Ga naar inhoud

De nieuwe Michelin Road 5


teake
 Delen

Aanbevolen berichten

Heeft iemand inmiddels al ervaring met, of een representatieve test gezien over de road 5?

 

Ben toe aan nieuw rubber en twijfel nog tussen de Angels en road 5.

aangepast door DaniëlU
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een rondje van 100 km gereden met de Road 5 op de CT. Rijden erg lekker, sturen makkelijk maar vallen niet de bocht in. Voelt direct vertrouwd aan. Ben er erg tevreden over.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Angel GT moet je zo langzamerhand gaan vergeten. Het is de oudste band in dit segment.
De Metzeler Roadtec 01 komt uit dezelfde fabriek, en is door dezelfde ontwerpers gemaakt.
Sinds Pirelli Metzeler heeft overgenomen komen ze om en om met nieuwe banden.
Ik verwacht de nieuwe Pirelli dan ook volgend seizoen.



Heeft iemand inmiddels al ervaring met, of een representatieve test gezien over de road 5?

Ben toe aan nieuw rubber en twijfel nog tussen de Angels en road 5.

 

Verslag Road 5:

https://www.youtube.com/watch?v=2BpWWnoWb9g

aangepast door AFS Motorparts
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De beste man geen aan dat de Road 5 een "zachte" band is zonder slap te zijn.

Als ik nog even terug denk aan de Roadsmart op mijn vorige Aprilia Shiver. Deze ervaarde ik altijd als een veel hardere band en mede daarom kreeg ik er geen vertrouwen van als ze koud waren (vooral op koude dagen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 weken later...

Ik ga het woensdag ervaren, morgenavond worden ze gemonteerd en woensdagavond richting Sauerland met een tussenstop in Enschede.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik ben niet zo van slap of hard, ik ben geen kenner, maar ik moet zeggen dat deze Road5 veel vertrouwen geeft, heb vandaag al de schaamrandjes eraf gereden! :w

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist terug van het tourtje, wat was het warm.

Profieldiepte bedraagt achter 6 mm voor de MP 5, de power had slechts 4,5 mmm nipt

De eerste indruk is dat hij directer stuurt, onze slechte wegen verdraagt hij goed en mijn test: ronde punten, wegmarkeringen beheerst hij goed.

Hij is best prijzig maar 20 % korting was mooi meegenomen bij de Honda dealer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist terug van het tourtje, wat was het warm.

Profieldiepte bedraagt achter 6 mm voor de MP 5, de power had slechts 4,5 mmm nipt

 

De eerste indruk is dat hij directer stuurt, onze slechte wegen verdraagt hij goed en mijn test: ronde punten, wegmarkeringen beheerst hij goed.

Hij is best prijzig maar 20 % korting was mooi meegenomen bij de Honda dealer

Denk je om de cash-back actie van Michelin? Daarmee kan je nogmaals 30 Euro terugvragen.

En dat moet ook, 20% korting op de adviesprijs is nog steeds vrij veel geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

20% korting kan veel zijn tenzij de banden sowieso te duur zijn.

Bij aankoop van de Africa Twin heb ik bedongen dat de Scorpion Trail II gemonteerd zou worden. Ze hebben de prijs nagevraagd en daaruit bleek dat de dealer voor deze set band ongeveer 80 euro duurder was dan waar ik normaal gesproken de banden laat monteren (ook een motorzaak)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vandaag wou ik de 5 laten plaatsen maar ze hadden enkel de voorband in stock. Dan de 4 maar terug erop laten leggen. 35% korting op de 4 is ook goed meegenomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...