Ga naar inhoud

Stroomvoorziening navigatie op Vfr 800fi


 Delen

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb sinds kort een Garmin Zumo 660 navigatie die ik op mijn stuur heb bevestigd (superbike-stuur).

Nu is mijn vraag: hoe kan je het beste de bedrading naar de accu laten lopen?

Bijv. onder de tank door (moet de tank helemaal los en kan dit zomaar) of evt. andere opties?

Graag lees ik jullie ervaringen en tips.

navi2.jpg

post-9132-0-38061900-1522670609_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had met een soortgelijke setup een klein gaatje in de dop van het balhoofd gemaakt en daar de draad doorheen gevoerd om vervolgens onder de tank aan de binnenkant van het frame naar achteren te gaan.

Dit werkt niet als je een paddockstand voor de voorkant gebruikt die onderin het balhoofd steekt want dan druk je de bedrading kapot.

Wel even opletten dat je nergens langs schuurt bij het draaien.

post-3441-0-42650900-1522671492_thumb.jpg

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hem bij mij inderdaad onder de tank door gevoerd (tank is eenvoudig los en weer vastmaken, gewoon de betreffende bouten losdraaien).

 

Vervolgens langs het frame naar achteren toe.

 

Mark

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik heb bij de aanschaf de dealer dit laten regelen en zij hebben de aansluiting gesoldeerd aan de remlichtschakelaar bij de rechter clip-on. Dat maakt dat de stroom 'geschakeld' is op het contact, om ongewenst leegtrekken van de accu te voorkomen. Weet dus niet uit eigen ervaring, maar wellicht heb je er iets aan als tip.

 

Skippy

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 'm direct op de accu en nog nooit een lege accu gehad door de navigatie.

Als ik thuis kom zet ik de navigatie uit en laat 'm gewoon in de houder zitten tot ik 'm eens aan de PC moet hangen om een route te laden.

Op het moment dat je de motor op winterstalling zet dan haal je hem eruit en is er niets aan de hand maar ik denk dat de meesten de navigatie vrijwel altijd wel van de motor halen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik die op de accu aansluit moet ik dan nog ergens rekening mee houden i.v.m. mijn Spyball alarm?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee want die weet niet hoeveel stroomverbruikers er zijn.

Ik weet verder niet hoe en wat bij een Spyball maar als het goed is reageert die alleen bij een abrupte stroomuitval en de andere factoren hebben niets met stroom van doen.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...