Ga naar inhoud

Nieuwe brandstofpomp - ik heb ze allemaal gehad geloof ik...


 Delen

Aanbevolen berichten

Update september 2020: hij werkt nog steeds!

 

Mijn brandstofpomp (benzinepomp) stopte met pommpen als de motor warm was. De contactpunten bleken zo ver verbrand te zijn (ja er zitten contactpunten in onze pompjes!) dat het niet meer werkte.

 

Het relais heb ik er tussenuit gehaald, want die is niet noodzakelijk

Ik heb via japparts.nl nieuwe contactpunten gekocht. Gemonteerd en deze werkte een half jaar.

 

Vervolgens een hele nieuwe benzinepomp gekocht (aliexpress, dat werkte ook een half jaar).

Uiteindelijk deze Ali-contactpunten in mijn oude originele pomp gezet.

post-8270-0-97839900-1498593676_thumb.jpg

 

 

Vanochtend was het weer gedoe nadat ik de motor helemaal leegereden had.

 

Nu ben ik klaar met die stomme contactpunten plunjerpompjes, dat is toch rare techniek?!!

Er zit een lekkere lompe draaipomp in, nog geen 9 euro. Mijn machine loopt als een dolle, ding gebruikt nog minder stoom ook.

 

 

26317780837_81cbb1606b_z.jpg

aangepast door harmsel
Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft die pomp draaien, als er tegendruk is of slaat hij dan af ?



De contactpunten kan je overigens beschermen tegen inbranden, door er een blusdiode overheen te solderen, dit voorkomt vonkvorming en dus inbranden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Blijft die pomp draaien, als er tegendruk is of slaat hij dan af ?

 

Ben ook wel benieuwd naar de werking van die pomp. Zou een leuk alternatief kunnen zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Been there, done that....

 

 

 

post-8974-0-37189500-1385991546.jpg

 

 

 

post-8974-0-65875900-1385991264.jpg

 

 

 

 

 

Nieuwe

post-8974-0-92944100-1386255540.jpg

 

 

Foto's van de montage van de diode kan ik niet meer vinden. Maar staat geheid een beschrijving op het www

Blusdiodes heb ik ik nog liggen (had er 5 of zo gekocht; je hebt er maar 1 nodig). PM maar als je er 1 wilt.

 

 

 

 

Relais verwijderen zou ik afraden..... Als je crashed en je motor slaat af, dan wil je OOK dat je brandstofpomp stopt.... toch? :scratchchin:

aangepast door 748cc
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vraag me wel af hoe lang deze ali pomp het volhoud. Ik denk aan een Facet No.40104. Oh ja Ali heeft die ook voor de zelfde prijs al de boven genoemde. Ik weet het niet hoor.

aangepast door Smuiger
Link naar reactie
Delen op andere sites

Die blusdiode heb ik er ook in zitten. Toch ging mijn pomp stuk.

 

Die facet pomp is ook een mooi ding, minder waterdicht. Dus ben toch gelukkiger met mijn Ali pomp. Als die stopt laat ik het weten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je de pomp uberhaupt nodig? Een RC36-2 rijdt prima zonder, al zou ik toch wat vaker tanken om te zorgen dat er minimaal 5 liter in zit...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan me nog een steppende Smuiger voor de geest halen tijdens het buitenlandweekeinde vorig jaar.

Niet echt lekker rijden dan ondanks het feit dat je toch vooruit komt.

Toch wel handig zo'n pompje dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik meen me te herinneren dat dat niet aan het ontbreken van een brandstofpomp lag...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb noodgedwongen zonder pomp wat rondjes Nordschleife gereden, geen enkel probleem. Nieuwe puntjes erin en zo'n pomp moet weer tienduizenden kilometers meegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een benzinepomp zeker zijn nut heeft, zelfs al heeft je motorfiets een carburator. Zeker bij een motor die hoge prestaties moet leveren. Het is maar de vraag of de motor dezelfde prestaties kan leveren zonder benzinepomp.De pomp zorgt ervoor dat de benzine onder een bepaalde druk naar je motor wordt gevoerd. Anders kan je enkel rekenen op de zwaartekracht en het vacuüm van je motor.

 

Om nog maar te zwijgen om je motor aan de praat te krijgen als hij een tijd heeft stilgestaan.

 

Ik ben wel niet vertrouwd met de werking van de benzinepomp van de RC-36-II, maar het lijkt me echt geen "high end" product. Een goede benzinepomp (zoals bij een EFI) is tevens uitgerust met een drukregelaar en terugkeerleiding om de overtollige benzine terug naar de benzinetank af te voeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...