Ga naar inhoud

Vfr800 2001 fi laadt niet bij met lichten aan


richardx
 Delen

Aanbevolen berichten

Mijn vfr800 fi uit 2001 laad de accu niet op als ik de lichten aan doe.
Met de lichten uit zit mijn laadspanning boven de 14 volt. Lichten aan gaat die naar de 13 volt, lichten uit weer naar de 14 volt.dus met lichten aan loopt hij langzaam leeg tijdens het rijden, spreek uit tussen een half uur en een uur. Accu is nieuw.

Even kort door de bocht met mijn probleemomschrijving. Als je laadspanning van boven de 14 naar 13 volt gaat als je de verlichting aan doet een weer naar boven gaat als je de lichten weer uit doet. Wat is dan het voor de haan liggende probleem?

Aarde probleem heb ik al gehoord.... Weet echter niet hoe dit dan op te lossen.
Extra aarde van accu naar cockpit en achterlichten?


Ben hier al een tijd mee bezig

Achter lampen waren vorige maand alletwee ineens doorgebrand na valpartij op rechterkant.
Rempedaal haperde al af en toe maar dat zit in eenstekker aan de rechter achterkant.

Vage kleine dingetjes, kan er de vinger maar niet op krijgen, word er wel chagrijnig van want het vertrouwen in mijn motor is ver te zoeken.




Motor
Vfr800fi
Nieuwe Accu
Na half uur rijden start de motor niet meer, en na een uur stopt de motor door te lage spanning.

aangepast door Roodrunner
Topic titel aangepast
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het kenteken staat datum eerste toelating. Dat wordt voor het gemak het bouwjaar genoemd. Mijn motor is in 1986 in Japan in elkaar geschroefd, maar pas in 1988 voor het eerst op kenteken gezet. Zo'n motor wordt als een 88'r verkocht, terwijl een echte 88'r al de nodige wijzigingen heeft gehad.

 

 

Voor het opsporen van het probleem staat in de naslag een howto: http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=10368

 

 

Ik denk overigens net als Vfrikus, dat het de sr is. Symptomen zijn te bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor de reacties. Ik heb onder het zadel de boel eens bekeken en zag dat er een beetje relais op zijn kop hing, niet vast gezet en met de contacten naar boven. Ook weet dat het dat naar kan worden, zijn hier ook bekende problemen door? Ik vermoed dat dit een Knutselfiets is geweest en ik de hele electra naar eens moet nalopen.,??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, ik ga er gewoon vanuit dat elke motor van meer dan 10 jaar oud met meerdere eigenaren een "knutselfiets" is.

Dan kan het alleen maar meevallen......

aangepast door Arno71
Overbodige quote van voorgaande reactie verwijderd.
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Update

 

Sr vervangen. Paar honderd kilometer gereden met voltmeter getirapt aan mijn tank. Geeft op de snelweg strak 14.1 aan. Fixed.

Moet hem wel boven de 3000rpm houden, maar dat is niet echt een probleem ;+)

 

Bedankt voor de tips.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

http://www.mlmparts.com/nl/spanningsregelaar-f4b59d-voor-honda-vfr-800-2001.html?year=2001&idmotors%5B0%5D=178142&idfathers%5B0%5D=13075

 

 

deze dus

 

voor diegene met hoofdpijn en focusproblemen,onderstaande tekst.

 

Electro Sport Spanningsregelaar.

 

 

vragen suggesties?

 

 

En misschien handig om te weten, hij doet het na 500 km nog steeds.

 

aangepast door richardx
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...