Ga naar inhoud

SCHUBERTH C4 => ruilen pinlock vizier


Paske
 Delen

Aanbevolen berichten

Toevallig kwam ik dit tegen op de Schubert Facebook pagina (in het Frans) !! ??

 

Toujours une vue dégagée! Vous nous avez informés des problèmes avec la visière anti-buée et nous vous en remercions. Nous souhaitons – de manière permanente - améliorer la qualité de nos produits et satisfaire nos clients. Pour cette raison, le C4 est désormais équipée en série d‘une visière anti-buée PINLOCK.

Nous espérons que votre visière ne s'embuera jamais et nous vous souhaitons un bon voyage. Si vous voulez avoir une nouvelle visière, nous vous remercions de contacter votre distributeur.

 

 

Maw, er zijn problemen met het pinlock vizier, het dampt namelijk aan, dit doordat het niet goed afsluit / aansluit tegen het normale vizier.

Heb contact met Schuberth Germany opgenomen, en er is idd een omruilactie waarbij men dit gratis zou verhelpen bij je locale dealer.

 

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Geldt dit alleen voor de C4 helmen of ook andere modellen?

Heb het idee dat de pinlock van de c3 pro bij mij ook niet helemaal goed is. (kan ook komen dat de helm een keer uit een stoel op het gras is gevallen, en er daardoor wat vocht is tussen gekomen :scratchchin:

aangepast door RoelH
Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan komen door ouderdom.Je kunt het pinlockvizier verwijderen en de pinnetjes in je gewone vizier een kwartslag draaien. Vervolgens er weer tussen klemmen. Hierdoor sluit hij beter aan.

 

 

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

aangepast door bram_timmer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ook gebeurt is dat door het dichtklappen en een bepaalde traagheid van het pinlock visier deze naar beneden verschuift.

Dan krijg je onderaan een beslaand visier.

 

Oplossing is om wanneer het pinlock visier weer goed sluit, met een watervaste stift een klein ijkstreepje aan de onderkant op het normale visier te zetten.

Maakt het corrigeren de volgende keer iets makkelijker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Wat ik begrepen heb is dat de eerst lichting C4 modellen voorzien waren van een Schuberth eigen variant van de originele Pinlock maar dat die niet zo werkt en dat ze daarom weer de originele Pinlock leveren.

Wellicht dat daar de omruilactie vandaan komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik begrepen heb is dat de eerst lichting C4 modellen voorzien waren van een Schuberth eigen variant van de originele Pinlock maar dat die niet zo werkt en dat ze daarom weer de originele Pinlock leveren.

Wellicht dat daar de omruilactie vandaan komt.

Dat is precies wat er aan de hand is. Origineel Schuberth vizier sluit niet goed af, en na een jaar aanmodderen is men alsnog overgestapt op een echt Pinlock vizier.

Heb twee weken geleden een C4 gekocht, en de beste verkoper raadde mij aan om zodra er vocht onder het vizier komt direct terug te komen om dit te laten verwisselen voor een Pinlock. Heb toen gezegt dat ik voor de hoge aanschafprijs direct een goed Pinlock vizier wilde, en dat vond hij eigenlijk ook wel een goed idee.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een paar keer een gedeelte van het vizier met condens te hebben gehad ben ik vanochtend even naar Moordrecht geweest en heb mijn schubert pinlock vizier ingeleverd.

Na controle met de medewerker het losse vizier in handen gehad en kwam tot de ontdekking dat de afdicht rand veel harder is dan een "echt"Pinlock vizier.

Omdat het niet op voorraad was krijg ik nu een een nieuw pinlock vizier opgestuurd.

 

PS wie ook een C4 gekocht heeft en last van beslaan heeft even kijken of het wel goed zit als dat niet het geval is kan men het ruilen als er Pinlock op staat dan is het al aangepast namelijk.

ook een afdek kapje voor de batterij gekregen want die was ik in Duitsland verloren.

 

Gr Nico

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Helm is naar Schuberth Duitsland opgestuurd geweest,

wegens loskomende voering net boven de ogen.
Alsook een nieuwe vizier.
Helm is als nieuw (nieuwe kaakstukken, alles goed bevestigd en nieuw vizier)
En vooral => WATERDICHT <= nu ......me happy.

 

19748728_1380550752034864_91732044151019

  • Like 10
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...