Ga naar inhoud

Achtervelg


 Delen

Aanbevolen berichten

Is een 5,5" velg, dus daar past een 180/55/17 prima omheen. Honda legde er destijds een 170 band omheen. Alle latere 5,5" velgen waren geschoeid met een 180-er.

For the record, ik heb nog zo'n 8-spaaks wiel liggen. Deze wielen zijn gewild (want de meesten vinden hem mooier dan de 5-spaaks wielen). Voor de juiste prijs mag die weg.

Bij interesse graag een PB-tje.

 

Wubbes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb (jaren terug) 75 euro betaald, maar die moest wel opnieuw gepoedercoat worden.

Het is letterlijk wat de gek er voor geeft. Na mijn crash in 2016 mijn fiets uit elkaar gehaald en de velg (met een bijna nieuwe achterband) voor 200 verkocht.

 

180 past er prima op

 

 

post-5787-0-58849100-1517501620_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

De 8 spakers zijn best gewild en dan ligt het nog aan de staat van de velg.

Een verweerde zal zo'n €75 moeten kosten, een redelijke zal rond de €100 van eigenaar wisselen en een "als nieuw" kan wel oplopen tot €175.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aanbod van een 8 spaaks (rc36-1) velg is erg laag.
De vraag is redelijk hoog. Op elke velg die er aan geboden wordt zitten zeker wel gelijk 10 kopers.

Het hangt er ook vanaf wat de verkoper er voor wil hebben. Voor prijzen zo hoog als €175/€200 gaan ze ook weg.

Je kan zo makkelijk een jaar bezig zijn voor je er 1 gevonden hebt tussen alle kapers.

 

Bij de staat van de velg is het eigenlijk voor de verkoop alleen belangrijk hoe de staat van het metaal van de velg is.

Denk aan de rand van de velg en soms zie je aan de binnenkant/achterkant van de velg dat de remklauw ooit tegen de spaken is geslagen.

 

De verf staat is meestal niet belangrijk omdat je die meestal moet aanpassen aan je eigen motor.

Het is mooi meegenomen als de kleur van de velg allemaal bij je motor past, Maar als er een velg aangeboden word die een andere kleur heeft dan jij wilt.

Moet je hem toch kopen vanwege de schaarste. Of hij nu een mooie of slechte laklaag heeft maakt niet uit. Eventuele metaal beschadigingen kun je over twijfelen, lak laag niet.

 

Een velg met een slechte laklaag kan net zo duur verkocht worden als een velg met een nieuwe laklaag mits er geen beschadigingen op het metaal van de velg zit.

Een nette of nieuwe laklaag is mooi meegenomen maar helaas geen feitelijke meerwaarde voor de 8 spaaksvelg.

En dit alles vanwege de schaarste van de 8 spaaksvelg en de toch wel hoge vraag ernaar.

 

 

 

 

 

 

 

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Yep, heb het hier al veel voorbij zien komen; persoonlijk vind ik de originele velg niet lelijk maar als ik er dan toch een tweede bijneem kan ik evengoed uitkijken naar een 8-spaak.

Even afwachten naar de reactie op mijn pb, anders zoek ik wel rustig verder.

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Yep daar heb ik dus over gepeebeet maar vond 'em iets te duur als reserve (want daar dient ie voor). :unsure:

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat zou kunnen: zodra die gestraald en gecoat is laat ik er de quasi nieuwe Qualifier II opleggen en dan kan ie er permanent opblijven.

Voorlopig blijf ik de Angel GT op de originele velg verder oprijden.

Als ik een 8-spaker (5,5") vind tegen het einde van het seizoen ben ik best tevreden.

Als jullie iets weten hoor ik het wel :thumpup:

 

Greetz

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...