een volle donkere roffel is naar mijn mening dan ook een stuk mooier dan een bak herrie.

Dus staat het geluid niet aan dan zou ik gaan shoppen bij Mile Pajic in Genderingen want daar kan je ook passen en luisteren en maatwerk is ook mogelijk.

Staat de look je niet aan dan wil ik alleen zeggen, proporties proporties proporties. Kijk naar het geheel en niet alleen naar de uitlaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn laten zitten die mooie Remus. Ik denk dat het een Grandprix is, omdat er geen dB-killer in zit en er ook niet in kan. Ook geen E-keur te vinden vermoed ik?

Zelf heb ik een Remus Grandprix demper en een Remus Revolution. Die laatste zit er nu op om de eenvoudige reden dat deze E-keur heeft en een dB-killer wat wel zo prettig is als je buiten de grenzen komt.

Het uiterlijk is identiek op de naamsticker na. Geluid ook prachtig met die donkere roffel die zo mooi bij de V4 past. De Revolution klinkt ietsje beschaafder.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mij komt vooral de vraag op waarom je hem wilt vervangen.

Vind je hem niet mooi of klinkt hij niet lekker?

Proportioneel is die Remus prima in orde, persoonlijk vind ik een die grijze carbon niet zo geslaagd maar dan zou ik eerder kiezen om die kleur hier en daar als accent terug te laten komen.

Een korte pijp haalt de hele lijn overhoop en het geluid laat ook vaak te wensen over.

Veel herrie is op momenten wel leuk maar wekt veel ergernis op en is op lange ritten ook niet erg prettig.

Loud pipes saves lives is ook maar een excuus van de herrieschoppers want het enige wat levens spaart is defensief rijden en af en toe een flinke dosis geluk. Een volle donkere roffel is naar mijn mening dan ook een stuk mooier dan een bak herrie.

Dus staat het geluid niet aan dan zou ik gaan shoppen bij Mile Pajic in Genderingen want daar kan je ook passen en luisteren en maatwerk is ook mogelijk.

Staat de look je niet aan dan wil ik alleen zeggen, proporties proporties proporties. Kijk naar het geheel en niet alleen naar de uitlaat.

 

 

 

Hoi Ray, het is voornamelijk dat ik het geluid beetje tam vind. Ben totaal niet ontevreden maar probeer deze fiets een beetje mijn eigen draai te geven. Vind de Delkevic mooi klinken,... op filmpjes maar hoe meer ik jullie verhalen lees is dat niet een goede weergave van de werkelijkheid.

Dus ik ga voor nu jullie adviezen ter harte nemen en deze Remus laten zitten. Misschien op de volgende rit of sleuteldag mijn licht eens opsteken bij de verschillende dempers.

Tnx in iedergeval voor jullie ongezouten meningen, much appreciated :D

aangepast door Tweeq
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, er is weinig zo persoonlijk als persoonlijke voorkeuren. En al helemaal kwa geluid. Wat de één mooi vindt, en zacht, vindt de ander lelijk en hard.

 

Ik ben lang op zoek geweest naar mijn Leovinces, en zelfs dáár zou ik nog wel wat aan willen veranderen.

 

Zelfs goed gereinigde carburateurs (niet op jouw 800 fi natuurlijk) maken al geluidverschil door een vollere verbranding.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Heb jij de flapper modificatie al gedaan? De klep op 't luchtfilter huis staat dan altijd open, dit geeft ook een heel lekker geluid onder de tank vandaan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi BlackVfr,

 

Deze mod is sinds 3 dagen in place, aangezien Johan deze voor mij heeft gedaan met het onderhoud.

Ik ben nog steeds onder de indruk van de rij eigenschappen maar het geluid vind ik een beetje tam.

 

Heb even gezocht op internet en er zit inderdaad een Remus Grand Prix. dus TDMFUN had het correct.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zelf een Laser duo-tech eronder. Daar heb je twee db killers bij, een gebogen voor het E/keur en een rechte voor meer power/meer geluid.

Als laatste kan je hem er ook helemaal uit laten. Bij de duo-tech demper zit er in 't eerste stuk een geperforeerde pijp en daar achter een soort klank kast voor de'deep tone' achtige sound.

Meestal heb ik de sport db killer erin, inmiddels wat getest, maar als je hem eruit laat wordt hij wel luider, alleen gaat ie wat blikkerig klinken wat ik zelf dan iets minder mooi vind, maar het geluidsniveau is dan wel erg gaaf, niet te missen door je oordoppen heen.

 

Er zitten wel twee nadelen aan als ik zonder rijd, hij trekt minder goed, en er ontstaan wat vibraties op bepaalde toerentallen wat best wel irritant wordt na enige tijd.

 

Ik weet niet hoe de constructie van de Remus demper is, ik heb hiervoor een Rino racing uitlaat gehad. Dat was gewoon een open race adsorptie demper. Deze was iets luider als mijn huidige laser demper met de db killer erin, alleen won ik wel aanzienlijk aan vermogen toen ik de laser gemonteerd had.

(mijn maat met zijn kawa z1000 liep eerst bij mij weg, en met de laser waren de rollen ineens omgedraaid).

Ik vond zelf de laser ook beter bij de VFR passen omdat hij vooral de lage roffel beter benadrukt, iets wat een kortere uitlaat toch minder doet naar mijn mening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je had niets gewonnen aan vermogen bij de Laser maar je was minder kwijt dan bij de Rino.

Een sportdemper erop schroeven resulteert vrijwel altijd in een lager vermogen, dat het meer lijkt is psychisch en dat komt door de beleving die je krijgt door het geluid.

Wil je een sportuitlaat voor het vermogen dan moet je ook een PC erbij nemen en een map laten maken om het voordeel van een meer open uitlaat vrij te laten.

In dat geval kan je er ook beter een K&N luchtfilter inzetten want het is ook fijn als hij ook meer kan inademen.

Voor de toon is het eigenlijk heel makkelijk, hoe groter het volume van de demper (inhoud, geen geluid) hoe zwaarder het geluid. Denk maar aan een woofer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dat toch niet helemaal met je eens Ray.

Die laser demper is wel een demper met type goedkeuring en Ekeur. Om die reden zitten er ook twee db killers bij, er zit (volgens hun grafieken) namelijk ook gemeten verschil in vermogen wanneer je de een of de andere erin hebt, en ik weet uit ervaring, dat merk je wel degelijk.

 

Persoonlijke ervaringen leert mij tot nu dat er ook op standaard motoren door kleine aanpassingen, eigenlijk altijd wel winst valt te halen. Gewoon omdat men 9 vd 10 keer bij het ontwerpen van uitlaat en aanzuig trajecten erg veel rekening moet houden met geluidsniveau, en geen geluid en wel maximaal performance gaan nou eenmaal slecht samen.

 

Er zit naar mijn idee wel een kantelpunt, te grote diameter uitlaat werkt niet, te klein ook niet.

En zo is het met heel veel aanpassingen. En dan komt inderdaad die power commander om de hoek kijken, daarmee is er gewoon heel veel meer mogelijk, maar ook een standaard blok is met een power commander al winst te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...