Ga naar inhoud

De nieuwe Michelin Road 5


teake
 Delen

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Frank tx weer voor de service, we gaan merken hoe deze het gaan doen, de eerste 120 km er al weer op.

 

Nog te vroeg voor ervaringen, stuurt lekker, maar ok dat doet elke nieuwe band. De oude Dunlops hebben het ruim 24k vol gehouden, top hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd wat minder gereden nu, een kleine 600 km.

 

Ervaringen tot nu toe:

Weer goede grip op koud en nat wegdek :) Bij een graad of 3 en zeiknat wegdek eens goed opgetrokken bij het verlaten van de rotondes in Utrecht (er zijn er zat daar)

Geen stapje opzij :thumpup: dit was toch wel een puntje waar de Dunlop bij mij lig wat puntjes liet liggen.

 

De bovenste posting met dat regenplaatje ook heel netjes in de oranje band naar huis gereden :pompomdown: Lekker over de A28 van Utrecht richting Zwolle. Door de files heen tussen Utrecht en Amersfoort, over het midden strepen en bitumen enz, stuurt goed, geen grip verlies. Daarna in rustiger verkeer stukje in echt stromende regen :depressed: even doorgetrokken naar 160-170 ook geen enkel probleem. De band voelt vertrouwd aan aan schaad het vertrouwen ook niet. Mijn Shuberth C3 Pro liep wel weer vertrouwd vol :pfft: maar dat is een ander probleem/onderwerp.

 

Het karkas is wel wat zachter dan de Dunlop, mijn Hyperpro vering geeft de hobbels en putjes in het wegdek behoorlijk nauwkeurig door ik merk dat de scherpte daar nu wat van af is, dat zal door de band komen.

 

De band voelt toch wel redelijk neutraal alhoewel ik de uitersten nog zeker niet opgezocht heb, en een nieuwe band en het weer werkt ook niet echt mee.

 

Voorlopig lig weer tevreden.

 

Hou wel in het achterhoofd dat elke nieuwe band fijn rijd, de echte ervaringen gaan komen wanneer er weer een flink aantal km's op de band staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik krijg ze volgende week.

De Pilot Road 4 zat er al weer een 20000 km op.

Voorband is aan de beurt maar ik neem de achterband ook maar meteen mee (want ik kon niet wachten). :ole:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg ze volgende week.

De Pilot Road 4 zat er al weer een 20000 km op.

Voorband is aan de beurt maar ik neem de achterband ook maar meteen mee (want ik kon niet wachten). :ole:

Als je nog even kan wachten, dan zou ik dat doen.

De afgelopen jaren had Michelin telkens een voorjaarsactie waarbij je 30 Euro terugkrijgt. Die verwacht ik dit jaar ook weer......

En ik denk dus al over 2 weken, al heb ik er nog niets definitiefs over gehoord.

 

De meeste andere merken hebben trouwens ook dan hun vergelijkbare acties.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben vooral benieuwd naar een nieuwe vergelijkingstest in dit segment. Heb je daar weet van Frank? Staat dit ergens op het programma?

Benieuwd waar de Road 5 zich gaat positioneren ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog even kan wachten, dan zou ik dat doen.

De afgelopen jaren had Michelin telkens een voorjaarsactie waarbij je 30 Euro terugkrijgt. Die verwacht ik dit jaar ook weer......

 

Bedankt voor de tip, Frank,

Maar ik sponsor ook graag de locale middenstand.

aangepast door Jochem
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...