Ga naar inhoud

Rammelend geluid bij gebruik van koppeling


Podde69
 Delen

Aanbevolen berichten

Als ik de koppeling laat opkomen tegen het aangrijpmoment, hoor ik een rammelend geluid in de buurt van de tank.

Alsof er een schroefje ergens in rond rammelt.

Voor de rest werkt de koppeling goed en geen andere geluiden uit de versnellingsbak.

Kwam dit ook zo tegen op M-F en er werd iets geschreven over de flappervalve? :scratchchin:

Kan dit schade veroorzaken en is dit te verhelpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die klep is meer een "tok" dan een rammel en is op een bepaald toerental (ik dacht net iets voorbij de 3000rpm).

Verder is een geluid omschrijven niet te doen. Te vaak blijken de opvattingen over een rammel, tik, ratel of wat dan ook niet bij iedereen overeen te komen.

Beste optie is 28 april naar de sleuteldag in Gasselternijveen te komen waar genoeg kennis is om het op basis van live aanhoren te identificeren.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt in ieder geval onder de tank vandaan.

Wanneer in de versnelling staat en langzaam tegen aangrijppunt komt,hoor je een soort ratel onder de tank weg komen.

Gasselternijveen is in ieder geval een goede optie.

In de tussentijd is een oplossing natuurlijk welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Check even of de vacuumklep (flapper) in het luchtfilterhuis goed werkt. Heeft niks met de koppeling te maken maar soms wel met toerental en vibraties waardoor het lijkt alsof het iets met de koppeling te maken heeft.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had hetzelfde, was bij mij de flapper.

Het kan geen kwaad maar ik vond het bloed irritant ^_^

Heb het vacuum slangetje er af gehaald en afgedopt.

 

6-air_intake_mod.jpg

Niet mijn foto maar dit is het idee.

aangepast door incmve
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vacuumslangetje er af halen en afsluiten okee...maar neem aan dat ie niet voor niks op zit.

Kan dat dan geen andere problemen veroorzaken? :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een vacuumslangetje er af halen en afsluiten okee...maar neem aan dat ie niet voor niks op zit.

Kan dat dan geen andere problemen veroorzaken? :scratchchin:

Allemaal milieu dingen.

 

 

Its sole purpose is to strange your VFR! That’s right, it limits the airflow at certain RPM’s to comply with regulations regarding emissions and sound. This is also know as the infamous flat spot around 5000 RPM.

http://johnny.chadda.se/pair-and-flapper-mod-with-bonus-snorkel-mod-for-vfr/

Link naar reactie
Delen op andere sites

En zoals gewoonlijk een oplossing voor een probleem wat er niet is die uiteindelijk een echt probleem creëert :39:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...