Ga naar inhoud

Voorrem


 Delen

Aanbevolen berichten

De vraag is vast al eerder gesteld maar na enig speurwerk heb ik het niet kunnen vinden.

 

Eigenlijk heel simpel...mijn voorrem voelt na het ontluchten nog steeds sponzig en ik kan doorknijpen tot het handvat. Nu kan ik nergens terugvinden waar die onderste nippel op de rechter remklauw voor gebruikt wordt. Kan mijn vermoeden nu worden bevestigd dat ik die dus ook met de voorrem moet ontluchten?

 

Alvast dank! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb niet zoveel ervaring met het DCBS aangezien ik dat eraf had gesloopt maar de voorrem kan wel eens lastig zijn te ontluchten.

Als ik me goed herinner zitten op de linker klauw 2 nippels en die zijn allebei voor het ontluchten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Achterrem moet ik nog mee aan de gang. Heb vandaag de voorste remklauwen uit elkaar gehaald om ze eens goed schoon te maken voordat de nieuwe remblokken erin gingen, wat zeker geen overbodige luxe was :schater:

 

Als ik me het goed voor de geest kan halen heb je op de linker klauw 3 nippels, namelijk 1 voor de voorrem, 1 voor de plunjer van het DCBS en 1 voor de middelste zuiger. Rechts heb je er dus 2 zitten. Dat zou dan betekenen dat de bovenste voor de beide buitenste zuigers is en de onderste voor de middelste zuiger, daar de rechter klauw met alle 3 remt :scratchchin:

 

Edit: heb de service manual ff gedownload en heb het al gevonden ^_^

aangepast door boertjes
Link naar reactie
Delen op andere sites

Achter wordt bediend door een aparte remcillinder en achter bedient de middelste remzuiger van de linker remklauw.

Om achter te ontluchten moet je ook de ontluchtingsnippel onder de buddy meepakken omdat die wel door dezelfde cilinder bedient wordt als achter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha prutser :schater: succes man :thumpup: kom je er niet uit kun je me altijd ff bellen :beer:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...