Ga naar inhoud

Welke band willen wij op de rc 36 I/II


 Delen

Aanbevolen berichten

Op 13-5-2018 om 11:55, Rainman66 zei:

Michelin Pilot Road 4. Over het algemeen goede grip tot ze bijna op zijn, ook tijdens rijden in de regen. Hoewel ik dat laatste probeer te vermijden :blink:

Stiekem toch vreemd gegaan met een Bridgestone T30 EVO, voor het eerst géén MPR, ben benieuwd hoe het rijdt. Volgens mijn lokale bandenboer was deze minstens zo goed maar wel goedkoper en da's ook wat waard. Wordt vervolgd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wel even letten op de dot-codes bij overjarige modellen T31 is er al een tijdje, daarom is de T30evo waarschijnlijk een stuk goedkoper. Misschien dat ze nog nieuw worden gemaakt maar dat durf ik niet zo te zeggen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik heb binnenkort ook ander schoeisel nodig voor de VFR. Ik heb een 8 spaaks van de RC36I nu valt mij op dat daar al wel de road 5 voor te krijgen is en voor de RC36II niet. Ik neem aan dat de voorband voor de I hetzelfde is als de II ???

 

264534403_banden1.JPG.1aa4720f01dce9e082b7448bd6abf6b8.JPG

Geen Road 5 voor de RC36II

 

1702781337_banden2.JPG.3372699bf78fe0fb40ee8d6b381ae2f6.JPG

En voor de RC36I wel

 

Dit komt van autobandenmarkt

aangepast door klein
Link naar reactie
Delen op andere sites

De Road 5 is inderdaad niet verkrijgbaar in de 170/60ZR17 maat, behalve in de "Trail-versie".
Bovenstaande prijzen zijn trouwens niet bijzonder laag. Bij mij zijn ze standaard al goedkoper, en VFROC-leden krijgen nog extra korting op banden en eventuele montage.
Daarnaast zijn er nog een paar buitenlandse groothandels die direct aan consumenten leveren, en nog weer iets goedkoper zijn.....

  • Thanks 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat mij ook niet om de prijzen ging mij alleen eigenlijk om de voorband die staat niet bij de RC36II vermeld en bij de RC36I wel. Mijn achterwiel is van een I dus past de 180 er op. En ik weet dat jij ook goede prijzen hebt maar om even naar Purmerend heen en weer te crossen ben ik meer geld kwijt aan brandstof dan dat ik wat op de banden bespaar.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

14 uren geleden, klein zei:

IIk neem aan dat de voorband voor de I hetzelfde is als de II ???

Ja, je moet de 120/70-17 hebben. Lekker bandje die Road 5. Je kan wel merken dat het karkas stijver is dan de vorige modellen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-4-2019 om 14:02, AFS Motorparts zei:

Geen probleem hoor.
En ik verzend ook.... :357:

Snap ik had ze ook wel bij je willen bestellen maar dan heb ik ze er nog niet op liggen helaas

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Sinds kort een Bridgestone T31 op de voorkant. Mede gekozen vanwege de 3 compounds en ik veel snelweg rij voor woon-/werkverkeer. Vervanging van MPR4 en ik merk wel dat de Bridgestone véél lekkerder rijdt en stuurt. Vooral in de bocht wat stabieler voor mijn gevoel.

Band wordt ook lekker snel (goed) warm, dat had de Michelin toch wat minder. Nu maar eens kijken hoelang de band het volhoudt. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals... Een nieuwe band stuurt altijd beter. Je kan alleen echt vergelijken door een nieuwe set te monteren en dan een stuk te rijden om vervolgens de andere set te monteren en hetzelfde rondje te rijden. De Road 5 is naar mijn mening veel beter dan de Pilot Road 4.

Ik snap ook je opmerking over de temperatuur niet want mijn ervaring is dat Michelin vanaf vertrek uit de garage meteen al grip biedt.

Geen ervaring met Bridgestone want daar heb ik in het verleden zoveel slechte ervaring mee met verschillende modellen dat ik die geen nieuwe kans meer geef.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen vergelijkingsmateriaal maar ben blij met de Pilot 4 van Michelin. Ik rij niet op de grens maar voor wat ik wel doe bevalt de Michelin me zeer goed. Voelt supersafe aan.

Op mijn Diversion 600 had ik Bridgstone en die waren ook super.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb momenteel Bridgesto(o)nes  BT023 en ben hard op weg om de voorband binnen 5dkm aan vervanging te helpen. Wat ik maar al te graag doe. Ik heb zelf alleen vergelijking met pirelli angel GT en RS 3'en . De BT023 vind ik zelf geen hele beste band al help ik daar zelf ook een handje aan mee.

 

Kort samen gevat. 

 

Angel GT: prima banden zowel droog als nat heel veel grip, nadeel slijten gewoon snel. Ik had er 9dkm mee gereden.

Dunlop RS 3:  goede banden droog en nat. Heb er met elke set zo'n 16dkm mee gereden waarbij het vertrouwen niet minder werd naarmate er minder profiel op kwam, had aan het einde wel wat last van wat cuppen maar dat was niet noemenswaardig vond ikzelf.

 

 

Bij de de BT023 is de grip op natte klinker wegen niet je van het , vertrouwen in de bocht bij droog weer vind ik prima maar wil er eigenlijk voordat ik op vakantie ga nieuwe banden op hebben. Omdat: ik met deze voor mijn gevoel anders rijdt dan met de RS 3'en omdat de grip gewoon minder is. Momenteel heb ik bij ook het gevoel dat er een rand inzit waar ik doorheen moet drukken om goed door de bochten te kunnen. Zullen ongetwijfeld goede banden zijn voor de prijs waarvoor ze te koop staan, maar ik hoef ze niet. Ik geef er liever 50,- per band meer aan uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 hours ago, Ed Gnoj said:

Sinds kort een Bridgestone T31 op de voorkant. Mede gekozen vanwege de 3 compounds en ik veel snelweg rij voor woon-/werkverkeer. Vervanging van MPR4 en ik merk wel dat de Bridgestone véél lekkerder rijdt en stuurt. Vooral in de bocht wat stabieler voor mijn gevoel.

Band wordt ook lekker snel (goed) warm, dat had de Michelin toch wat minder. Nu maar eens kijken hoelang de band het volhoudt. 

Sorry, maar dat is onjuist.
De T31 heeft net als vrijwel alle concurrenten een dual-compound aan de voorkant. Maar dat maakt het zeker nog geen slechte band, alleen is hij net als vrijwel alle andere banden die nieuw zijn beter dan de oude banden die er af komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...