Ga naar inhoud

Verhuizing site / forum van Provider 27 juni 2018


frank_b
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik open vast een topic.

 

We hebben een provider gekozen (in Nederland nu) met de hoop dat het allemaal sneller en beter kan. (alhoewel het de laatste tijd niet slecht gaat)

We zitten in de test fase, maar dat zal niet lang meer gaan duren.

 

Kortom er komt een dag zonder forum :ninja:

Dat dit paniek geeft begrijpen we, we zullen een zonnige dag uitzoeken zodat er in ieder geval gereden kan worden :sleep:

 

We proberen alles goed voor te bereiden, maar er kan altijd wat gebeuren en het is ook altijd even afwachten hoe snel de DNS servers zijn met de aanpassing.

 

Ik hou dit topic nu nog even gesloten, maar zodra we een datum hebben gaan we deze bijwerken.

Het komt eraan.

 

Stap 1: verhuizing datum: volgt.

 

 

  • Like 5
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Stap 1 bekend: 27 juni 2018

 

Het is door allerlei redenen buiten de Vfroc flink uitgelopen, sorry daarvoor, maar we hebben nu een datum: woensdag 27 juni 2018.

 

Dit zal die dag voor wat downtime en forum niet bereikbaar meldingen gaan zorgen, hou hier rekening mee.

 

Precieze tijden nog niet bekend, maar we beginnen door het forum dicht te zetten voor gebruikers, dat zal een nette melding geven. Wanneer je die ziet weet je dat we bezig zijn met de backup van het forum.

Wanneer de backup klaar is zal deze moeten worden geladen bij de nieuwe provider, dit alles kost de meeste tijd. ( backup en restore )

 

Tijdens de restore zorg ik dat de DNS wijziging gaat lopen dit zal direct uitgevoerd worden.

Hou er wel rekening in dat de DNS wijziging (voor de leken, DNS is zeg maar het telefoonboek van het internet, je tikt in Vfroc.nl en de DNS verteld jou browser waar hij die kan vinden, welk server ipadres) een poosje kan duren. Het moet naar alle DNS servers (gaat allemaal vanzelf) en de caching van je browser moet het ook allemaal door hebben.

 

Geen idee hoelang, maar een paar uurtjes max. moet voldoende zijn, gooi wanneer het te lang duurt anders even je cookies weg of de history van onze site.

 

Daarna kunnen we weer gewoon verder bij de nieuwe provider, in Nederland dus kortere lijnen en meer cpu power / SSD schijven. Dit zou de snelheid zeker ten goede moeten komen.

 

Wordt vervolgt dus.

 

En ja daarna gaan we verder, deze forum versie is End of Life dus we moeten door naar de volgende en we gaan ook naar ssl.

Scheelt weer niet veilig meldingen. Eerst naar de update die is al ssl gereed dus dat is de simpelste stap.

 

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Verhuizing is compleet, dwz het verhuizen van meer dan 50.000 foto's loopt nog...... :sleep::scratchchin::blink:

 

Alles zou moeten werken, wanneer je deze posting zit zit je op de nieuwe host :)~:pompom:

 

Mocht je een foto niet zien, dat kan, dat loopt nog wel een uurtje denk ik, maar ze komen er echt aan.

 

Dit topic is nu open, problemen kun je melden, let op dit is alleen verhuizing, updates ssl enz komt later. Er moet dus niet gewijzigd zijn, behalve snelheid en betrouwbaarheid.

 

Het wachten is op de DNS wijzigingen voor iedereen.

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

Foto's ook over, nu maar wachten op de rest van de leden, mijn werk zit erop als het goed is. Nu nog iedereen DNS/cache hopelijk duurt het niet te lang.

Maar ok, dat komt vanzelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb grote waardering voor al het werk en tijd die je erin steekt om deze site draaiende te houden en in dit geval te verbeteren. :worshippy:

Je denkt er eigenlijk nooit bij na wat er op de achtergrond moet gebeuren om het allemaal werkend te houden.

Enige nadeel van een snelle site is dat ik geen tijd meer heb om koffie te halen. :schater:

  • Like 6
Link naar reactie
Delen op andere sites

website en e-mail is ook over, denk dat alles werkt. Was in ieder geval getest, maar je weet het nooit :schater:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...