Ga naar inhoud

Krassen tank


Timow
 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal,

 

Ik zou graag mijn VFR onder handen nemen en het is bijna winter dus dan zal ik beduidend minder rijden. Ik heb een aantal krassen (diepere krassen) in mijn tank en vroeg me af hoe ik deze er best uitkrijg? Ik vermoed dat ik met een lakstift zal moeten werken? Waar kan ik dit zwart terugvinden? Ook wil ik kleine krasjes verwijderen... Welke producten gebruiken jullie hiervoor? Alle feedback is meer dan welkom! Fijne avond verder!

 

 

post-8756-0-40832400-1508003783_thumb.jpg

post-8756-0-83311800-1508003791_thumb.jpg

post-8756-0-43580100-1508003823_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Beste Timow.

 

In het aangeboden stuk van het forum bied ik mijn polijstklussen aan. Ik doe dit als hobby. Ik kan ze voor je proberen weg te halen. Dit wil ik wel gratis voor je doen!

 

Check mijn topic maar eens voor algehele resultaten.

 

Stuur anders maar een PB? 745436b8b195567fdb94fdd4265376bb.jpg2e082203f7562e1033db515aa5f3e987.jpg9b95165a9d888335b5e835849302497d.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo allen!

 

Ook ik zit et wat kleine krasjes in mijn schatje die ik met een lakstift wil wegkrijgen.

Ik kan alleen geen sticker met kleurcode vinden. Als deze niet onder de zadel zit, waar zou ik em dan het beste kunnen vinden?

Voor zover ik weet heb ik elk plekje al bekeken waar een sticker zou kunnen zitten, maar misschien ziet k iets over het hoofd?

 

Afbeelding is van de onderkant van de zadel. Ik dacht eerst dat dit de kleurcode was, maar de laskstiftverkoopmeneer zei mij dat dit geen kleurcode is. ( geen idee wat dit nu wel is).

 

Is er van de VFR 800 toevallig een standaard rood?

post-8516-0-75954900-1510818349_thumb.jpg

aangepast door Faolan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteindelijk niets gevonden, maar;

 

MBG is een deel van een Honda onderdeel nummer.

De jouwe is Italian red. Nummer weet ik zo niet.

VFRikus

 

met veel google naar deze informatie, heb ik genoeg kunnen vinden om er een tubetje kleur uit te halen!

 

Thanks allen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit was hetgeen ik klaar had liggen om mijn Viviane te bevrijden van haar krasjes. Veel mensen hadden me afgeraden om te schuren op de tank. Had nochtans 3000 5000 en

7000 korel besteld. Heb dan maar ultimate compound en scratch x remover gebruikt (mechanisch aangebracht) Had beetje resultaat (verwaarloosbaar). Daarna in de wax gezet... ze blinkt mooi dat wel... maar krasjes zijn noc steeds zichtbaar. Tja.. maar ze rijd nog steeds lekker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn VFR 750 was zwart/paars van kleur. Ik heb toen ook een lakstift op kleur besteld om wat krasjes en plekjes te willen bijwerken.

De lakstift kwam niet eens in de buurt van de kleur op de motor. (originele lakstift met kleurcode) Lak verkleurd toch wel wat na een 20+ jaren.

 

je kunt denk ik nog beter naar een goede verf winkel gaan en je lak daar ter plekke gewoon laten inscannen.

 

http://www.automatdrachten.nl/winkel/autolak-op-maat/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij veel modellen is lak gebruikt waarbij je de kleur in lagen opbouwt, het is dus niet even na te bootsen door een kleur in een potje te doen.

Metallic is dan ook nog eens een basislak met een blanke lak voor de glans (ook effen kleuren kunnen op deze manier aangebracht worden), een lakstift is dan ook meer roestwerend dan restaurerend. Een lakstift op kleur kan je zien als camouflage.

Krasjes in de blanke lak en niet te diep kan je schuren en polijsten en als het erdoor is dan zijn er drastischer maatregelen nodig, camoufleren met een lakstift of ermee leren leven.

Of je gebruikt het als excuus om een overhaul te rechtvaardigen :39:

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...