Ga naar inhoud

muziek oordopjes noise cancelling


 Delen

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

 

heeft er iemand ervaring met noise cancelling oordopjes voor muziek tijdens het motorrijden.

of heeft er iemand een goed alternatief zodat je muziek op de motor kan luister maar toch gehoorbescherming heb.

ik hoor graag naar jullie ervaringen

 

groetjes chris :beer:

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Noise canceling elimineert gelid van buitenaf en sluit je dus geheel af van de buitenwereld, een claxon of sirene hoor je dus ook niet meer en dan ga je een gevaar voor jezelf en znederen vormen.

Ik gebruik oordoppen van Alpine en een ingebouwde bluetooth communicatie (N-Com van Nolan) die muziek afspeelt via de navigatie maar je kan ook spotify streamen vanaf je telefoon o.i.d..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja hoor, ik heb een schitterend alternatief...

 

Koop een (extra) VFR800FI da's 3 vliegen in één klap :

 

1. de camgears bezorgen je de mooiste muziek die je maar kan bedenken

2. je hebt hélemaal geen oordopjes nodig om ernaar te luisteren

3. je hebt prima contact met de buitenwereld

 

Het is natuurlijk een iets duurder alternatief dan oordopjes :schater:

 

Greetz

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Noise canceling elimineert gelid van buitenaf en sluit je dus geheel af van de buitenwereld, een claxon of sirene hoor je dus ook niet meer en dan ga je een gevaar voor jezelf en znederen vormen.

 

 

Nee, da's een misvatting: noise cancelling zal vooral een tegengolf maken voor 'stabiele patronen', niet voor pieken in het geluid. Ergo: wel de windruis, niet het claxon Ben zelf, los van de motor, erg enthousiast over deze techniek en verbaasd het nog niet of amper tegen te komen in de helm. Dus ben evenzeer benieuwd naar ervaringen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Chris,

ja hier heb ik voldoende ervaring mee.

Er zijn maar weinig noise cancelling in-ear headphones die onder je helm passen.

Ik heb de Bose quietcomfort 20 gekocht. Werkelijk fantastische dingen. Zodra je met die dingen op de motor stapt pink je een traantje weg........tot je boven de 100km/u komt dan kunnen ze de luchtdruk verschillen niet meer aan :cry: . Dit gaan ze oplossen met een heel vervelend geklik. Gebeurd ook als je bijv. in een kleine ruimte de deur hard dicht doet. Contact met Bose opgenomen en ja ze weten dat en kunnen daar niets aan doen. Overigens hoor je gerust elke sirene en zelf iets als mensen tegen je praten (slecht, maar je hoort het wel). Dit werkt heel anders dan de sound barriers waar Ray ogenschijnlijk op doelt, soms moet je ook niet overal op willen reageren :D

 

Daarnaast heb ik ook Quiet-on geprobeerd, dat is ook NC maar dan zonder muziek. Werkt op zelfde niveau als oordoppen van 3M Ear soft FX, de oordoppen die het meeste dB filteren, veel meer dan op maat gemaakte! Zijn alleen net te groot om onder je helm comfortabel te blijven op langere ritten, gelukkig konden ze retour.

 

Als beste oordoppen zonder NC zou je gerust goedkope Sennheiser CX300 kunnen kopen, sluiten goed af en goed geluid.

Een heel niveau beter zijn de Jays, dempen een stuk beter en mooier geluid, maar ook zonder NC.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt voor jullie reactie. Als het a-nc boven de 100km nog steeds gehoorschade en ruis geeft heeft het niet zoveel zin.

 

https://allesvoororen.nl/pluggerz/

 

Weet iemand of zoeiets er ook voor je muziek oortjes is. 300 euro vind ik ook een beetje teveel van het goede tenzij het perfect zou zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er bestaan wel op maat gemaakte oordoppen met muziek drivers erin, weet geen verkooppunten ofzo.

 

Je kunt meestal van die Pluggers de rubbers aftrekken en op je gewone muziek oordoppen proppen. Dicht wel beter af.

Wat ik ook nog wel gedaan heb: speakers van de intercom headset ge-upgrade met speakers uit een redelijk goede koptelefoon.

De headset best heel hard zetten en vervolgens via bluetooth muziek van mn telefoon af spelen, en zelf had ik dan op maat gemaakte oordoppen in. Verre van ideale setup, snel mee gestopt.

 

Sena heeft wel iets wat mijn interesse heeft (reeds in 2015 aangekondigd), maar nog steeeeeds niet leverbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sena heeft wel iets wat mijn interesse heeft (reeds in 2015 aangekondigd), maar nog steeeeeds niet leverbaar.

 

Yep; die momentum INC wordt erg interessant. Zou er nu toch 'elk moment' moeten zijn... Heb zelf een Momentum, maar dan van Sennheiser; gebruik ik zelfs bij het grasmaaien (maar past niet onder de helm ;)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de motorbeurs heb ik met adviseur van Noizzzz staan praten over de mogelijkheden tav speakers in je gehoorbescherming. Zij hebben een oplossing, weet nu even niet meer of t via BT werd aangestuurd. K zal morgen foldertje/info hier even plaatsen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Arthur

Van Noizezz heb ik de normale oordopjes geprobeerd en dat was een drama.

Als je vingers ook maar iets vochtig zijn krijg je ze niet meer uit je oren doordat je er geen grip op hebt.

Mogelijk dat met speakertjes erin dit probleem niet speelt, ben dus benieuwd naar het foldertje (/prijs).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@allen, duurde ff.

k Dacht dat ik n foldertje van Noizezzz meegenomen had op de motorbeurs, maar alleen n visitekaartje. Heb met vrienden bij hun stand staan praten, oa omdat er een setje otoplatstieken (zoals Alpine, enz. ze ook maken, van die op maat gemaakte gehoorpluggen) in een display lag met draadjes er aan. Eén van mn vrienden heeft n gehoorschade aan beide oren en draagt gehoorapparaten. Op de motor passen die niet onder zn helm, maar dan ondervindt hij dus wel de schadelijke werking van langs ruisende wind, en hij kan niks verstaan.

Firma Noizezz levert dus pluggen met een BT-aansluiting (waarvan ik me afvraag of die onder je helm passen) of met een draadje voor een telefoonaansluiting. Die zou toch aan te sluiten moeten zijn op n communicatieset of op n BT-connectie met je navigatie? Ik ga me er op n later moment ns in verdiepen, nu ff andere prio's.

Zie de site van hen: https://www.noizezz.com/product/noizezz-music-ears/

 

Firma kwam op mij erg professioneel over. Op mn vrienden ook, hij heeft binnenkort n afspraak met hun audioloog.

Wie weet hebben jullie hier ook wat aan. Ben benieuwd om jullie ideeën en ontwikkelingen te horen.

Groet, Arthur

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik dit https://m.nl.aliexpr...ist.32814971300 met platte oordoppen.

werkt ook redelijk goed ook met hogere snelheden.

zit heel goed. je hoeft het geluid niet harder te zetten voor de snelweg.

de foam tips zitten zo strak in je oor dat die erin blijven zitten terwijl je in -ear koptelefoon eruit trekt.

heb nu een noise cancelling van samsung voor 43 euro aangeschaft voor erbij weet alleen niet of het werkt.

zal wel net als bose tot 100km goed gaan dus alleen voor de binnendoor ritten even afwachten nog zal het wel laten weten.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

De noise cancelling van samsung voor 43 euro werkt redelijk goed dempt niet alles maar wel een stuk. Is zeker aangenaam voor die prijs en bij hogere snelheden doet het wel wat maar geen geklik ofzo.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...