Ga naar inhoud

VFR800fi heeft de geest gegeven


zwollerob
 Delen

Aanbevolen berichten

Denk je het nieuwe jaar een mooi ritje te maken.

Gaat het niet door :(

 

Vorig jaar had hij al problemen met starten dus vermoede de accu omdat hij niet aan lader stond.

Na opladen nog geen gebrul.

Dus nieuwe accu gehaald.

 

En nog steeds alleen KLAK KLAK KLAK..

 

Zal gaan onderzoeken wat het is maar alle tips welkom!

 

Hopelijk geen dure reparatie :(

 

Hier filmpje van het geluid:

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allereerst de beste wensen en een giga mooi motorjaar gewenst.

Heb je al geprobeerd om hem in zijn versnelling wat heen en weer te drukken?
Klinkt als vastzittende startmotor?


 

aangepast door JeFour
Volledige voorafgaande post hoeft niet ge-quote te worden.
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuwe accu wel opgeladen?

Een accu waar het zuurpakket los bij zit heeft na vullen (wel even laten rusten) genoeg power om te starten maar een afgevulde accu zoals je ze bij de dealer koopt zijn niet geladen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

stappen die ik al heb gedaan:

 

- Heen en weer duwen in versnelling.. zowel 1 als 2

- Accu opgeladen. Acculader geeft VOL aan.. Zowel oude accu als nieuwe accu het zelfde probleem

 

Het klinkt als een startmotor die klakt inderdaad. Het is te veel herrie voor een relais.

 

Van het weekend maar eens kijken of ik de startmotor een tik kan geven dan...

Vandaag allerlei verplichtingen en geen zin om nu alle kappen er af te halen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Moeilijk zo te beoordelen maar het lijkt erop dat de startmotor vast zit, hij wil niet draaien maar aan de lampjes te zien trekt hij wel stroom.

Probeer eens voorzichtig met een hamertje tijdens het starten tegen de startmotor te tikken.

Of een accu met een grotere capaciteit (auto accu) parallel over de motor accu te zetten, je hebt dan wat meer vermogen om de startmotor te laten draaien

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Wensen voor 2018

 

Als alle bovenstaande tips niet werken kijk eens naar de bekabeling, met name de masakabel naar het blok.

Indien ge oxideerd , dan slechte stroomdoorvoer, dat kan aan accuzijde en/of op startmotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je hem geprobeerd aan te duwen ?

Als 'ie dan verder wel goed start en loopt weet je iig. dat je probleem maar in een héél klein gebied van je motor zit.

 

Ook ik vind dit klinken als een startmotor die vastzit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

It’s alive!!! The beast is screaming!

Even wat meer duwen en trekken werkte!
Startmotor draaide en na nog een paar keer heen en weer vroem vroem!

Gelijk eindje gereden. Heerlijk!

Nu heb ik nieuwe gel arm accu er in gezet... laten zitten of oude accu er weer in en de nieuwe gel retour sturen?
Begreep dat gel accu’s je SR kan slopen?

aangepast door zwollerob
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja na het warm rijden deed hij het weer normaal.... maar waar kan het aan liggen dat de startmotor ineens niet meer draait?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

De meest voorkomende oorzaak is te lage accucapaciteit. De spanning op de klemmen kan dan nog wel in orde zijn, maar de accu heeft intern niet meer voldoende capaciteit om de startmotor en het motorblok rond te slingeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou niet weten hoe een gelaccu de SR kan slopen, misschien dat iemand wel een logische verklaring kan geven.

In zeldzame gevallen kan het voorkomen dat een startmotor op een soort van dood punt stil komt te staan na een start. Zie het een beetje zoals wanneer bij een fiets de trappers helemaal boven en onder staan, dan kom je ook niet zomaar op gang.

Houd het wel in de gaten want in de meeste gevallen is het een teken dat het einde in zicht is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kun je hem aanlopen in de 2e versnelling ? Motor op contact, koppeling in, motor in 2e versnelling, en rennen... Als je een gangetje hebt, koppeling los en afwachten of hij aanslaat. Dan ontzie je de accu even bij het starten... Lukt het niet, nog een paar keer proberen... Als de motor aanslaat meteen koppeling intrekken natuurlijk :)

 

Ik had nog niet alle posts gelezen, je hebt hem/haar weer aan de praat lees ik...

aangepast door edk
Link naar reactie
Delen op andere sites

Revisie gaat gebeuren voor dat "het seizoen" weer begint :beer:

 

van de week weer lekker op de motor naar het werk in elk geval :crossy:



-=Topic Closed=- motor start weer

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...