AFS Motorparts Posted October 13, 2020 Share Posted October 13, 2020 On 10/10/2020 at 8:08 PM, dendro said: Hoe zit het nu met de GT banden voor zware motoren? Eigenlijk is elke VFR toch zwaar? Mijn 750 weegt afgetankt ook al 242 Kg. Wat is zwaar in deze? Vanaf hoeveel Kg kies je voor GT? Daar is geen eenduidig antwoord op te geven. Het makkelijkst en duidelijkst is gewoon op de website van de bandenfabrikant te kijken welke banden ze wel en welke ze niet adviseren. Ondanks dat ik er elke dag professioneel mee bezig ben moet ook ik het nog vrij regelmatig opzoeken. Op sommige zwaardere motoren adviseren ze het niet terwijl een lichter model dan weer wel geadviseerd wordt om een GT-versie te gebruiken. Het is namelijk niet alleen een kwestie van gewicht, maar ook van geometrie en vermogen. En om het dan nog makkelijker te maken zijn er verschillende motorfietsen waarbij sommige merken ofwel op de voorkant, ofwel op de achterkant een GT adviseren, en aan de andere kant niet. Dus vandaar mijn advies: zoek het op of vraag het een bandenspecialist. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Smuiger Posted November 13, 2021 Share Posted November 13, 2021 (edited) Op 26-3-2018 om 05:16, Smuiger zei: Ik ben heel erg blij met de Dunlop Roadsmart 3 En dus ben ik heel erg nieuwsgierig met deze aangekondigde 4 de SP of de GT versie? Edited November 13, 2021 by Smuiger details Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sparky Posted November 13, 2021 Share Posted November 13, 2021 Ik had ook de dunlop roadsmart 3, maar voor mijn Dolomieten trip van afgelopen september ben ik geswitched naar de Pireli Angel GT 2. Na een kleine 4500km en een bochtentraining verder kan ik zeggen dat ik deze beter vind dan de Rs3. Zeker onder koudere en natte omstandigheden. Bij aanremmen onder een hellingshoek richt deze wat meer op dan de Rs3. Het karkas is bijna net zo stijf als de Rs3. Mocht je willen switchen is dit een goede band voor de RC36II. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cyberob Posted November 13, 2021 Share Posted November 13, 2021 En dus ben ik heel erg nieuwsgierig met deze aangekondigde 4 de SP of de GT versie?Zelf heb ik de RS3 SP naar grote tevredenheid gebruikt omder mijn VFR800Fi. Nat, droog, toer, circuit nooit enig samengeknepen billen momentje mee gehad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 On 11/13/2021 at 11:14 AM, Smuiger said: En dus ben ik heel erg nieuwsgierig met deze aangekondigde 4 de SP of de GT versie? Dunlop heeft de zaak nu omgedraaid. Bij de Roadsmart III had je een standaardversie en een SP-versie met een karkas-laag minder. Er was geen GT-versie. Bij de Roadsmart IV is (in een aantal maten) de standaardversie de SP-versie. Voor zware motoren heb je dan de GT-versie. Er komt voor die maten geen standaardversie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AFS Motorparts Posted November 17, 2021 Share Posted November 17, 2021 On 11/13/2021 at 4:09 PM, Sparky said: Ik had ook de dunlop roadsmart 3, maar voor mijn Dolomieten trip van afgelopen september ben ik geswitched naar de Pireli Angel GT 2. Na een kleine 4500km en een bochtentraining verder kan ik zeggen dat ik deze beter vind dan de Rs3. Zeker onder koudere en natte omstandigheden. Bij aanremmen onder een hellingshoek richt deze wat meer op dan de Rs3. Het karkas is bijna net zo stijf als de Rs3. Mocht je willen switchen is dit een goede band voor de RC36II. Klopt helemaal voor de Roadsmart III. Het grootste verschil dat de IV moet gaan maken is veel meer grip in regen en koude. Vergeleken met de Angel GT II moet hij ook nog eens langer meegaan, en veel langer zijn goede rijeigenschappen behouden. Let wel: dit verhaal komt vooralsnog alleen van Dunlop zelf, ik heb nog geen onafhankelijke bronnen gezien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Petrovski Posted November 21, 2021 Share Posted November 21, 2021 Ik heb er altijd de Pirelli's onder gehad, de laatste waren de GT II en wat een geweldige band vind ik dat, lange levensduur en perfecte grip ook in de regen. Maar ik begrijp ook goed dat er vast anderen zijn met een andere mening, maar voor mij ....... Link to comment Share on other sites More sharing options...
V4 Rosso Posted January 13, 2022 Share Posted January 13, 2022 Vandaag de eerste meters op de nieuwe Road 6 gemaakt Voelt niet veel anders dan de 5, prima dus. Maar even afwachten of dat verandert als de bandjes wat meer en droge kilometers achter de rug hebben. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFpiotR Posted April 2, 2022 Share Posted April 2, 2022 (edited) Na de motor 3 jaar in mijn bezit te hebben en nu de banden keihard aan het cuppen waren toch maar eens rond gaan kijken. Bouwjaar 2005 van de oude banden was ook wel een extra motivatie. Vandaag opgehaald met een fonkelnieuwe set Bridgestone Battlax BT-023. Edited April 2, 2022 by VFpiotR 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Ray Posted April 2, 2022 Share Posted April 2, 2022 Wordt die bagger nog steeds gemaakt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFpiotR Posted April 2, 2022 Share Posted April 2, 2022 Ojazeker 2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Tukker Posted April 2, 2022 Share Posted April 2, 2022 Sterker nog, veel Pan European rijders zien het als een ultieme toerband en zweren erbij.. Als er dus nog vraag naar is @Ray... (al zou het ook niet mijn eerste keuze zijn).. 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firefly Posted April 2, 2022 Share Posted April 2, 2022 3 uren geleden, VFpiotR zei: ...set Bridgestone Battlax BT-023R’s. Rij jij met 2 achterbanden dan? 1 Link to comment Share on other sites More sharing options...
VFpiotR Posted April 2, 2022 Share Posted April 2, 2022 Eeeehm…😬 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Firefly Posted April 2, 2022 Share Posted April 2, 2022 Ik heb een voorband waar "F" op staat een en achterband waar "R" op staat. Niet 2x R Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts