Ga naar inhoud

hoofdletters in URL


berndw
 Delen

Aanbevolen berichten

Vraagje,

 

als ik www.vfroc.nl/forumvfr typ, kom ik er niet. Typ ik www.vfroc.nl/forumVFR dan kom ik hier wel terecht.

 

Ik was altijd in de veronderstelling dat hoofdletters niet uit zouden maken bij een URL. Blijkbaar dus wel.

Wat is de reden dat er hier voor gekozen is om dit zo te doen? Het ziet er wel netjes uit, maar het zorgt misschien wel voor een lager bezoekersaantal kan ik me zo voorstellen.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraagje,

 

als ik www.vfroc.nl/forumvfr typ, kom ik er niet. Typ ik www.vfroc.nl/forumVFR dan kom ik hier wel terecht.

 

Ik was altijd in de veronderstelling dat hoofdletters niet uit zouden maken bij een URL. Blijkbaar dus wel.

Wat is de reden dat er hier voor gekozen is om dit zo te doen? Het ziet er wel netjes uit, maar het zorgt misschien wel voor een lager bezoekersaantal kan ik me zo voorstellen.

 

 

 

 

Windows web-servers geven niks om hoofdletters maar linux servers wel.

Op Apache zijn er wel truukjes om dit "probleem" op te lossen maar bij ons proberen we altijd hoofdletters te vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenstaande is altijd leuk als men verhuist van een Windows naar een Linux server.

Dan kom je er op de vervelende manier achter als er hoofdletters en kleine letters door elkaar gebruikt zijn. Dan gaat er ineens van alles fout dat voorheen gewoon werkte.

 

Het is inderdaad af te vangen maar je kunt er inderdaad, ook als bezoeker, beter vanuit gaan dat een url hoofdletter gevoelig is.

 

Het vfroc.nl gedeelte zou in principe ook hoofdlettergevoelig kunnen zijn maar dit heeft een andere oorzaak dan het Windows/Linux verhaal. (voornamelijk slecht instel-/codeerwerk)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een goede, dat is van voor mijn tijd :scratchchin:

 

We draaien op Linux servers idd.

 

Ik kan het aanpassen eventueel een redirect erin, maar ok even druk met andere zaken, de verhuizing, die gaat vandaag of morgen ook ingezet worden, we zijn druk aan het proefdraaien.

 

Wanneer dat klaar is gaan we de omzetting naar Versie V4 van het forum doen en daarna gaan we naar secure (https. in deze volgorde versie 4 ondersteund ssl en deze versie niet zonder te coderen, dus deze volgorde is makkelijker)

 

Maar zoals gezegd is ooit gebeurd voor mijn tijd, het gaat om de VFR vandaar misschien? het is voor mij ook gokken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...