Ga naar inhoud

De nieuwe Michelin Road 5


teake
 Delen

Aanbevolen berichten

https://www.nieuwsmotor.nl/premium-persberichten/22932-alles-over-de-nieuwe-michelin-pilot-raod-5-motorband

(inclusief typefout in de link, maar hij werkt wel)

verkrijgbaar vanaf 1 januari staat er.

Uiteraard hélemaal hallelujah glorie en superdepuper... Net als iedere nieuwe band.

Ik ben benieuwd of hij mij ooit van de Dunlop Roadsmart 3 af kan krijgen, want die bevallen me nog steeds uitstekelbaars!

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

(inclusief typefout in de link, maar hij werkt wel)

En in de onderwerptitel want Pilot is komen te vervallen ;-)

 

Ik ga de Road 5 zeker proberen na de PR3 & $ te hebben overgeslagen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

..

Ik ben benieuwd of hij mij ooit van de Dunlop Roadsmart 3 af kan krijgen, want die bevallen me nog steeds uitstekelbaars!

 

Mijn bij koud weer en regen toch minder, verder idd uitstekend.

 

Ga zeker kijken naar de MPR zeer goede koud/regen ervaring mee

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het eens met Frank en twijfel toch ook om weer naar Michelin over te stappen. Ook qua levensduur overtreft de RS3 de MPR4 bij mij niet. Het is wel zo dat ie langer fijn blijft sturen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.nieuwsmotor.nl/premium-persberichten/22932-alles-over-de-nieuwe-michelin-pilot-raod-5-motorband

(inclusief typefout in de link, maar hij werkt wel)

verkrijgbaar vanaf 1 januari staat er.

 

De info die ik van Michelin NL gekregen heb geeft voor de meeste maten een eerste leverdatum van ergens in Januari.

Alleen de Trail-versie in 120 en 170-maten komt pas in Juni 2018.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En is dat trial weer net zo misleidend als bij de MPR4trial?

Het klinkt als een allroad versie maar is alleen anders opgebouwd voor de zwaardere motoren, dus eigenlijk meer een GT versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De Trail (en dus NIET de trial) is bedoeld als wegband voor de zware allroads.
De karkasopbouw is echt anders dan de GT-versie die ze ook (bij de MPR4) leveren.
Vooralsnog is er geen GT-versie voor de Road 5 gepland.
Lijkt mij ook niet onlogisch gezien de trend dat Michelin steeds stijvere banden is gaan bouwen na de MPR2 of de MPP2ct. Ze trekken dus steeds meer richting de andere merken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Bedankt voor het artikel :thumpup:

 

Na 2 setjes MPR4 op mijn voorgaande motor was ik benieuwd hoe de Roadsmart het op de VFR zou doen, zeker gezien hier een aantal lovende reacties te lezen zijn.

Voor mij was het even wennen. Vooral nu het kouder wordt, merk ik toch dat de motor voor én achter wat meer kan uitstappen bij enig enthousiasme mijnerzijds.

Uiteraard is het ook een nieuwe motor die ik moet leren kennen. De MPR4 gaf mij altijd heel veel vertrouwen. Ik heb ze zelfs op de Daytona zitten, omdat op een motorweekend met de vrouw, mooi weer zich nou eenmaal niet laat plannen.

En een nat wegdek eind april in de Eifel of Sauerland nog wel eens voor verrassingen kon zorgen, waardoor het enthousiasme bij moeders daalde. Ik ga dan ook zeker een setje M(P)R5 bij de volgende bandenwissel proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank zal je hier zeker goede info over kunnen geven.

Heb je trouwens al eens een 190/55 geprobeerd ? Stuurt veel makkelijker dan de 190/50 (is mijn ervaring).

Ikzelf ben nog steeds zeer tevreden over de (oude) Dunlop Sportmax Qualifier II.

 

Greetz

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Frank zal je hier zeker goede info over kunnen geven.

Heb je trouwens al eens een 190/55 geprobeerd ? Stuurt veel makkelijker dan de 190/50 (is mijn ervaring).

Ikzelf ben nog steeds zeer tevreden over de (oude) Dunlop Sportmax Qualifier II.

 

Greetz

190/55 Conti SportAttack3, met genoeg chicken strips om de hele familie te voeden.

 

en in hoogte verstelbare Ohlins.. :-)

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik ben geen bandenboer maar ik denk dat de prijs rond de 135 euro voor internetaankopen en rond de 165 euro voor de reguliere motorbandenzaak zal komen te liggen.

 

Ik geef dan liever de reguliere motorbandenzaak mijn klandisie i.p.v. bijvoorbeeld een bedrijf in Luxemburg met alleen maar mail en geen telefoonnummer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...