Ga naar inhoud

Smartphone GPS project


 Delen

Aanbevolen berichten

Tijdens het gebruik werd de iPhone zo warm dat er allerlei waarschuwing kwamen.

Zelfs één keer een spontane reset.

 

 

 

Ik heb hetzelfde gehad met een samsung S7 Edge. Oorzaak is de combinatie actieve GPS (rekenwerk), volledige schermverlichting, gelijktijdige laden (wat vanwege stroomverbruik eerste twee wel móet) en zomerzon.

 

De meeste toestellen zullen dan ter bescherming van de electronica enkele functies uitschakelen, ondermeer schermverlichting en GPS. Als de externe voediing gekoppeld blijft kan het enige tijd duren voor het apparaat weer bij de les is.

 

Een houder die de achterzijde afdekt, alsook een hoesje, zullen dit effect versnellen.

 

Overigens ken ik ook mensen die veelvuldig met de smartphone rijden en dit probleem nog niet zijn tegengekomen; het zal per toestel verschillend zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de auto hang ik de iphone voor de ventilatieopening, lekker koude lucht van de airco, nog nooit een probleem gehad. In een hoesje of tasje lijkt koeling me een probleem, ze kunnen aardig warm worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Ik ken Waze alleen van naam en in het verleden eventjes gebruikt.

Voor zover ik weet kan Waze geen routes aan (GPX) en dat is voor een toerrijder wel een gemis.

 

Voor A naar B zou Waze wel heel goed zijn maar daar voldoet TT GO ook heel goed en die kan wel met GPX overweg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

jij weet net als ik dat chinezen alles namaken en goedkope imitatieshit op Alidinges gooien en wij jullie dat met zijn allen kopen... ;)

 

 

 

Vandaar dat ik de keuze op een normaal in Nederland verkrijgbare smarthone heb laten vallen. De kwaliteit van electronica uit China is mij te wisselvalig

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...