Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de rc 36 I/II


 Delen

Aanbevolen berichten

Maat je hebt toch 1 compound links, 1 midden en 1 rechts? :39:

Dat links en rechts dezelfde zijn vertellen ze bij Bridgestone liever niet want 3 compound klinkt beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bijna alle banden in dit segment zijn dual-compound.
En voor zover ik weet heeft alleen Bridgestone bij sommige achterbanden 3 compounds (dus 5 zone's).
Enkele andere fabrikanten lossen het op een andere manier op, namelijk door de karkas-sterkte flexibel te laten verlopen. Hierdoor zou je minder zone-overgangen hebben, en dus gelijkmatige slijtage. In de praktijk zie ik bij mij in de zaak van beide oplossingen goede en slechte resultaten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 24-4-2019 om 09:57, AFS Motorparts zei:

De Road 5 is inderdaad niet verkrijgbaar in de 170/60ZR17 maat, behalve in de "Trail-versie".
Bovenstaande prijzen zijn trouwens niet bijzonder laag. Bij mij zijn ze standaard al goedkoper, en VFROC-leden krijgen nog extra korting op banden en eventuele montage.
Daarnaast zijn er nog een paar buitenlandse groothandels die direct aan consumenten leveren, en nog weer iets goedkoper zijn.....

Wat is het nadeel van de "trail" versie? het profiel is volgens mij identiek.

ik kom er achter dat de MPR4 die nu versleten is, ook een "trail" versie is. Iis me bij het rijden niet opgevallen. Toen hij nieuw was was hij in elk geval minstens zo goed als de oude MPR3 die eraf kwam, maar dat was een 180 brede.

Ik heb nu dus een nieuwe achterband nodig, dan zijn de opties voor een road 5, ofwel een trail versie 170/60  of de gewone in 180/55

of toch maar gewoon een pilot road 4 in de juiste maat 170/60. en dan hopen dat die banden boer er niet weer een trail op zet. dit keer zal ik daar in elk geval op letten.

 

edit: zie nu dat ook de gewone MPR4 niet in de maat 170/60 verkrijgbaar is, alleen de 4 GT

aangepast door Paliasco
Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het karkas wat stijver en volgens een post van Frank op MF is de Trail ook wat platter om ingraven bij off-road gebruik te verminderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad is de karkasopbouw van de Trail stijver om breuk of een lekke band te voorkomen bij rijden over losse ondergrond met stenen.
Daarnaast zijn de straatbanden ronder (stuurt gemakkelijker) en de Trail-banden platter (om de kans op ingraven te verminderen).

Ik zou geen van de genoemde opties doen, en overstappen op een merk dat wel de juiste recente banden kan leveren. Maar dan wel als set, en niet 1 losse band.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Na dit topic en andere bandentopics ben ik er niet wijzer van geworden; sterker, het is alleen maar moeilijker geworden om een keus te maken....

 

Ik heb nu michelin pilot power 2ct, die zijn na 10dkm echt wel op, temeer daar ik veel snelweg rij.

 

Wat zoek ik dan? Een slijtvaste band, die ook sportief gereden kan worden, en onder koudere omstandigheden ook vertrouwen geeft.

 

Wat is nu de beste keus?

michelin? Dunlop? Metzeler?

 

komt u maar!

 

Bas

aangepast door Bas750
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kom ik op de Michelin Road 5 uit als eerste keuze en de Dunlop Roadsmart 3 als 2e.

Ik heb mensen die een sportband voor dagelijks gebruik kiezen nooit gesnapt.

Wanneer je voorbij de grip van de huidige toerbanden gaat dan heb je al heel veel geluk gehad dat je nog leeft want op die banden kan je binnen de marges al veel agressiever rijden dan op de openbare weg wenselijk is.

En dan ben ik zelf al iemand die af en toe moet toegeven wel eens over die grens van wenselijk te gaan :blush:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb zowel met road5 als met roadsmart3 gereden; doe mij maar pirelli angel gt! 

Link naar reactie
Delen op andere sites

8 uren geleden, Ray zei:

Dan kom ik op de Michelin Road 5 uit als eerste keuze en de Dunlop Roadsmart 3 als 2e.

Ik heb mensen die een sportband voor dagelijks gebruik kiezen nooit gesnapt.

Wanneer je voorbij de grip van de huidige toerbanden gaat dan heb je al heel veel geluk gehad dat je nog leeft want op die banden kan je binnen de marges al veel agressiever rijden dan op de openbare weg wenselijk is.

En dan ben ik zelf al iemand die af en toe moet toegeven wel eens over die grens van wenselijk te gaan :blush:

Het heeft ook niks met grip te maken Ray. Sterker nog ik denk dat een tourband beter grip biedt dan een sportband omdat deze in het juiste temperatuurbereik zit. Of we moeten nog meer hittegolven krijgen. Echter een sportband is vaak veel puntiger van vorm waardoor het het een veel lichtvoetiger rijgedrag geeft. Ik heb zelf bij de VFR ondervonden dat dit een enorm verschil maakt. Bijvoorbeeld uitwijkmanoeuvres op smalle weggetjes met blinde bochten zijn zonodig veel sneller en met minder inspanning te maken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitwijkmanoeuvres heb ik niet zo vaak en die enkele keer dat ik ze wel heb gaat het ook zeer goed met een toerband, daar ga ik geen duurzaamheid op inleveren.

Het superbikestuur, doorsteken van de voorvork en ophogen van de achterkant heeft bij de VTEC natuurlijk ook flink bijgedragen aan de lichtvoetigheid. De CT is niet te vergelijken dus die ervaring tel ik niet mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 hours ago, Bas750 said:

Na dit topic en andere bandentopics ben ik er niet wijzer van geworden; sterker, het is alleen maar moeilijker geworden om een keus te maken....

 

Ik heb nu michelin pilot power 2ct, die zijn na 10dkm echt wel op, temeer daar ik veel snelweg rij.

 

Wat zoek ik dan? Een slijtvaste band, die ook sportief gereden kan worden, en onder koudere omstandigheden ook vertrouwen geeft.

 

Wat is nu de beste keus?

michelin? Dunlop? Metzeler?

 

komt u maar!

 

Bas

Pirelli Angel GT2, of Dunlop Sportsmart MK3. Deze is in kou en regen nog beter dan veel toerbanden dankzij nieuwe techniek, en stuurt ontzettend gemakkelijk.
Daarnaast is het de sportband met de langste levensduur, al haalt hij natuurlijk de levensduur van de sport-tourbanden nog niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nou, keus is gemaakt en gemonteerd; pilot road 4 is het geworden, slijtage bestendigheid is voor mij wel een dingetje aangezien er iedere dag toch 100 km snelweg gereden word. Eerste paar honderd zitten er op, tot op heden prima!

Wat een groter verschil maakt, en dat valt buiten dit topic; de switch van Castrol naar Kroon expulsa, wereld van verschil, alles veel smoother, alsof er fluweel inzit, heerlijk, een aanrader.

 

Bas.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Rustig aan het wachten op nieuw rubber. De metzeler's zijn op na 38000 snelweg Km bevielen mij niet helaas dus terug naar mischelin en wel de  road 5 hoop dat het weer als vanouds rijd vanmiddag de wielen weer ophalen kan ook eindelijk mijn RC36 achterwiel erin :yahoo:

 

1933091829_20190906_203531(Middel).thumb.jpg.a54a78fb55eb02074810ebf0b2c62e37.jpg

 

2069711427_20190906_203540(Middel).thumb.jpg.d61f0dffad5d44847fdbed7d7707bc7f.jpg

aangepast door klein
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...