Ga naar inhoud

Hommeles bij Honda


JooST
 Delen

Aanbevolen berichten

Echt geen verrassing voor mij. Alle V4's die nog in aanbieding zijn, zijn gewoon "einde reeks modellen".

Als je de Honda deals voor het Autosalon bekijkt - is er nog wel wat oude stock...

Daarmee  behoren ook de 800F, 800X en 1200X definitief tot de nieuwe classics.

  • Sad 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Vandaag de 108k beurt gehad. Voorwiellagers stuk en de achterschok van Hyperpro is nu ook lek. (twijfel nu ook de originele schok te monteren die nooit gebruikt is of deze te reviseren :scratchchin:)

 

Maar ok hij is van 2013 en ik heb al een jaar gewacht met hoop op vernieuwing maar die komt er niet :pompomdown:

Nog eens door de showroom bij TenKate gelopen en alles bekeken, zoals gezegd de CT is gewoon nog het model van 2016. 

 

Ik heb nu met 39 jaar een motor rbw 2 kawa's gehad (1,5 jaar) en voor de rest alleen maar Honda. 

Ik weet het na vandaag zeker, de zoektocht gaat beginnen naar een vervanger. (wordt hoog tijd al een jaar over de afschrijving heen.... )

 

Maar de volgende wordt geen Honda :087::depressed:  TenKate wilde mij nog aan de AT koppelen maar als snelwegridder wordt ik geen vrienden met die machine, leuke motor andere doelgroep.

Deze bevalt erg goed en de DCT nog beter, maar ik ga geen 15k bij leggen om geen verandering te krijgen. Alles in mij roept dan zonde rij dan op deze door.

Jammer vind ik het, want ik beschouwde mij toch wel als behoorlijk merk trouw.

Ik vind het echt zonde dat Honda niet doorgezet heeft, ze zullen hun redenen hebben zoals al gezegd, maar ik zal niet de enige zijn die afhaakt.

 

De zoektocht gaat beginnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je weet toch dat je uiteindelijk toch weer op een CT terecht komt?

Ja, er is weinig nieuws onder de zon en ja andere merken hebben mooie displays en gadgets maar geen enkele ander is een VFR :coolsmiley:

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden, frank_b zei:

maar ik zal niet de enige zijn die afhaakt.

 

De zoektocht gaat beginnen.

Als je hier maar niet afhaakt:knup:

 

;)

  • Like 1
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

lol, ik blijf Honda fan en misschien stap ik nu over, maar ik hoop dat er in de toekomst weer een mooie Honda komt zodat ik weer terug kan :)

 

En de VFR rijd heerlijk ik heb er niet voor niets 108k meegestuurd, dat heb ik op nog geen enkele andere volgehouden. Normaal ruilde ik altijd in bij 3 jaar. Ben ik met de volgende ook weer van plan.

Hopelijk staat er dan weer wat moois bij Honda. 

Blijf nog wel even hangen @Eric en hij is nog niet weg en het is gewoon een hele leuke club. 

  • Like 4
Link naar reactie
Delen op andere sites

Versys 1000? Heb laatst een middag in Zuid-Limburg (Zie recente MotoPlus) gereden. De Versys is ook een hele fijne motor maar heeft helaas geen cardan en een andere motorkarakter.

Als je apart wil doen is een Moto Guzzi Stelvio wellicht ook een leuke motor. Wel cardan maar merkbaar minder vermogen dan de CT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar Frank, de 2018 is wel een hele andere motor dan jouw 2012, zo heeft die bijvoorbeeld 3 standen TC en een verstelbaar scherm, ook de DCT is vele malen beter. 

Dus die verandering is er wel degelijk! ;)

 

Maar ik snap je probleem helemaal, loop met dezelfde gedachte, alleen rij ik wekelijks zeer veel verschillende motoren en er is tot dusver geeneen die de CT kan evenaren.

Neem daarbij mijn wensen voor DCT en kardan en je komt geen centimeter verder dan een CT. :scratchchin:

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DCT is inderdaad het probleem. Dat is een lastig stuk techniek waar je heel moeilijk omheen kan komen.

aangepast door Athome
Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt @JooST en @Athome de DCT is echt heerlijk en die zal ik ontzettend gaan missen :(  

Daar heeft Honda goud in handen, dat moeten ze echt uitbuiten, niemand heeft dat of kan er aan tippen. Quick Shift of weet ik wat er her en der verzonnen wordt is het gewoon niet. DCT staat op eenzame hoogte.

 

Standen TC geloof ik wel gebruik ik niet en een scherm regel je tot hij goed staat en dan zit je er ook niet meer aan.  

Iets kopen is altijd geven en nemen, die ideale motor bestaat helaas niet. 

 

Ipv DCT zou ik elektrisch kunnen gaan, maar ik vind de actieradius op dit moment nog niet ok, ik wil eigenlijk minimaal 200 km snelweg zodat ik de meeste klanten die ik heb zonder problemen kan aanrijden.

Dat is er nog niet. Dus dat gaat hem wss ook niet worden. Zakelijk weer heel voordelig.  Honda voert nu nog niets op dat gebied. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het aanbod wat modellen betreft is elektrisch ook nog karig. Er zijn nog geen comfortabele toermodellen.

 

Toen ik de testrit op de Versys 1000 maakte een paar weken geleden, miste ik de DCT al bij de eerste afslag. Dat ik zelf moest op schakelen vond ik niet zo'n probleem maar dat terug schakelen voor een bocht, dat vergat ik nog wel eens tijdens de gehele testrit

aangepast door Athome
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

Er zijn inderdaad nog maar weinig andere merken met een automaat. Enige die ik zo voor de geest kan halen is een Yamaha FJR (ook cardan), zullen er nog wel meer zijn maar niet bij mij bekend.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Delen

  • Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

    Je moet lid zijn om een opmerking te kunnen plaatsen of meer topics te kunnen zien

×
×
  • Nieuwe aanmaken...